Kuinka pian vatsataudin jälkeen töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saikulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saikulla

Vieras
Enää ei juoksuta eikä ole kuumetta. Vatsa on siitä huolimatta hieman kipeä eikä ruoka juurikaan maistu. Olo on vetelähkö.
Mietin nyt, voinko olla hyvällä omalla tunnolla vielä huomisenkin pois töistä? Periaatteessa ehkä jaksaisin töissä olla ja ne välttämättömimmät tehdä, mutta en kyllä täydessä terässä vielä ole.

Olen ollut sijaisena tuolla noin vuoden ja nämä ovat ensimmäiset sairaslomapäivät koko vuoden ajalta. Jotenkaan sitä ei haluaisi olla ilman painavaa syytä poissa, vaikka tiedän että vakkarit ovat poissa pienemmästäkin syystä...

Vatsatauti tarttuu ulosteessa vielä noin 2 vrk viimeisestä oksentamisesta/ripulista, eli jos nyt et satu käymään kakalla työpaikan vessassa ja peset hyvin käsiä, niin luultavasti et tartuta tautia kellekään, mutta ainakin vuorokausi kannattaa pysyä kotona, etenkin jos on kuumetta ollut, ja olo on heikko.

Jos vaan mahdollista niin katsoisin olon illalla. Joskus kun sitä toipuu nopeastikin, toisinaan huono olo jatkuu. Jos illemmalla vielä huono olo niin sitten kotona huomennakin.Jos nyt pitää päättää niin jäisin sinuna kotiin, ettei tarvi puolikuntoisena lähteä töihin. Tai riippuu tietenkin töistä (itse teen fyysistä työtä ja sitä' ei kyllä puolikuntoisena jaksa)

Fyysistä työtä teen minäkin ja paljon ihmiskontakteja päivän aikana. Sitä ei haluaisi tartuttaa muita... Mun täytyy tietää nyt, koska aamuvuorolaiset lähtevät kohta töistä pois ja huomiselle aamulle on hyvä olla jo tietoa tulenko.
Taidan parannella vielä huomisen :) Sitä vaan on turhankin tunnollinen työntekijä, mutta oma terveys ennen kaikkea.

Palstalla tänään opittua että ei edes lapsen vatsatauti haitaa lasten tapahtumiin menoa joten ei muuta kuin mukaan tartuttamaan asenteella kyllä se aina jostakin tulee