Kuinka pitkään testi näyttää raskauden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmeliini ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmeliini ;)

Vieras
Elikä muistutakaapa tälle lahoaivolle, että miten pitkään sitä hcg -hormonia erittyy pissaan -> kuinka pitkään testi näyttää plussaa? Siihen asti kun istukka on kiinnittynyt/muodostunut/mikä oikea sana onkaan?

Mietin, kun itsellä on tässä pitkin syksyä ollut omituisia kuukautisia ja raskausoireitakin vähän väliä. Nyt sitten kuukautiset jäivät pois ja testi rävähti samantien plussalle. Tässä ei vielä mitään, mutta olen monta kertaa päivässä tuntevinani vauvan potkuja mahassa! Tiedän, ettei se todellakaan ole mahdollista vielä tässä vaiheessa raskautta ja todennäköisesti kuvittelen koko jutun... yksi lapsi on entuudesta, joten tiedän kyllä miltä ja missä vauvan liikkeet tuntuvat. Nyt vain mietin, että jospa raskaus onkin alkanut jo aiemmin, minulla on ollut "valemenkat" siitä huolimatta. Esim. äidilläni oli 3 normaalit menkat minua odottaessa eikä mitään raskausoireita... toki mietin, että miksi oireet nyt sitten alkaisivat ykskaks näin selvinä itsellä, jos raskaus olisikin alkanut jo aiemmin... näkyiskö enää raskaustestissä? Esikoisen liikkeet tunsin joskus tosi aikaisin, neuvolassa olivat sitä mieltä, että ensisynnyttäjät eivät tunne näin aikaisin, piste. Viikkoja en muista, mut oli niitä nyt yli 12, kun sillon käytiin ekassa ultrassa.
Ehkä mä vain oon tulossa hulluksi, tai sitten mulla jo nyt aivotoiminta surkastuu (kun joskus pari vuotta sitten oli tutkimus, että raskaana ollessaan naiset on tyhmempiä kun muulloin, siis ihan virallinen tutkimus! ;) ) ja onhan noita tonttujakin taas liikkeellä.. ;)
Onko muilla jotain omituisia tuntemuksia??? Tai kohtalotovereita tähän?

Kiitokset asiallista vastauksista!!! :D

Hoh hoijaa....eiköhän se näy testissä ihan kuule sen yhdeksän kuukautta, että luulisin testin näyttävän miinusta vasta sitten kun olet synnyttänyt..!Katsos, kyllä sitä RASKAUSHORMONIA erittyy ihan koko raskauden ajan...hyvänen aika sentään...
Ja kyllä liikkeet voi tuntua, sehän on ihan hirveän yksilöllistä että millon alkaa tuntumaan. Kaverini alkoi tuntemaan liikkeet 13. viikolla, vaikka hänellekin sanottiin neuvolassa että kyse on ilmavaivoista. Joten ihan mahdollista varmaan.

Siis todella se testi pysyy positiivisena ja on myös täysin mahdollista että olisit tullut jo aiemmin raskaaksi. Anoppi oli kuudennella kuulla ja luuli sairastavansa syöpää kun niin turvotti ja ihmeesti möyri vatsassa. No lääkäri sitten tuon asian korjasi:) ja ystävä sai joskus viikolla 16 tietää odottavansa kun kävi lääkäris, kuukautiset oli koko ajan. Kannattaa kysellä neuvolasta pääsisitkö ultraan aiemmin, ja jos et pääse niin yksityiselle pääsee omakustanteella ja siitä se laskettu aika sitten selviää. Onhan se kuitenkin tärkeä jo aluksi selvittää. Onnellista odotusta ja käyhän kertomassa kuulumisia:)

jaa.. mulle on nimenomaan väitetty, et pissasta häviää tuo hormooni sit kun istukka on kunnolla kiinnittynyt/toimii kunnolla... samasta syystä (aamu)pahoinvointi ei enää tuntuis, kun ne hormoonit ei enää kierrä koko elimistössä.
Mut ei kai tässä auta muu kuin soitella lääkärille ja ruveta kyselee, et koska päästäis ultraan.

Hcg-hormonin määrä laskee kyllä jossain vaiheessa raskautta, en muista koska mutta netistä löytyy kyllä taulukoita asiasta. Ei se kuitenkaan missään vaiheessa niin alas laske etteikö se testissä näkyisi.

Itse menisin tuossa kohtaa heti ulraan, ei tarvitsisi miettiä. Itse en kestä tuollaista epätietoisuutta, jos hiemankin on rahaa millä ultran pystyy maksamaan.

Käypä täällä kattomassa hcg-arvoja: http://metku.net/~pesu/faq.php (kohta HCG-hormoni) eli kyllä näyttää koko raskauden ajan, istukan kehittyminen alentaa hormonin eritystä, mutta ton linkin mukaan hormonia on aina vähintään 3640 mIU/ml. Ja ei-herkätkin testit reagoivat 25-50 mIU/ml.

Yhteistyössä