Kuinka pitkä kesäloma minulle kuuluisi?

  • Viestiketjun aloittaja fufuyk
  • Ensimmäinen viesti
fufuyk
Syyskuusta asti töissä ja ainakin 35h ansaintasääntö täyttyy. Mahdollisesti myös 14 päivän, jos katsotaan keskiarvoa. Joka kuukausi en kuitenkaan ole tätä minimiä 14 päivää ollut töissä, mutta joinain taas täydet päivät eli päälle 20.
 
[QUOTE="A P";23104012]No oisin mä ton ehkä keksinyt itsekin, mutta en uskalla, niin ajattelin, josko jotain suuntaa antavaa edes täältä olisi saanut.[/QUOTE]

saanko kysyä miksi et uskalla? ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta en mä ainakaan jaksa ruveta muiden lomia miettimään.. :ashamed:
 
123
VArmaan riippuu työehtosopimuksesta. Mutta syyskuussa jos olet aloittanut niin sulle kertyy joka kuukaudelta jolloin olet tehnyt tietyn määrän yli päiviä(oliko sen nyt sitten just toipäivää kuussa) Niin 2päivää per kuukausi. Eli syys-hutikuulta sulle ehtii kertyä 16päivää kesälomaa. Jos vaan olet joka kuukausi tehnyt tarpeeksi töitä.
 
"A P"
saanko kysyä miksi et uskalla? ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta en mä ainakaan jaksa ruveta muiden lomia miettimään.. :ashamed:

No mitä sä tänne tulet sitten tätä ketjua lukemaan :D Ja mitä tulee tuohon uskaltamiseen, niin se oli sarkasmia. Palstat ovat siitä kivoja, että voi heittää asioita lonkalta, mitä mieleen juolahtaa ja katsoa, josko joltain jotain vinkkiä tai jopa tietoa voisi löytyä. Kyseinen asia ei itseäni vielä tässä vaiheessa hirveästi hetkauta, mutta tulipahan mieleen ja heitin sen ilmoille.
 
VArmaan riippuu työehtosopimuksesta. Mutta syyskuussa jos olet aloittanut niin sulle kertyy joka kuukaudelta jolloin olet tehnyt tietyn määrän yli päiviä(oliko sen nyt sitten just toipäivää kuussa) Niin 2päivää per kuukausi. Eli syys-hutikuulta sulle ehtii kertyä 16päivää kesälomaa. Jos vaan olet joka kuukausi tehnyt tarpeeksi töitä.
Eikös lomat kerry aina maaliskuun loppuun asti???
 
"A P"
[QUOTE="mie";23104051]Ja vielä: yleensä sovelletaan tota 14pv sääntöä, miten sulla on sovittu työsopparissa toi työaika?[/QUOTE]

Työaika sovittu niin, että taattu vähintään tietty tuntimäärä per viikko.
 
"mie"
VArmaan riippuu työehtosopimuksesta. Mutta syyskuussa jos olet aloittanut niin sulle kertyy joka kuukaudelta jolloin olet tehnyt tietyn määrän yli päiviä(oliko sen nyt sitten just toipäivää kuussa) Niin 2päivää per kuukausi. Eli syys-hutikuulta sulle ehtii kertyä 16päivää kesälomaa. Jos vaan olet joka kuukausi tehnyt tarpeeksi töitä.
Loma kertyy maaliskuun loppuun, huhtikuulta alkaa uuden vuoden lomat kertymään. Eli mikäli joka kuukaudelta on ansainnut sen 2pv, niin maksimiloma on sen 14pv.
 
123
[QUOTE="A P";23104064]Työaika sovittu niin, että taattu vähintään tietty tuntimäärä per viikko.[/QUOTE]

Joo ooot oikeessa. Huhtikuusta menee lomakausi poikki. Mun moka. Siis syys-maaliskuulta kertyy 14päivää lomaa. Sori
 
"mie"
[QUOTE="A P";23104064]Työaika sovittu niin, että taattu vähintään tietty tuntimäärä per viikko.[/QUOTE]

No jos sen mukaan täyttyy toi 35h ansaintasääntö, niin pitäisi olla lomia ens kesänä 14pv. Siis tietysti siinä tapauksessa, että olet töissä maaliskuun loppuun :)
 
[QUOTE="A P";23104099]Joo katsellaan kuinka käy. Vakituiset tuntuvat kovasti jo kesälomia suunnittelevan. Kaipa heille on sitten infoa tullut, että toiveita ajankohdasta saa ilmoitella. Ei meikäläiselle kauheasti ole aiheesta kuulunut.[/QUOTE]

Tuskinpa siitä on erikseen mainittu. Kyllä meillä ainakin on jo hätäisimmät pohtinut kesälomiaan. Se kuitenkin tiedetään että kesällä on lomakausi jolloin lomapäiviä pidetään, se kun on joka vuosi. Pomo kyselee niitä sitten huhtikuulla.
 
