kuinka pienellä ruoalla 2½v selviää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähä väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähä väsy

Vieras
Hirveetä pelleilyä ja ruoalla leikkimistä ilmaantunut. Nyt oon tehnyt niin, että varoitan ja jos se show jatkuu (kaataa maitoa tahallaan, tiputtaa leivän lattialle jne.) otan ruoan pois ja seuraava ruoka sitten seuraava ruoka. Tarjolla siis on aamupala, 2 lämmintä ruokaa, välipala ja iltapala. Säännölliset ruoaka-ajat jne. on. Ja nuo pelleilyt on ihan tahallaan tehtyjä, vahinkoja toki sattuu, mutta ne on erikseen. Lapsi saattaa katsoa suoraan silmiin ottaa leivän ja viskata sen maahan. Uhmaa tai jotian muuta rajojen kokeilua?!?

Kyl ne pärjää yllättävän vähällä. Ei uskois miten vähän mun 2v syö välillä. Meillä sama että pois pöydästä jos alkaa pelleillä eikä lopeta. Tai muuten vain ei syö paljon mitään. Ja kyllä tekee tahallaan nähdäkseen miten reagoin.

Uhmaa se alkaa olemaan. Meillä vielä tuo 3v yllyttää pienempää ja syöminen on ihan kauheaa sirkusta. Ei ne lapset itseään nälkään tapa jos ruokaa vaan on tarjolla. Ja jos tuntuu että syö ihan liian vähän, osta Sana-solia apteekista niin saa ainakin kaikki vitamiinit varmasti.

Meillä oli tuota samaa ja otin ruoan pois. Jäi välipalakin saamatta kun oli edellisellä ruoalla pelleillyt. Monena päivänä olikin niin, että söi vaan aamu- ja iltapalat suosiolla kun oli jo niin kova nälkä. Kun sinä näytät kuka määrää ja miten pöydässä kuuluu syödä, niin ei se lapsi sitä kauaa jaksa - parisen viikkoa taisi meilläkin kestää.

Mulla kans 2,5-vuotias, ja just tollaista sähläämistä on syöminen ollut jo muutaman viikon. Aiemmin on aina ollut tosi hyväruokainen. Pitää olla tarpeeksi nälkä tai syömisestä ei tuu yhtään mitään, ja heti kun maha alkaa olla täynnä niin show alkaa. Sitte mennään pois pöydästä ja ruokaa on tarjolla seuraavaan ruoka-aikaan. Saa nähdä kauanko tää kestää, ottaahan se hermoon ;)

Yhteistyössä