kuinka pian raskaaksi

17.08.2004
704
0
16
kuinka pian synnytyksen jälkeen voipi tulla raskaaksi ja kuinka kauan voi olla ilman ehkäisyä? Olen ymmärtäny että imetyksen aikana ei ilmeisesti pitäisi tulla.. Onko se ekoista kunnon menkoista vai mistä? Haluaisin vaan tietää kun olemme kahden vaiheilla halutaanko heti perään toinen vai ei. Ja muutenkin olisi kiva tietää kokemuksistanne. Minkälaista on kun on kaksi pientä. :)

No imetys ei ole ehkäisy keino. Periaatteessahan siinä ei oo mitään varmoja päiviä synnytyksen jälkeen. Meillä esikoinen koshta vuoden ja rv 38 menossa, joten eipä siinä kauaa mennyt kun toinen tärppäs. Sen voin sanoa ettei ollut herkkua, ku mull aoli sekä jumissa ja samaan aikaan esikoinen oppi nousee ylös, mutta ei viel pysynyt siinä. Oli voimat vähä vähissä. Muuten on ihan hyvin sujunut.

Mulla toisen odotus kans aika raskasta ku ei lihakset ollu kerennyt palautua. Sängyssä kääntyminen melko kivuliasta vatsan kanssa. Ikäeroa 1v4kk. Muuten lasten kanssa aika kiva ikäero ja eikä nyt niin hirmu raskasta mitä vois luulla..

Meidän tytöillä ikäeroa 1v.7kk. eli vähän pidempi kuin edellsillä. :) Todella TODELLA tyytyväinen olen ollut. Kuopuksen raskausaika oli kyllä rankka, siitä ei pääse mihinkään, mutta jälkeenpäin ajatellen se oli se 9kk ja nyt on ihanat tytöt (2v.2kk. ja 3v.9kk.) jotka leikkii todella paljon keeskenään ja muutenkin tulee hyvin toimeen.

Kuopus tosin on ollut erittäin rauhallinen lapsi, mikä auttanut ensimmäisen vauvavuoden aikana. Suurimmat ongelmat on käyty kuitenkin esikoisen unien kanssa. Nyt reilun kuukauden päästä syntyy sitten meidän perheen kolmonen, saapi nähdä miten sitten sujuu. :)

Imetys ei todellakaan ole ehkäisykeino (valitettavasti :) )
Mulla on itsellä 1v 3vk ikäero siskoni kanssa ja vaikka äitillä on ollu aikoinaan rankkaa, täytyy sanoa, et sisko on aina ollu yks parhaista kavereista. Joskus pienenä harmitti, kun jouduttiin pitää yhteiset synttärit, mutta muuten on ollu kiva, kun on aina ollu lähes samanikäistä leikkiseuraa saatavilla. Nykyäänkin ollaan läheisimmät meidän sisaruskatraasta (26 ja 25 v)

Täysimetys, vauva alle puoli vuotta, säännöllisesti syö rintaa, ei mitään lisäruokaa(ei edes vettä)kuukautiset ei ole alkaneet niin kuparikierukan veronen ehkäsy on. Eli ei läheskään 100%. Me ei olla kummankaan imetyksen aikana käytetty ehkäsyä, enkä ole paksuksi tullu, kakkonen sai alkunsa tasan vuosi ykkösen syntymästä(imetin 7kk) ja kakkosta imetin 11kk, nyt kortsujen kans sähelletään.

on typerää luulla ettei imetyksen aikana voi tulla raskaaksi! Monet on ollu sen asian kans vääräs, kyllä voi! itselläni ei ole vielä kiirettä saada toista.. haluan ensin saada uni velat takaisin ja sitten suunnitella toista! ehkä vuoden tai parin päästä.. sitten... mulle olisi liian raskasta jos tulisi toine lähi aikoina kun jätkäkaveri on reissuhommis!

Yhteistyössä