"A P"
[QUOTE="mie";23104097]No jos sen mukaan täyttyy toi 35h ansaintasääntö, niin pitäisi olla lomia ens kesänä 14pv. Siis tietysti siinä tapauksessa, että olet töissä maaliskuun loppuun :)[/QUOTE]

No juu täyttyy toi 35h sopimuksen mukaan. Totuus on 2-3x enemmän vielä kuin mitä sopimuksessa sanotaan. Tai no siinä sanotaan siis edelleen se, että taataan vähintään tietty tuntimäärä per viikko.
 
123
[QUOTE="A P";23104099]Joo katsellaan kuinka käy. Vakituiset tuntuvat kovasti jo kesälomia suunnittelevan. Kaipa heille on sitten infoa tullut, että toiveita ajankohdasta saa ilmoitella. Ei meikäläiselle kauheasti ole aiheesta kuulunut.[/QUOTE]

No joo. Usein vakkarit saa valita parhaat päältä ja extraajat ja muutenkin viimiseksi tulleet saa mitä jää jäljelle. Eli jonku toukokuun tai syyskuun :(

Kyllä ne sullekkin varmasti loman antaa, mutta ei välttist sitä parasta heinäkuuta, jos muut jo suunnittele eikä sulle oo mitään vielä puhuttu,
 
"eee"
Tungen tänne ketjuun kysymään omiani, jos sopii! :)

Eli kuinkakohan pitkä kesäloma on työntekijällä, joka on palannut hoitovapaalta töihin syyskuussa ja on ihan kokopäiväinen työntekijä? Vaikuttaako asiaan se, ettei ole uusi työntekijä vaan on ollut jo pitempään samassa firmassa töissä, mutta on ollut pari vuotta hoitovapaalla?

Menen siis itse todennäköisesti kyseisen henkilön kesälomasijaiseksi, mietin vaan että paljonkohan hänellä mahtaa olla kesälomaa.
 
"A P"
No joo. Usein vakkarit saa valita parhaat päältä ja extraajat ja muutenkin viimiseksi tulleet saa mitä jää jäljelle. Eli jonku toukokuun tai syyskuun :(

Kyllä ne sullekkin varmasti loman antaa, mutta ei välttist sitä parasta heinäkuuta, jos muut jo suunnittele eikä sulle oo mitään vielä puhuttu,
No se olisi elämäni ensimmäinen palkallinen kesäloma, niin kriteerit eivät ole hirveän korkealla :D Kaikki käy ja hypin onnesta, jos minulle maksetaan siitä, että lomailen. Ihan sama oliko ajankohta toukokuu vai syyskuu :)
 
"xxx"
[QUOTE="eee";23104142]Tungen tänne ketjuun kysymään omiani, jos sopii! :)

Eli kuinkakohan pitkä kesäloma on työntekijällä, joka on palannut hoitovapaalta töihin syyskuussa ja on ihan kokopäiväinen työntekijä? Vaikuttaako asiaan se, ettei ole uusi työntekijä vaan on ollut jo pitempään samassa firmassa töissä, mutta on ollut pari vuotta hoitovapaalla?

Menen siis itse todennäköisesti kyseisen henkilön kesälomasijaiseksi, mietin vaan että paljonkohan hänellä mahtaa olla kesälomaa.[/QUOTE]

Epäilisin että kertyy sen 2,kpv/kk, eli syyskuu-maaliskuu ajalta 7 x 2,5pv =18pv
 
"xxx"
[QUOTE="xxx";23104164]Epäilisin että kertyy sen 2,kpv/kk, eli syyskuu-maaliskuu ajalta 7 x 2,5pv =18pv[/QUOTE]

joo, osaan kirjoittaa :D Eli kertynee 2,5/kk ja yhteensähän tuo tekee siis 17pv. Eikun ööh, joo, ei osaa enää tähän aikaan illasta :)
 

Yhteistyössä