Tämäkin asia on kaksipiippuinen. Lapsi tosiaan voi kokea olonsa turvalliseksi, kun uskaltaa olla vieraiden kanssa. Toinen ikävämpi vaihtoehto on, että lapsella ei ole sellaisia kunnollisia kiintymyssuhteita, joita hän ikävöisi, vaan lapsi voi kiinnittyä kehen hyvänsä häneen huomiota kiinnittävään aikuiseen.Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:Riippuu varmaan lapsista, toiset kovempia ikävöimään. Mä olin ala-asteikäisenä jo sellainen, että halusin usein yökylään kavereille, en ikävöinyt. Sanotaan niinkin että lapsella kotona turvallinen olo, kun uskaltaa olla jossain ilman vanhempia.
Kouluikäisen 8-9 v:n voisin jättää viikoksi isovanhemmille. Leikki-ikäiselle 3-4 päivää ihan maksimi, kun tulee jo niin kova kotikaipuu muuten. Alta vuoden ikäinen voinut olla viikonlopun tarvittaessa.Alkuperäinen kirjoittaja -:kuinka pienen voi jättää esimerkiksi viikoksi isovanhempien luokse hoitoon?
niin,mäkin palailen aina 26 yön jälkeen sit äitykkäni luokse taas tankkaamaan ennenkuin uskallan olla seuraavat 26 yötä pois :/Alkuperäinen kirjoittaja miemie:Jostain oon joskus lukenut, että lapsi kykenee olemaan erossa vanhemmistaan yhden yön per ikävuosi. Tiedä sit, et kuin "oikeaa" tietoa tämä on.