Kuinka pian raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen ekaa olin kaksi vuotta ilman pillereitä (ihmeellinen sattuma, mutta sen jälkeen luin jostain, että hormooniehkäisyn jälkeen voi kestää 2 vuotta, jotta keho toimii normaalisti) toinen tuli yllärinä heti perään ja kolmannesta mä en oikein muista...Mutta kesällä meillä meni niin huonosti, ettei todella suunniteltu lasta ja seuraavana keväänä aloin kolmosta odottaa, joten varmaan joku 3kk-½ vuotta.

Heippa, oon kakskymppinen ja pillereitä oon syöny vajaa kolme vuotta. nyt neljä kuukautta lopettamisesta ja vauvakuume senkun pahenee!! olis kiva kuulla myös minkä ikäsiä olette, itse kun olen aina ollut siinä käsityksessä että 20v ois muka se "hedelmällisin ikä" :/

20-25v on se hedelmällisin ikä kyllä, mutta se ei ole niin 'kiveen hakattua'. Voihan olla, että joku 20 on täysin lapseton ja taas vastapainona on näitä 50v+ kuka on raskautunut tahtomattaan.

Itsellä ei raskautumisen kanssa ongelmia ole ollut, 1-2 yk mennyt jokaisessa yrityksessä. 7 kertaa raskautunut, 2 lasta syntynyt. Jossain menee vikaan, kun kesken menee..
Ikää 21v, joten hedelmällisemmillään pitäisi olla juu.

Mulla kesti pillereiden lopettamisen jälkeen 5kk raskautua. Viimeisten menkkojen jälkeen ajattelin, et nyt olis oikeesti jo aika raskautua ja maksimointi tais auttaa..seksiä joka toinen päivä ja plussasin kun seuraavat menkat oli päivän myöhässä :)

Pillereitä käytin 6vuotta ennen kun alettiin yrittämään. Meni 9 kuukautta mutta 4 kuukautiskiertoa, mulla pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Myös pco-tyyppiset munasarjat. Ikää yrityksen alkaessa 22v. Toisesta on puhuttu mut sektion takia odotellaan yrittämisen kanssa ainakin että tuo esikoinen täyttää 6kk. (Eli enää kuukausi jee jee) :)

22-vuotiaana jätin e-pillerit, olin syönyt niitä neljä vuotta. Kierto oli heti säännöllinen ja yritystä 5 kk ennen tärppiä. Ennen toista lasta käytössä oli kortsut, tärppäsi heti ekasta yrityskierrosta. Kolmonen tärppäsi myös ensimmäisestä yrityskierrosta, sama ehkäisy. Kolmannen jälkeen söin vuoden minipillereitä ja niiden jälkeen nelonen tärppäsi toisesta yrityskierrosta. Ikää on vasta 27, ehkä sekin selittää.

Ekan kerran tulin raskaaksi kaksi kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen, ikää 32v, ja pillereitä olin syönyt yli 10v putkeen. Tokalla kerralla ikää 34v, ja kierukan poiston jälkeen meni viikko ja olin raskaana.
Joskus nuorena tuli käytettyä keskeytetty yhdyntää ehkäisykeinona paljonkin, eikä vahinkoja sattunut. Jälkikäteen kun on selvinnyt, miten helposti tulen raskaaksi, on kyllä hirvittänyt...

esikoista aloin odottamaan 24-vuotiaana. Ehkäisynä oli ollut joku yhdistelmäpilleri ja 1-2 kk lopetuksen jälkeen olin raskaana. Toista aloin odottamaan 30-vuotiaana. Ennen raskautumista söin Cerazettea ja tulin ensimmäisestä tai toisesta kierrosta raskaaksi pillerit lopetettuani. Ennen kolmatta ei ollut muuta ehkäisyä käytössä kuin keskimmäisen imetys ja sitä saikin yrittää n. neljä kuukautta.

Ehkäisy kapseli poistettiin 13kk sitten eikä raskautta näy. Olen 21 vuotias. Lääkärit ovat todenneet että voin saada lapsia. Pudotin painoanikin 30 kiloa tänä aikana kun lääkärini kehotti mutta ei sittenkään... Alkaa olla toivo vähissä. Kierto on säännöllinen ja ovulaatiokin näkyy testissä. Apua:(

Pillereitä söin 5-6v ennen kuin alettiin yrittämään ensimmäistä. Yk18 tärppäsi. Ekan ja tokan välissä ei ehkäisyä, ikäeroa 1v2kk. Taas 6v oon syönyt pillereitä, 3. raskaus alkoi niistä huolimatta ja päätyi keskenmenoon 12/13. Nyt harkinnassa ehkäisyn poisjättäminen piankin.

Ensimmäinen raskaus sai alkunsa kondomin petettyä.
Toinen alkoi kuukausi pillereiden lopettamisen jälkeen, eli yksi tyhjennysvuoto vain ehti tulla.
Kolmas alkoi pillereistä huolimatta, mutta meni kesken.
Neljäs alkoi pillereistä huolimatta.
Seuraavaksi menen sterilisaatioon :D

Yhteistyössä