Kuinka pian paino pudonnut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jastu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jastu

Jäsen
20.09.2008
646
0
16
Eli kuinka pian synnytyksestä kilot ovat karisseet..? Ja vähän olisi kiva tietää paljonko niitä kertyi ja lähtöpainoa jne.. :)

Itsellä lähtöpaino 92kg, nyt viikkoja 38+5 ja painoa kertynyt jo 12kg!! :x
Olin päättänyt että yli sadan ei tule ikinä paino menemään ja nyt ollaan sitten muutaman kilon sen yli menty :( Nämä neuvolakäynti päivät on aivan hirveitä henkisesti, mulla on vain niin hirveä olo itsestäni ja kaikesta miltä näytän ym.
Sitä kun sanotaan että kyllä ne kilot sitten lähtevät niin mietin nyt että mitä se todella mahtaa tarkoittaa, että lähteekö ne todella niinkuin puhutaan. Ja suunnitelmissa on todellakin sitten kun vauva on syntynyt ja vointi sen sallii laittaa elämäntavat vähän uuteen uskoon, eli liikunta ja syömiset kondikseen.

Kiitos jos joku viitsii vastailla! :)

Se kilojen lähteminen tuntuu olevan tosi yksilöllistä. Toiset joutuu taistelemaan niiden kanssa pitkään, ja toiset on vanhoissa mitoissa muutama viikko synnytyksestä. Imetys on suurimmalla osalla tosi tehokas painonpudottaja, se kun kuluttaa niin paljon energiaa.

Omalla kohdalla olin painon suhteen raskautta edeltävissä mitoissa pari kk synnytyksen jälkeen. Lantio on ollu nyt ehkä pari kuukautta vanhoissa lukemissa ja paino on vaan tippunut entisestään ja on nyt sama kuin viimeksi n. 15 vuotta sitten. Täysimetin siis 6kk ja siinä ne kilot karisi hurjaa kyytiä. Nyt synnytyksestä on siis pian 7kk ja raskausaikana kiloja kertyi n.11kg.

Mulle tuli 9kg ja kahdessa viikossa oli kilot pois. Mutta nyt vasta vanhat vatteet (housut) on mahtunu päälle. Ja synnytyksestä aikaa 5kk...tosin herkuttelin tosi paljon tossa yhdessä vaiheessa että mitat ei senkän takia pienentyny.

Mulla alkupaino oli tammikuussa -09 77kg ja painoa tuli sellaiset vajaa 16kg, poika synty syyskuun lopulla. Paino tippui lähtölukemiin tammikuuhun mennessä ja nyt tänä aamuna vaaka näytti 65.1kg eli -11.9kg vähemmän. Tosin olen ollut laihiksella tässä viime aikoina.......

Mulla oli lähtöpaino 52kg ja raskaus aikana painoa tuli semmoiset 14kg. Kaikki raskauskilot on lähtenyt ja olen itse asiassa kolme kiloa kevymepi kuin aloin odottaa eli nyt 49kg. paino on tippunut ihan itsekkeen imetyksen myötä. Laihiksella en ole ollut ja syönyt olen paljon ja koko ajan :) Liikkunut olen entiseen malliin eli vaunulenkkejä joka päivä.

Synnytyksesta on 6kk. Lähtömitoissa olin n.2kk synnytyksessä.

Mulla on ollu tää paino aikamoinen riesa viimeiset vuodet. Esikoisen raskautta ennen painoin 61kiloa, eli se oli lähtöpaino. Esikoinen synty 11/03, ja sen jälkeen en enää palannukaan koskaan tuohon painoon. Toinen (pidemmälle edenny raskaus ) oli v. 08, ja siinäkin jo ehti paino nousta, ja kun keskeytyny km sitten selvisi (rv 18+1 ), niin oli kaikki muu, paisti paino-asia mielenpäällä. En ehtiny saada painoa edelleenkään alas ennen viiimeisintä raskautta. Painoin 67 kiloa, kun aloin odottaa kuopusta, joka synty 05/09. Synnäriltä lähtiessä painoin järkyttävät 83kiloa (pituutta mulla 162 cm... ).

Päätin, että mulla on aikaa tasan vuosi, tän vuoden kesäkuun alkuun, ja sillon painon pitää olla inhimillisissä lukemissa. Asetin itselleni välitavoitteita, ja aloitin taistelun kiloja vastaan. Kuukausi sitten saavutin lopullisen tavoitepainon, ja olin 9kk:ssa tiputtanu 24 kiloa =) Sen kummepia vippaskonsteja en käyttäny, liikunta ja ruokavalio. Ja IKINÄ en aio enää palata aikasempiin lukemiin!

Tsemppiä kaikille saman asian kans tuskaileville! :flower: =)

Itelläni lähtöpaino ekassa neukussa oli 59kg ja lihoin raskauden aikana 8kg. 3vk synnytyksen jälkeen painoin ton saman 59kg..tosin mahaa oli viel ja muutenki olin isompi mitä ennen synnytystä. Sit ku tyttö lopetti tissittelyn paino putos -2kg ja nyt oon treenannu kovaan ja diettaan kesää varten ja paino on 52,6 :D

Se on tosi yksilöllistä et miten paino putoo ja paljonko sitä tulee.

