Kuinka pitkä Työmatka-gallup ?

Mietimme "maalle" muuttoa.Upea paikka lasten kasvaa pieniluokkainen kyläkoulu 1 km päässä yms. Ison kaupungin rajalle noin 22 km (pienemmän kaupungin+ palveluiden; esim kirjasto uimahalli yms noin 15km) ja työmatkakseni tulisi noin 30 km (nyt 11 km)osa tiestä 100 km tunnissa. Ja pohdin että aivan ihanasta paikasta huolimatta kyllästynkö ajelemaan "pitkää" työmatkaa kiireisen arjen keskellä. Joten, ajatuksia vastaanotetaan, Kuinka pitkät teillä on työmatka ? Ja ryydyttääkö teitä kauempana asujat arjen ja loppuvuoden loskan ja pimeyden keskellä ajeleminen? Vai onko tämä työmatka lainkaan edes pitkä ? :headwall:
 
30 km on mun mielestä keskipitkä. Tai oikeastaan puhun mieluummin ajassa. Eli 30 min työmatka olisi mulle maksimi nyt kun lapset. Aikaisemmin työhön ajoin tunnin (60 km) ja se oli liikaa. Piti pitää vapaapäiväkin jotta pystyi omassa kaupungissa hoitaan asioita. Muutenkaan ei aika riittänyt.
Sitten työmatkalyheni 10 km jonka ajan 10 minuutissa ja tulevaisuudessa työmatka on 1 km jonka kävelen 10 minuutiss.
Ja jo nyt iloitsen tästä työmatkaedusta. Pääsee kesken päivän käymään kotona.

Kaikkeen silti tottuu. Minulla on ollut myös työpaikka 30 km päässä, mutta silloin ei ollut lapsia.
 
Mä olen nyt ajellut 4,5 vuotta työmatkaa, joka on yhteensuuntaan 56 km. Ennen ajoin osittain kimppakyyti- menetelmällä, mutta nyt viimeiset 1,5 v olen ajanut yksin. En ole vielä kyllästynyt, siinä saa ajatukset suunnattua pois töistä ja kun junnun hakee kirkonkylältä hoidosta niin siinä palaa kotiarkeen. Meillä mies menee myöhemmin töihin, hänen työmatkansa 28 km. Hän laittaa esikon kouluun ja vien juniorin tarhaan (300 m työpaikaltaan).

Me siis muutettiin juniorin synnyttyä maalle kirkonkylältä, matkaa sinne siis tuo miehen työmatka, mut siinä on vielä lossi välissä. Koulu on 11 km päässä, jossa on myös lähin taajama, mistä löytyy pankki, kauppa ja huoltsikka/ravintola. Poika menee koulun jälkeen tädilleen tuohon 2 km päähän. Syy oli että ollaan lähempänä tukiverkostoa, mun kotipaikalle on n. 25 km entisen vajaan 50 km sijaan, miehen vanhemmat ja veli perheineen asuu 1,5 km päässä ja miehen sisko perheineen siis 2 km päässä. Lisäksi lasten kummeja on naapurustossa, joten apuja saa nopeammin jos lapsi sairastuu.

Eli siitä vaan, ei tuo matka ole pitkä, kyllä siihen tottuu ja mä uskon että elämisen laatu kohenee, meillä ainakin. Ei tartte enää miettiä mitä naapurit ajattelee yms. kun asuttiin aiemmin rivarissa ja okt-naapureitakin oli (joista osa ei mitenkään kivoja).
 
Sinttiläinen
Mulla työmatka yhteen suuntaan 120km eli päivässä 240km. Kuljen julkisilla ja omalla autolla. Teen myös etätyötä ja matkustan työn puolesta aika paljon muutenkin.
 
miusta tuo 30 km ei tunnu pahalta matkana. tietysti riippuu paljon siitä onko se kuinka ruuhkaista ja paljon siihen menee aikaa. Miulla työ matka ei ole kuin 4 km mutta miehellä se on noin 20 km johon menee aikaa noin 15-20 min riippuen moottoritien rekkaparkista. Samaa matkaa ajoin itse kouluaikana ja ei se miusta ollut matka eikä mikään.
 
