kuinka pitkä avautumisvaihe toisessa synnytyksessä?

elikkäs kiinnostais hieman tietää että kuinka pitkä avautumisvaihe yleensä on toisessa synnytyksessä ja minkälaisia supistukset yleensä ovat? olen kuullut että supistukset eivät olisi niin kivuliaita kuin ekassa pitääkö paikkansa?
 
Äskettäin olikin ketju siitä että onko toinen synnytys yleensä nopeampi kuin eka, niin suurimmaksi osaksi näillä, joiden ensimmäinen synnytys oli suht nopea, niin toinen oli vielä nopempi. Näin olen myös kuullut. Mutta siitä en tiedä enkä ole kuullut että onko synnytys kivuttomampi. Itse vähän jännitän nyt toista synnytystä, kun ekassa ehdittiin olla sairaalassa 4 tuntia kun lapsi syntyi, että mitenkähän nyt sitten. Eilen oli laskettuaika..
 
HMM
Se on varmasti kyllä niin yksilöllistä miten tuntee synnytyksen. Joillekkin eka on helppo ja toinen ns. "kamala" ja taas toisille toisin päin. Siskoni teki ensimmäistä n. 12 tuntia ja toista 30 tuntia että siinä ei ainakaan päde tämä että toka synnytys olisi nopeampi. Itse tein ensimmäistä sen 18 tuntia että jos nyt pääsisi vaikka 10 tunnilla niin tyytyväinen olen =) Laskettuaika parin viikon päästä!
 
Yhtä pitkähän tuo oli kuin esikoltakin ja yhtä tuskainen ja kamala :ashamed: :\| molempia poikia olen tehnyt sen 20h ja ainoa ero heidän synnytyksissään oli se että ekan ponnistus vaihe kesti 24min ja tokan 7min et siinä ainoa ero kaikki meni muuten aivan samalla tavalla :whistle:
 
Tarkoitinkin lähinnä että ne joiden ensimmäinen synnytys on ollut suht NOPEA, niin toinen on todennäköisesti nopeampi. Niinkuin näkyy kirjoituksista niin tämä ei päde kovinkaan usein niillä joiden eka synnytys on kestänyt sen 20 tuntia. Mielestäni 20 tunnin synnytys ei ole nopea, mutta esim. 8 tuntiakin on ensisynnyttäjälle aika nopea. Tietenkin se on yksilöllistä, mutta enimmäkseen..

Toivottasti ymmärsitte mitä tarkoitan.. :)
 
Minulla
Ensimmäinen synnytys käynnistettiin oksitosiinilla ja synnytyksen kesto 12,5h. Toinen synnytys 7h joista ensimmäiset neljä tuntia olin kotona kun supistukset kestivät vain n. 40 sekuntia kerrallaan, aukesin sinä aikana kuitenkin 7 cm. Eli toinen oli todellakin nopeampi, helpompi ja paljon tuskattomampi.
 
eka kesti 8h alkoi vesien menolla..... toinen sitten 3h55min ja alkoi supististuksilla noin 5min välein ja sairaalassa olin 3cm auki ja 1h30min ninn 8cm auki ja kätilö oli pahoillaan kun en tahtonut pysyy mukana touhussa.... eivät kerenneet antaa epiä oli sen verran nopea oli tahti....

saas nähdä kuin on kolmannen kohdalla....
 
Meillä täällä 5 pvän ikäinen poika (toinen lapsi) joka tuli totaalisen vauhdikkaasti maailmaan!Ehdin olla sairaalassa huimat 38min ennen kuin poika syntyi.Koko avautumisvaiheen olin siis kotona,joten kivut eivät olleet sietämättömiä ja aikaakin tuohon meni "vain" nelisen tuntia.
Lapsi syntyi siis täysin luomuna ja synnytyksen kokonaiskesto oli 4h45min.Esikon synnytys kesti (käynnistettynä) 5h ja rapiat eikä myöskään ollut erityisen kivulias,joskin sain kyllä petidiiniä ja epiduraalinkin.
Nyt kotiutuessani kätilö kuitenkin muistutteli että jos vielä näissä merkeissä tapaamme,niin enää ei pidä jäädä kotiin miettimään vaan lähdettävä heti supistelujen alettua sairaalaan sillä kolmas lapsi tulisi varmasti vieläkin nopeampaan...
 

Yhteistyössä