Mulla oli esikoista alkaessani odottamaan lähtöpaino 65 kg.Kiloja kertyi raskauden aikana 20 :ashamed: joista 10 lähti tosi nopsaan (imetys varmaan jeesas) ja loput 1 jäikin sitten roikkumaan.Pikkukakkosesta siis lähtöpaino oli 75 ja taas tuli 20 kg odotusaikana.Alkuun lähti taas 10 kg ihan ok ja sit kun imetys loppui tossa 1kk sitten (tyttö nyt 6kk) niin on saanutkin tosiaan tosiaan taistella ettei kilot lähtis nousuun :| nyt siis painan saman verran kuin aikanaan esikkoa lähtiessäni synnyttämään :o

Mulla lähtöpaino oli 79,5kg maaliskuussa -09 (jolloin BMI 25). Raskausaikana kiloja tuli huimat 4 ja laitokselta lähtiessä vaaka näytti 75kg eli lähtöpainoon -4,5kg. Nyt kun poika on melkein 5kk, näyttää puntari keskimäärin 74kg. Peili ja vaatteet kuitenkin näyttää ja kertoo, että enempikin on lähtenyt (jos sen nyt noin voi sanoa) kun oon nyt taas päässyt käymään muutaman kuukauden ajan salilla 4xvko (imetys siis ei meillä onnistunut kuin ihan alkuun, joten pääsin treenin makuun heti jälkitarkastuksen jälkeen).

Jastulle piti vaan sanoa, että 12kg tohon mennessähän on oikein hyvä, ei mun mielestä yhtään liikaa. Mulla itselläni paino suorastaan romahti pahoinvoinnin takia raskauden alussa yli 6kg ja siksi loppupeleissä raskauskilosaalis jäi pieneksi. Tavallaan olen tyytyväinen näin jälkikäteen ettei mitään jäänyt, mutta tavallaan olisin ihan mielellään nauttinutkin vaan olostani raskausaikana ja kerryttänyt sitten vaikka niitä kilojakin vähän enemmän.

Mulla ekassa neuvolassa vaaka näytti 56,7kg. Jotakuinki sen verran painoin raskaaksi tullessa.
Synnärille kirjautuessa vaaka näytti 74,8kg :whistle: Eli 18,1kg nous paino raskauden aikana...
Synnärille jäi -10kg.Turvotusta tuntu olleen ihan kivasti...
Kuukaus synnytyksestä painoa oli enää 2-3kg enemmän mitä raskaaks tullesssa, sitten joulun aikaan tuli vähän takapakkia... :laugh:

Ens viikolla tulee 6kk synnytyksestä ja nyt on paino samassa mitä ennen raskautta.
En muista missä vaiheessa samoihin lukemiin olen päässy... :)

Täällä lähtöpaino oli 76 kg, raskauskiloja tuli 16kg. Synnytin tammikuussa ja kahdessa viikossa tippui 14 kg. Nyt sitten taistellaan niiden muutaman ylimääräisen kilon kanssa. Mutta enpä ole ottanut paljon stressiä noista, tehdään kovasti vaunulenkkiä enkä mielestäni syö kauheasti herkkuja, joten kyllä nuo pari kiloa tippuu sitten ajan kanssa.

Mulla tuli raskausaikana painoa lisää 20 kg :headwall: ja nyt poika on 8 kk ja jäljellä on vielä noin 3 kg! Imetän vielä noin 2-3 kertaa päivässä.

Tämän vuoden alusta muutin ruokavaliota kevyemmäksi ja noin 3 viikkoa sitten aloin kuntoilemaan tosissaan. Olen kuitenkin aina käynyt lenkillä vaunujen ja koirien kanssa. Nyt siis 3 viikkoa kunnollista kuntokuuria takana, ja paino ei ole tippunut kuin noin 1 kg! Mielestäni tuo on ponnisteluihini nähden aika vähän, mutta mietinkin, että voiko imetys "sitoa" painoa? Muutama tuttavani on sanonut, että kaikki muut kilot lähti nopeasti, mutta muutama viimeinen vasta kun oli imetys loppunut.

Muilla vastaavia kokemuksia?

mulla lähtöpaino oli ennen raskautta 58kg. synnärille mennessä painoin hurjien turvotuksien vuoksi 80kg. laitokselle jäi 10kg. imetys meni reisille, joten se ei auttanu lisäkilojen karistamisessa.
Laihiksen ja liikunnan aloitin marraskuussa -09. Tällä hetkellä paino 57kg ja poika 10kk. :whistle:

Raskausaikana en edes syönyt epäterveellisesti -->söin vain liikaa ja liikunnan harrastaminen jäi.

Yhteistyössä