Kuinka pitäs toimia?

Mua on pitkää ihmetyttäny et miten muilla elatusmaksun suhteen toimitaan.
Mää saan 150 e/kk elatusmaksua ja tytön isä vaatii et annan sen luo varavaateet sekä nykyisen naisystävän luo varavaatteet? Saan kuulemma niin paljon rahallista tukea et on helpostikin mahdollista. Olen tällä hetkellä työtön ja tytön isä vakituisessa työsuhteessa. Kun sain puhelun eilen tältä naisystävältä et pitäs niitä vaatteita antaa sinnekkin ja en suostunu kun isän luo olen antanu niin sano et olen pihi ja koko se kylä saa siitä tietää kun tyttö joutuu alasti kesällä olemaan.
Miten mun oikein pitäs toimia alan olla todella väsyny, saan miltei joka kuukausi kuulla tytön isältä muutenki että olen kasvattanu lapsen huonosti kun hän osaa itkeä ja näyttää muutenki tunteensa. :'(
 
Lisää edelliseen et viime syskysnä tarjosin tytön isälle toppapukua ja enemmän vaatteita ja sillon sano et ei tarvii kun heillä on pyykki kone. Kun viime perjantain kävi hakemassa ja halus hansikkaat mukaan annoin ja ne kuulemma oli liian hienot.
 
Etä hankkikoot itse vaatteet luokseen. Jos teillä ei ole sopimuksessa sanottu mitään siitä että sinun pitäisi kolmeen eri kohteeseen hankkia vaatteet niin sinun ei todellakaan tarvitse. Ja mitä siihen tulee että lapsi joutuisi alasti kulkemaan niin vaatteet päällähän hän etälle menee vai mitä. On sitten etä oma asia pitääkö alasti vai ei.
 
Miten niin sun pitäisi hankkia varavaatteita exälle ja naisystävälle?? Laitathan sä lapselle vaatteita mukaan sen perusteella kuinka kauan lapsi on isällään. Mä olen toiminut niin että kun etä on meillä kesällä pitempiä aikoja pesen pyykit ja lähetän vaatteet puhtaana takaisin ja talvis aikaan kun on vain viikonloppuja ei vaatteita ehdi pestä niin lika vaatteet omassa kassissa äidin luokse kotiin.

Me ollaan hankittu varavaatteita lähinnä urheiluun ja ulkoiluun vapaaehtoiseti itse kun esim. vedenpitävät housut on hyvät niin pääsee poika lähtemään kotiin kuivissa vaatteissa vaikka oltaisi millaisella säällä ulkoiltu lähtö päivänä.

Missään nimessä ei sun tarvitse ostella vaatteita muualle kuin kotiisi ja ne kulkee lapsen mukana edestakaisin.
 
Niin en mäkään ymmärrä miks sun pitäs hankkia varavaatteita johonkin... :eek:
Kassiin lapselle niin paljon vaatetta kun tarvii,vaikka joka päivälle puhtaat niin ei tarvi niistä nurista.Ja sit vaatteet juuri kulkee lapsen mukana edestakaisin.Ei meilläkään oo pojilla missään yökyläpaikassa (mummeilla,kummeilla) mitään varavaatteita...vaan laitan ne mukaan kun yökylään menevät.
ota lastenvalvojaan yhteyttä jos ei tilanne helpotu niin he voivat sit valasta lapsen isää jos ei sun puhe tehoa.

:hug: :hug:
 
Mä en laita tytölle mukaan mitään sillä isälle olen viime syksynä antanut pienen pahvilaatikollisen vaatteita ja lapsen vaihto useimmiten on päiväkodin kautta.
Lastenvalvojat eivät tee mitään,yritin viime kesänä saada apua mutta ovat kuulemma voimattomia kun isä asuu toisen kunnan alueella eikä vastaa soittopyyntöihin tai lähetettyihin papereihin.
 
Moi

Kuinka kauan lapsi on isällään kun sinne menee? Musta teidän kannattaa vaihtaa systeemi niin että annat vaatteet mukaan jotka tulee sit likaisena tai puhtaana takaisin.

Silloin kun meidän etälapsi oli pieni me hoidettiin vaihto usein myös niin että päiväkodista haettiin suoraan eikä kotoa ja ihan hyvin pystyi yhden kassillisen vaatteita siinä sivussa kuskaamaan lapsen mukana.
 
Tyttö menee isälleen joka toinen viikko 1 arki-ilta sekä viikonlopun samalla viikolla. Päiväkodista isä ottaa sen vaihtovaate kassin kuulemma mukaan aina. Kyllä ymmärtäisin jotenkin jos ei olis isällä niitä vaatteita et kysytään mutta kun niitä siel on ja kuulemma tarpeeksi. Tai niin sanottiin talvella mulle.
 
