Kuinka pitkä karenssi, jos ite irtisanoutuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Ei voi mitään. Mä en jaksa enää. Lapsi on nyt sit kuudetta kertaa kipeenä 2 kk sisällä :( Työnantaja valittaa (luonnollisesti) ja mä en tosiaan kaipais sitäkin paskaa tähän sairastelun keskelle. Huolestuttaa lapsi enkä haluaisi stressata sit töistäkin. Tosin tuskinpa tässä mitään karensseja tulee, kun mä varmaan saan kohta potkut... Lapsi-raukka on ollut 2 kk sisällä enemmän kipeenä, kuin 3 vuoden sisällä yhteensä!!!!

no onks isällä mahdollisuus hoitaa välillä? tai palkata hoitajaa? kyllähän tuo kesää kohden vähenee ja ens syksy on sitte jo helpompi. jossain vaiheessa ne taudit on sairastettava, tietystii mitä pienempi lapsi niin sen todennäköisemmin tulee jälkitauteja myös.
tuommosessa tilanteessa varmaan voi myös pyytää jos pomo antais potkut niin kaikki olis tyytyväisiä

Jos työnantajalle sopii, voisit hakea palkatonta vapaata vaikka 6 kk jolloin saisitte sairastelun ohi? Siis niin että lapsi on hoidossa aina kun on terve, että vastustuskyky paranee ja kun sairastaa niin hoidat eikä se tuota ongelmia. Lapsi karaistuu pöpöjä vastaan, tynantaja voi palkata sijaisen ja sua ei stressaa poissaolot.

[QUOTE="susa";23607080]aloititko nyt työt, aloittiko lapsi päiväkodin?[/QUOTE]

Juu aloitin ja aloitti :( Ikää reilu 3v. Esikoisen kanssa ei tosiaan tullut näin pahaa tautikierrettä. En oikeastaan muista, että olisi sairastellut oikeastaan ollenkaan... Ja nyt sit tätä. Mitään vapaata en voi pyytää ja tiedän olevani tällä hetkellä "korvaamaton" töissä (minulle ainoastaan on opetettu edeltäjän työt)...

[QUOTE="vieras";23607334]Jos oot koeajalla tai määräaikainen, ei tule karenssia etkä tarvii edes syytä mutta jos oot vakkari, tulee 3kk.[/QUOTE]

kyllä mun siskolle vaan pärähti karenssi kun koeajalla lopetti kun ei kestänyt puhelinmyyntihommaa

[QUOTE="vieras";23607334]Jos oot koeajalla tai määräaikainen, ei tule karenssia etkä tarvii edes syytä mutta jos oot vakkari, tulee 3kk.[/QUOTE]

Kyllä tulee! Silloin ei tule jos työnantaja irtisanoo koeajalla tai määräaikainen työsopimus päättyy eikä jatka sitä. Jos on määräaikainen työsopimus niin työnantaja voi vaatia jatkamaan sopparin loppuun tai voi vaatia korvauksia sopimuksen rikkomisesta.

Se karenssi riippuu siitä mitä työtodistuksessa sanotaan työsuhteen päättymisen syyksi... Jos siinä lukee oma irtisanoutuminen, karenssi tulee. Mutta jos siinä lukee määräaikaisen työsuhteen päättyminen, tai taloudelliset syyt tai jotain muuta, niin karenssia ei tule.

Yhteistyössä