Kuinka pian remontin takia luvattu vuokranalennus pitäis saada?Neuvoja!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuhu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuhu

Vieras
Siis meillä tilanne että meille tuli kämppään remonttia meistä riippumattomasta syystä. Se kesti 3 viikkoa ja haittasi päivittäistä elämäämme melko paljon. Vuokrantaja(kaupunki) lupasi alennusta vuokrasta remontin ajalta. No, remontista on kulunut jo kaks kuukautta eikä alennusta (taikka siis palautusta sen ajan vuokrasta) vieläkään ole saatu. Olen neljästi ottanu asiasta yhteyttä isännöitsijään. Viimeksi otin yhteyttä isännöitsijän esimieheen jonka jälkeen isännöitsijä kysyi sähköpostilla meidän tilinumeroa että raha voitaisiin palauttaa. Laitoin tilinumeron hänelle, nyt on kulunut melkein 2 viikkoa eikä rahoja vieläkään ole palautettu.

Kauanko vielä ootan, onko kaupungin asunnoissa jotain byrokratian rattaita minkä takia tässä menee näin kauan vai onko kyse jostain muusta?? Osaako kukaan sanoa, onko kellään kokemusta??En millään viittis enää vinkua ja kerjätä niitä rahoja, mutta en myöskään kyllä halua jäädä ilman sitä palautusta joka on meille luvattu. Mitä te tekisitte mun tilanteessani???

Meillä kesti joskus kylppäri ja saunaremontti 3 viikkoa ja puolet vuokrasta saatiin hyvitystä. Ei päästy tänä aikana lainkaan suihkuun eikä voitu pestä pyykkiä.

[QUOTE="vieras";24619478]Meillä kesti joskus kylppäri ja saunaremontti 3 viikkoa ja puolet vuokrasta saatiin hyvitystä. Ei päästy tänä aikana lainkaan suihkuun eikä voitu pestä pyykkiä.[/QUOTE]

meillä oli yksityinen vuokranantaja, mutta tossa tilanteessa soittasin jo kuluttajaneuvontaan, kun ei selvästikään ole aikeita maksaa.

[QUOTE="vieras";24619478]Meillä kesti joskus kylppäri ja saunaremontti 3 viikkoa ja puolet vuokrasta saatiin hyvitystä. Ei päästy tänä aikana lainkaan suihkuun eikä voitu pestä pyykkiä.[/QUOTE]

saitteko te sen heti vai menikö kauan??

Sinun pitää tehdä kirjallinen anomus hyvityksestä. Ja sen voi osoittaa yhtiön hallitukselle, jos isännöitsijä ei toimi asian hyväksi!
Ja summa saattaa olla muutama kymppi, koska kaupunki laskee tarkkaan paljonko neliöitä on käyttämättä remontin takia!

[QUOTE="vieras";24619537]Sinun pitää tehdä kirjallinen anomus hyvityksestä. Ja sen voi osoittaa yhtiön hallitukselle, jos isännöitsijä ei toimi asian hyväksi!
Ja summa saattaa olla muutama kymppi, koska kaupunki laskee tarkkaan paljonko neliöitä on käyttämättä remontin takia![/QUOTE]

No miksi isännöitsijä ei ole tälläisesta kertonut mulle?? :O laitto vaan sähköpostin jossa vaan luki että laita tilinumerosi että voimme maksaa hyvityksen, ja että hyvitys on puolet remontin kestosta,meidän tapauksessa siis hyvitys on tuolla laskuperiaatteella noin 240e.

Puolet remontin kestosta niille neliöille, jotka ei ole olleet käytössänne. Mutta laita kirjallinen hakemus, osoita se kiinteistöyhtiön hallitukselle, vie toimistolle ja odottele! Lisää kirjeeseen että haluat päätöksen kirjallisena, että tiedät asiasi käsitellyn kokouksessa.

Mä kyl viel kerran soittaisin sille isännöitsijälle ja kysyisin et missä ne rahat viipyy ja mikä on maksupäivä.
Antaisin ehkä viikon aikaa, ja sitten laittaisin asian eteenpäin.

Vaikea tuohon on antaa vastausta, mutta kuvaa hyvin tilannetta, joka näyttää kreikan, eikun Suomen julkisessa hallinnossa vaivaavan. Kukaan ei tee mitään, paitsi nostaa palkaa.,

[QUOTE="vieras";24619590]Puolet remontin kestosta niille neliöille, jotka ei ole olleet käytössänne. Mutta laita kirjallinen hakemus, osoita se kiinteistöyhtiön hallitukselle, vie toimistolle ja odottele! Lisää kirjeeseen että haluat päätöksen kirjallisena, että tiedät asiasi käsitellyn kokouksessa.[/QUOTE]

No mun mielestä on aika oleellista sekin että mistä huoneesta on kyse. Meillä oli siis kylppäriremontti, olimme ilman suihkua, saunaa ja pyykinpesumahdolisuuttaa 3 alle kouluikäisen lapsen kanssa 3 viikkoa. Kuljimme ympäri kaupunkia kavereiden luona pyykkikopan ja suihkuvälineiden ja vaihtovaatteiden kanssa. Mun mielestä rasite oli suurempi kuin jos meillä olis ollu remontissa vaikkapa yksi makuuhuone jonka takia ois jouduttu nukkua toisissa makkareissa vain. Kyllä mun mielestä pitää tällänenkin asia huomioida, eli se miten paljon se elämää rajaa. Vaikka kylppärissä on neliöitä vähemmän kuin makkarissa niin silti se kylppärin pois oleminen on rajoittavampaa ja mun mielestä siitä pitää korvata sillon enemmän.

Ota tulosteet niistä sähköpostiviesteistä.
Liitä ne ja aita vielä kirjattuna kirjeenä pyyntö menemään.

Ja soita nyt eka sinne ja sano et laitat asian hallitukselle jos ei tapahdu. Tosin eikö ois sama ottaa hyvitys niin, että maksatte vähemmän vuokraa seuraavasta kuusta?

[QUOTE="aapee";24619823]No mun mielestä on aika oleellista sekin että mistä huoneesta on kyse. Meillä oli siis kylppäriremontti, olimme ilman suihkua, saunaa ja pyykinpesumahdolisuuttaa 3 alle kouluikäisen lapsen kanssa 3 viikkoa. Kuljimme ympäri kaupunkia kavereiden luona pyykkikopan ja suihkuvälineiden ja vaihtovaatteiden kanssa. Mun mielestä rasite oli suurempi kuin jos meillä olis ollu remontissa vaikkapa yksi makuuhuone jonka takia ois jouduttu nukkua toisissa makkareissa vain. Kyllä mun mielestä pitää tällänenkin asia huomioida, eli se miten paljon se elämää rajaa. Vaikka kylppärissä on neliöitä vähemmän kuin makkarissa niin silti se kylppärin pois oleminen on rajoittavampaa ja mun mielestä siitä pitää korvata sillon enemmän.[/QUOTE]

Niinhän se oikeasti on, mutta kaupungilla on omat sääntönsä!

Yhteistyössä