Rölliina moi

Ilmoita ihmeessä isälle systeemi vaihtuu, sullahan menee tupla rahat vaatteisiin jos isällekin vielä ostat saati sitten vielä nasystävänkin luo.Ei se ole suuri vaiva kuskata vaatteita edes takas tai jos isästä tuntuu että on ylivoimaista niin asenteessa voi olla se vika :eek: . Me kuskataan viikonkin vaatteet edestakaisin!
 
ilmoitin tytön isälle eilen että systeemi muuttuu. Ihmeen hyvin otti asian ja kerrankin oli samaa mieltä asiasta.Isä oli yllättäen sitä mieltä että elatusmaksu ei olekkaan sitä varten että ostan joka paikkaan varavaatteet. Nyt sitten kokeillaan sitä että pakataan viikonlopun vaatteet perjantaina mukaan ja maanantaina tuo samat vaatteet takasin.
 
Kiva juttu et sopu löytyi :) Ehkä ex oli jutellut asiasta ulkopuolisen kanssa ja tullut järkiinsä.. Sitä paitsi yksi arki-ilta ja vkl joka toinen viikko on niin "vähän" kuitenkin että mieskin varmaan voi sen ajan pysyä lapsen kanssa kotonaa eikä mennä olleenkaan tyttöystävälleen. Ois ihan hullua jos olisit joutunut sinne varavaatteet hommaamaan.

Jos vielä palaa pyytämään niitä vaatteita kuitenkin, niin hae kirpparilta vaatteet parilla eurolla:)
 
Nyt tytön isä keksi että mun täytyy antaa vaatteet tytölle joilla voi mennä navettaan ja muutenkin oikein kunnolla rymytä. Sanoin että voin antaa vaatteet joissa rymytä mutta navetta vaatteet saavat kyllä ite hommata. Vähän suutahti. Isä kanssa tyttö ei kuulemma ole ollenkaa joko tyttö on isän naisystävän kanssa/hoidossa tai papan naisystän kanssa. Harvoin tyttö puhuu että isän kanssa oltiin kahden, aina ovat jossain kylässä olleet koko viikonlopun. Harmittaa lapsen puolesta mutta en voi oikein mennä siihen puuttumaan kun kuulemma kiristän kun sanoin että tyttö ei kohta halua ollenkaan sinne kun ei vietä kahden ollenkaan aikaa.
 
Ei kannata sun puhua mitään siitä että pitäisi olla kahden koska siihen et voi kuitenkaan vaikuttaa mitenkään ja isän kannan jo tiedät asiaan niin turhaa närää vaan aiheuttaa.

Ei meilläkään mieheni vietä kaksin aikaa pojan kanssa kun tulee meille koska me kaikki kuulumme tähän peheeseen ja kaikki aina yhdessä teemme asiat, myös meidän yhteiset lapset.

Alussa kun meillä ei ollut yhteisiä lapsia niin annoin miehelle aikaa vällillä olla pojan kanssa kaksin ja lähdin rullaluistelemaan mutta jälkeen päin kuulin että pojan äiti oli siitä valittanut ja sanonut että en halua viettää aikaa heidän pojan kanssa ( hei olin tunnin poissa!!) ja kun taas vietimme aikaa yhdessä oli valittanut siitä että poika ei saa isä aikaa kun minä asun isän luona ja olen aina siellä :eek: .

Mutta joka tapauksessa se on isän asia mitä tekee lapsen kanssa siihen ei voi muut vaikuttaa :/ Mut navetta vaatteet mun mielestä saisivat hommata itse, jos nyt kirppikseltä jotain hommaisi niin ei luulisi konkurssi tulevan!Eihän lähin tarvitse hommata esim. laskettelusuksiakaan jos etä haluaisi mennä lapsen kanssa laskettelemaan.
 
No kun lapsi kasvaa niin voi itse sanoa haluaako mennä viettämään aikaa isän naisystävän tai papan naisystävän kanssa, eikä silloin voi enää pakottaa menemään. Sitä myös ihmettelen että mitä helevettiä se tyttö siellä navetassa tekee? Hommiinko se laitetaan että erikseen navettavaatteet tarttee??? :eek:
 
Ei mua se todellakin haittaa että viettävät aikaa isän naisystävän tai papan luona vaan se että tytön puheista päätellen isää ei ole paljoa siellä näkynyt viikonlopun aikana..Onpahan joku pitämässä huolta tytöstä ja hyvässä hoidossa..Mukavilta ihmisiltä vaikuttavat kummatkin.
 

Yhteistyössä