Kuinka pian oksennustaudin sairastamisen jälkeen uskaltaa lähteä kyläilemään?

Itse asiassa rota ja noro esim. tarttuvat pinnoiltakin pitkään. Riski on pienempi, jos ei kosketa.

Ehkä joku neljä-viisi päivää olisi hyvä pysyä poissa oireiden loputtua. Mutulla.

Kyllä miekin useamman päivän odottelisin.
Ärsyttää aina kun miun äiti ei turhan hysteerinen ole näitten tautien suhteen, jos siellä ollu oksutautia niin saattaa illalla kutsua kylään "kun ei me olla enää aamun jälkeen oksennettu". :headwall: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Varmaan sitten kuin itsellä on ihan terve olo, oksutautihan vetää olon vähän huteraksi vielä senkin jälkeen kun tauti on ohi, varsinkin jos on raju tauti.

Meillä päästiin tämän taudin kanssa "helpolla" Yöllä alkoi ja 6h kesti oksentelut, seuraavana päivänä satunnaisia kertoja ripulia. Kaikilla saman kaavan mukaan.

Jospa kysyisit sieltä,mihin ootte menossa kyläilee?
Meillä kokemus et ollaan saatu oksutauti vielä viikko oireiden häviämisen jälkeen ja itse tartutettu eteenpäin 8-9 päivää oireiden loppumisesta.
Nyt kun meillä on ihan pieni vauva ei vatsatautia sairastaneet ole tervetulleita kahteen viikkoon, tosin meidän vauva ei ole ihan terve, joten sikskin ollaan mielummin liian varovaisia.

viime ke.lapsi oksenti yön ja muut ei tultu kipeeks mut eilen sit toinen lapsista vähän lämpöili ja yöllä oksenti kerran ja tänään ollut huonovointinen. noroa taitaa olla liikkeellä ja se tarttuu kauan

meillekin tarttui 3 terveen päivän jälkeen.. Jos mulla olis pieni vauva, niin toivoisin että ainakin viikko olis terveitä päiviä. Mikä kiire teillä sinne vauvalaan? ja kuten joku jo sanoi, niin kysy sieltä kyläilypaikasta, milloin ottavat teidät kylään.

Noro voi tarttua kaksikin viikkoa, joten itse en meille päästä ketään joka on alle kaksi viikkoa sitten sairastanut vatsataudin. Eikä mekään mihinkään kyläilemään mennä. Mun mielestä vatsatautitapauksissa pitäisi aina kysyä siltä toiselta kyläilyosapuolelta, että milloin sopii tulla kylään, jos sairastamisesta on kulunut tuo alla kaksi viikkoa.

Yhteistyössä