Kuinka pistiäiskammoinen äiti (minä) onnistuu pääsemään eroon peloistaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niin. Olen siis pelännyt ampiaisia ja mehiläisiä lapsesta saakka, ja minuun iskee suoranainen paniikki jos havaitsen sellaisen meidän kodissa puhumattakaan, jos tajuan sellaisen istahtaneen vaikkapa päälaelleni tai muuten vain pyörivän jossain lähettyvillä.

Järjellisesti ajattelen, että no sehän on vain tuommoinen pieni pistiäinen, mutta paha kyllä tuo järki ei toimi, kun pistiäinen pörisee ympärilläni. Naurettavaa, tiedän...

Nyt kun minulla on omia lapsia, haluaisin kovasti opettaa lapsilleni ettei noissa pistiäisissä ole mitään pelättävää. En kuitenkaan osaa itse käyttäytyä luonnollisesti niiden ympärillä (=alan huitoa pakonomaisesti, joskus kiljua kauhuissani - eikä tämä ole mikään vitsi) joten mietityttää, miten niiden vaarattomuutta muka pystyisin lapsilleni todistelemaan.

Millä tästä fobiasta voisi päästä eroon ja miten helkkarissa niiden pörisevien kammotusten lähellä sitten pitäisi käyttäytyä? Miten tämmöinen pistiäiskammoinen äiti voi opettaa lapsilleen, etteivät ne ampiaiset ja mehiläiset kuitenkaan niin kovin kamalia ole?

Yhteistyössä