Kuinka pian sairaalasta saa kotiutua vauvan kanssa synnytyksen jälkeen?

En tiedä oonko sitte ainoo tapaus laatuani, mutta mua rauhottaa se tieto, että reilun 30 euron päivähinnalla saan kätilöitä, lääkäreitä ja lastenhoitajia käyttööni 24 tuntia / vrk. Joku toinen hoitaa pyykit, roskat, ruoat, lääkkeet, siteet yms. Mut samahan se synnytyksen kanssa, joku hommaa synnytysaltaan kotiin ja mie oon ekasta supistuksesta sairaalan porteilla.
 
Kuopus syntyi sunnuntaiaamuna sektiolla ja se päivä meni kipulääkepöllyssä vuodepotilaana.
Maanantaina katetrin poisto, sängystä ylös ja suihkuun.
Tiistaina aamulla kotiuduttiin lääkärintarkastuksen jälkeen. Olisivat mielellään pitäneet pidempäänkin mutta kun sekä äidin että vauvan vointi oli hyvä, laskivat kotiin kun sitä pyysin :D

Tämä siis Jyväskylässä. Serkku kotiutui kättäriltä samana päivänä kuin me, mutta melkein vuorokauden nuoremman vauvan kanssa. Hänellä takana siis normaali alatiesynnytys.
 
En tiedä oonko sitte ainoo tapaus laatuani, mutta mua rauhottaa se tieto, että reilun 30 euron päivähinnalla saan kätilöitä, lääkäreitä ja lastenhoitajia käyttööni 24 tuntia / vrk. Joku toinen hoitaa pyykit, roskat, ruoat, lääkkeet, siteet yms. Mut samahan se synnytyksen kanssa, joku hommaa synnytysaltaan kotiin ja mie oon ekasta supistuksesta sairaalan porteilla.
Mullekin kyllä kelpais sen 3 vrk ajan makaaminen sairaalassa muutoin, mutta kun tää selkä...se hajoaa siellä ihan osiin joka kerta.

Kyllä mä ennemmin muutaman päivän olisin vauvan kanssa ihan kaksistaan, saisin keskittyä vain häneen, nukkumiseen ja syömiseen...mutta kun ne kivut.
 
mä synnytin keskiviikko aamulla ja perjantai aamupäivällä päästiin lähtemään, toinen lapsi. :D torstaina jo itkeskelin kun ei päästykkään lähtemään t. sairaalassa olo on ihan perceestä
mulla oli sama juttu kuopuksen kanssa, to kysyin aamusta että joko saadaan lähteä, mutta lääkäri ei antanut lupaa, kun tytöllä oli sen verran tukkonen nenä, että piti jäädä vielä yhdeksi yöksi..perjantaina sitten päästiin vasta kolmen aikaan, olin jo 12.00 aikaan laittanut itseni lähtökuntoon :xmas:
 

Yhteistyössä