Kuinka pitkä kierto pillereitten lopettamisen jälkeen?

Mulla eka kierto 41 päivää, toka 36 ja nyt on menossa kp32... gyne sanoi, että voi mennä puolikin vuotta ennen ekoja kuukautisia, on kuulemma normaalia pillereiden jälkeen. ja että useimmilla kestää jopa vuosi, ennen kuin muuttuu säännölliseksi...

Jos taas on ollut epäilyksiä PCO:sta tai muita kierto-ongelmia enne pillereitä, kantsii mennä varmaan jo parin, kolmen kuukauden päästä. Mutta tosiaan kuulemma puolikin vuotta voi mennä, ilman että on mitään hälyttävää.

Parin,kolmen kuukauden päästä?

Mä en kyllä uskalla sinne asti oottaa...

Muistelisin että ennen pillereitä kierto tais olla jotain 30...
Eihän tuo mun 32 oo vielä pitkäkään mut ajattelin jo vähän kysellä miten on...

Talvicci Mulla on samat meiningit. Pillerit lopetin joulukuus ja heti pia tuli tyhjennys vuoto ja tänää menos kp33. menkoist ei tietoakaa vaik kaiken maailam oireita on, mitää ei vaa tapahdu :/ Tein launtaina raskaustestin ja siihen tuli testiajan jälkee plussa, sit tein tänää uuden ja oli nega :|

Talvicci: Taisin vastatakin tuonne meidän omaan pinoon, mutta laitan vielä tännekin. Mulla eka kierto ihan normi 29 päivää. Seuraava olikin sitten 75 :eek: ja teroilla käynnistettiin menkat. Ja mullekin gyne sanoi, että ihan normaalia on hormonaalisen ehkäisyn jälkeen. Tänään kp 32, ja tosiaan ne tätioireet häipyivät eilen. Taitaa siis olla mulla hormonit ihan sekaisin ja lisäapua tarvitaan vielä. :headwall: Luultavasti et vielä yksien kuukautisten takia saa teroja, valitettavasti. :(

Vastaan tähänkin, vaikka tuonne saman aiheiseen ketjuun jo kirjottelinkin...
Mulla pillereiden jälkeen muutama melkein 100 päivän kiertoa. Muuten ollut sitten jotain 40-60 väliltä. Tästä huolimatta tärppi kävi syksyllä, mutta km:n loppui se. :( Nyt viimeisin kierto oli 34 päivää, että ehkä alkais jo vähän tasaantumaan. Missään gynellä en ole käynyt asian tiimoilta, kun jo silloin kun lopetin pillerit (10/06) ajattelin että voi hiukka kestää ennen kun kierto tasottuu. Nyt tässä km:n jäkeisessä ultrassa vasemmassa munasarjassa näkyi jonkin asteista rakkulaisuutta, joka vois aiheuttaa noita pitkiä kiertoja. Mutta mitään selkeitä viitteita esim. PCO:sta ei ollut.

talvicci: omalta kohdalta voin kertoa, että pillerit jätettiin pois kesäkuussa (07), sen jälkeen kierrot olleet todella epäsäännölliset: 33 pvää, 47 pvää, 34 pvää, 29 pvää, 42 pvää... Neuvolasta sanottiin, että voi todellakin mennä aikaa ennen kuin kierrot normalisoituu. Käytin pillereitä n. 9 vuotta... Kyllä noiden pitkien kiertojen aikaan kävi mielessä, että oiskohan pieni ihminen saanut alkunsa, mutta ei :ashamed:

Blondie: Tokihan tyhjennysvuodon olisi pitänyt normaalisti tulla :eek:

Täälä kanssa odotellaan. Jos tyhjennysvuodosta lasketaan niin nyt on kp13
mutta mä kyllä ennustaisin tän kierron jäävän megalyhyeksi!

Nyt jo toistapäivää on valkovuoto ihmeen sitkeää, läpikuultavaa ja hieman punertavaa. Kenties ensimmäiset luomut tulossa jo nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Amy86:
Blondie: Tokihan tyhjennysvuodon olisi pitänyt normaalisti tulla :eek:

Täälä kanssa odotellaan. Jos tyhjennysvuodosta lasketaan niin nyt on kp13
mutta mä kyllä ennustaisin tän kierron jäävän megalyhyeksi!

Nyt jo toistapäivää on valkovuoto ihmeen sitkeää, läpikuultavaa ja hieman punertavaa. Kenties ensimmäiset luomut tulossa jo nyt?
Veikkaan, että sulla on ovis parhaillaan, nimittäin valkovuodon pitäis olla just venyvää oviksen aikana :D ja punertavaakin saattaa olla, kun verta voi hiukan tulla mukaan, kun munasolu irtoaa. Plussatuulia!!! :wave:

Yhteistyössä