Mun työmatka on n. 40km suuntaansa. Siinä saa ajatukset hyvin pois työasioista kun tänne "maalle" köröttelee :D Miinuksena on tietysti kamalat ruuhkat aamuisin ja iltaisin moottoritiellä kun täällä asuu muitakin pääkaupunkiseudulla töissä käyviä. Haaveena olis työpaikka lähempää...
 
me asumme maalla, lasten kouluun on matkaa 13km, kaupoille ym 16km
itselleni tulee ajoa päivittäin n 130km kun vien ensin lapset omalle kylälle hoitoon ja josta ajan lähimpään isoon kaupunkiin opiskelemaan.


kyläkouluja lakkautetaan kovaa kyytiä että sellaiset asiat kannattaa selvittää ennen muuttoa. Missä on seuraavaksi lähin koulu , iltapäivätoiminnat jne
 
Miulla on työmatkaa yhteen suuntaan 33 km, ja ajelen sitä 5 pvää viikossa ja yhteen suuntaan menee aikaa n. 30 min, eli tunti päivässä menee työmatkoihin. Mie en ole tuntenut oikeastaan milloinkaan niin ,että matka olis liian pitkä. Ainut mikä harmittaa on se, että joutuu herättämään pikkuisen (nyt 3v) aika aikaisin, että ehdin seiskaksi töihin...

Ja esim. viime kevättalvella tämän hurjan lumimyräkän jälkeen en päässyt ollenkaan aamulla autolla pihasta pois, kun ei ollut aura-autot käyneet (vaikka asumme ihan tavallisella omakotitalo alueella).

Mutta muuten matka menee mukavasti. Kesäaamut ovat ihania, on valoisaa ja hiljaista....

Osa tiestä on isoa valtatietä 80-100 km/h rajoitus, osa ihan kaupunkiliikennettä, aika sujuvaa kuitenkin.

Jos työpaikka on kiva, miksei!!! =)
 
AAM
työmatkaan päivässä kuluu sen 60min (tarhan kautta) mennen tullen.
tarhaan on meiltä 5 kilsaa ja siitä töihin se 11km.. länsiväylää pitkin.. kesällä kivempi talvella vähemmän mukavempaa. No työ tiedätte ketkä siellä päin köröttelee..
hauskempaa olis jättää ajamatta työmatkat ja käyttä julkkareita mutta ei ole mahdollista tuon esikon tarhapaikan takia :(
 
Ku olin töissä ni mulla oli matkaa n.86km /suunta.JA aikaa kulu tunnin verran ellei sattunu sit olee jotain kolareita matkalla.
Nyt kouluun on matkaa n. 56km/suunta. vajaa tunti menee ku haen kyytiläisen matkalta.

Verotuksessa saa kulut pois
 
Mulla on vaan 15km, mutta julkisilla + ohikulkutien rakennustyömaan takia siinä kokonaisuudessaan menee yli puoli tuntia suuntaansa, semmoiset kolme varttia kävelyineen. Jos tätä harvoin menevää vuoroa ei olisi, niin kierto kaupungin keskustan kautta veisi yli 1h suuntaansa (30min + 20min + vaihto +kävelyt). Autolla menen harvoin ja ruuhka-aikaan siinä menee lähes yhtä kauan kuin bussilla (bussit ohittelee jonoja railakkaasti), muina aikoina vartti.
 
Mun mielestä ihan OK työmatka sulla. Jos teillä on hyvät julkiset ja omat autot perheessä niin kannattaa panostaa elämänlaatuun!

Mä alotan ensi maanantaina työn 100 km päässä. Tulen kulkemaan junalla ja välimatkat asemille molemmissa päissä fillarilla, kävellen tai julkisilla. Vähän jo jännittää, etenkin kun työ ei ole 8-16 työtä vaan vuorot ovat 8-20 välillä.

Mutta kyllä tämän jaksaa kun kohta on aikeissa perheenlisäys ja toivon mukaan jo ensi kesällä/syksyllä olen kotona nyytin kanssa.
 

Yhteistyössä