Kuinka pitkään kutsua pitää odotella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidät on yleensä kutsuttu mummolaan joulupäivänä. Se on ollut perinne. Yleensä on kysytty jo jonkin aikaa ennen joulua. Tänä vuonna ei kukaan ole puhunut mitään asiasta ja mietin tässä, että uskallanko sopia muuta kyläilyä sille päivälle. Meitä on kutsuttu muuallekin ja nyt mietin, et jos sovin jonkun muun kanssa jotain, niin vetääkö mummolan väki sitten palkokasvit nenuunsa, jos olettavat itsestään selvänä asiana, ettei me suunnitella sille päivälle mitään. En kehtaa mennä suoraan kysymään asiasta, koska voi ihan hyvin olla, etteivät he syystä tai toisesta halua tänä jouluna kestitä ketään.

Minä soittelisen sinne mummolaan ja kyselisin kuulumisia. Toivottelisin hyvää joulua, kun emme näe. Kyllä se kutsu siinä vaiheessa viimeistään esitetään, jos on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Minä soittelisen sinne mummolaan ja kyselisin kuulumisia. Toivottelisin hyvää joulua, kun emme näe. Kyllä se kutsu siinä vaiheessa viimeistään esitetään, jos on tullakseen.

No me ollaan käyty siellä lähiaikoina ja joka vuosi tähän asti sillä edellisellä vierailulla ennen joulua sanottu, että tervetuloa joulupäivänä. En ole mitenään pahoillaan, jos kutsua ei tule. Olen ihan mielellään kotona ja rentoudun. Mutta se toinenkin kyläpaikka odottaa jotain vastausta ja sinne en kehtaa sanoa, että mieluummin olisin kotona koko joulun.

Jos oikeasti haluat kotona olla, etkä halua sinne vastausta odottavaan paikkaan, niin ilmoitat sinne, että olet sopinut jo muuta. Jos sitten myöhemmin kysyvät jotain siitä, niin selität sen jutun peruuntuneen =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos oikeasti haluat kotona olla, etkä halua sinne vastausta odottavaan paikkaan, niin ilmoitat sinne, että olet sopinut jo muuta. Jos sitten myöhemmin kysyvät jotain siitä, niin selität sen jutun peruuntuneen =)

Sanoisitko sinä omille vanhemmillesi, ettet tule koko jouluna ollenkaan käymään? Mä en kehtaa.

Ja kyllä meidät on aina kutsuttu myös mummolaan. En tunge kenenkään kotiin pyytämättä pyhäpäivänä. Isovanhemmilla on omakin elämä, eikä ole itsestään selvää, että haluavat miettiä tekemisensä lastenlasten ehdoilla.

Kannattaa ehk olla rehellinen ja sanoa että haluatte viettää tämän joulupäivän kotona rentoutuen. Tai sitten voitte kutsua isovanhemmat vuorostaan teille kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja miina:

Kannattaa ehk olla rehellinen ja sanoa että haluatte viettää tämän joulupäivän kotona rentoutuen. Tai sitten voitte kutsua isovanhemmat vuorostaan teille kylään.

Siitä on rentoutuminen kaukana, jos pitää kutsua kaikki isovanhemmat ja sen myötä myös meidän sisarukset, jotka viettää joulua heidän kanssaan. Mulla ei ole energiaa edes suunnitella moista, saatikka toteuttaa.

Sanoisitko sinä omille vanhemmillesi, ettet tule koko jouluna ollenkaan käymään? Mä en kehtaa.

Ja kyllä meidät on aina kutsuttu myös mummolaan. En tunge kenenkään kotiin pyytämättä pyhäpäivänä. Isovanhemmilla on omakin elämä, eikä ole itsestään selvää, että haluavat miettiä tekemisensä lastenlasten ehdoilla.

No joo, mutta kai sitä voi itsekin soittaa ja kysyä, että toimitaanko samalla kuviolla kuin aiempina vuosina vai tehdäänkö toisin. Minusta on suhteissa jotain vikaa jos lähisukulaisten kanssa pitää odottaa muodollista kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

No joo, mutta kai sitä voi itsekin soittaa ja kysyä, että toimitaanko samalla kuviolla kuin aiempina vuosina vai tehdäänkö toisin. Minusta on suhteissa jotain vikaa jos lähisukulaisten kanssa pitää odottaa muodollista kutsua.

No, näiden ihmisten kanssa pitää. Ihmisiä on katsos erilaisia. Kaikilla ei ole läheisiä välejä lähisukuun, vaikka sulla oliskin.

Yhteistyössä