Heippa! Mulla on aina ollut kierto säännöllinen 28 päivää siitä lähtien kun menkat on joskus 12v. alkanut. Kun aloin käyttää pillereitä kierto pysyi säännöllisenä. Viime syksynä lääkäri kuitenkin katsoi, että yhdistelmäpillerit aiheuttavat minulle turvotusta, painonnousua yms. ja vaihtoi ne minipillereihin nimeltään Cerazette. Tämän vaikutuksesta kuukautiset loppuivat kokonaan. Tammikuun lopulla jätin pillerit pois raskaustumistoiveissa, mutta kuukautiset eivät vieläkään lähteneet tulemaan. Nyt kaikesta on kulunut näin kauan ja kierto heittelee edelleen ja menkat on olleet pitkiä aikoja pois. Nykyinen omalääkärini määräsi vihdoin ja viimein Primolutit ja ihmetteli kun en aikaisemmin ole saanut lääkitystä ja miksi ylipäätään e-pillerit vaihdettiin kun yhdistelmistäkin olisi löytynyt varmaan sopivat.
Minulle on tehty tässä 8kk aikana kaikenlaisia verikokeita ja olen käynyt gynekologisessa ultrassa. Nyt jos lääkkeet ei auta kierron säännöllistymiseen niin tutkitaan asiaa vielä tarkemmin. Yksi lääkäreistä (vaihtunut koko ajan) arveli etten ole edes ovuloinut kun ei ole ollut oikein minkäännäköistä kiertoa. Olen kuullut ihmisten saaneen helpomminkin kiertoa säännöllistävät lääkkeet, siksi on välillä tuntunut hullulta kaikenmaailman kokeet mihin minut on määrätty, toisaalta mukavaa että tutkitaan.. Tuosta puolesta vuodesta minullekkin joku lääkäri mainitsi. Se on kyllä aivan hirmuisen pitkä aika odottaa. Itse otin yhteyttä terkkariin kuuden viikon jälkeen pillereiden lopetuksesta, kun menkkoja ei kuulunut.