Kuinka pian lapset tottuneet uuteen puolisoosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äh"

Vieras
Te, jotka olette eronneet lapsen isästä/äidistä. Kun olette esitelleet lapsille uuden puolison, ovatko lapset hyväksyneet hänet helposti ja nopeasti? Itselläni kouluikäisiä lapsia, ja tuntuu olevan lapsille kova paikka, että minulla voisi olla muutakin elämää kuin he :/ Olin eron jälkeen monta vuotta yksin ja elin vain lapsilleni. Nyt tuntuu toivottomalta, kun lapset ovat mustasukkaisia minusta ja suhtautuvat uuteen kumppaniini torjuvasti. Uusi kumppani onneksi ymmärtää tämän eikä painosta, mutta tuntuu pahalta hänenkin puolestaan.

Mun lapset eron aikaan 4,8ja 13vuotiaat. Molemilla vanhemmilla aika pian uudet puolisot tuli kuvioihon. Mun nykyinen mies oli perhetuttu eli lapset tunsi hänet ennestään. Vaikeinta oli 13 vuotiaalla, kiukkusi ja vihoitteli mulle,oli jopa väkivaltainen!!Nyt pikkutyttöni taas ihastui isäpuoleensa melkein heti ja nyt kun asutaan yhdessä,pitää tätä isänään,koska omaa isää tapaa harvoin. Nyt jo isommatkin lapset tottuneet tilanteeseen ja toimeen tulevat hyvin. Isän uutta vaimoa eivät välittäisi tavata,eivät kuulemma tykkää tästä kin kokevat ettei tää tykkää heistä. Alussa siis nää jutut vaikeits,mutta aikanaan näkyy lapset tottuvan kaikkeen.

Ovat tottuneet todella nopeasti. Toisaalta tytöt eläneet ilman isää pitkään, eivätkä ole koskaan eläneet arkea saman katon alla kenenkään muun miespuolisen kanssa, joten ei ollut vaikeaa, vaikka olivat 9v ja 11v mennessämme yhteen.

Lapset olivat 1- ja 5-vuotiaat, kun alettiin seurustella. Meni ainakin kolme vuotta, että etenkin esikoinen tottui. Aika vaikeita aikoja elettiin välillä, mutta nyt menee koko komppanialla hyvin.

Riippuu varmaan aika paljon ilmapiiristäkin, kuinka hyväksytyksi lapset kokevat itsensä.
Jos puolisot riitelevät jatkuvasti, ei varmaan ole lapsillakaan hyvä olla.
En ymmärrä miten jotkut voivat jatkuvasti riidellä kaikista mahdolllisista asioista.

Kiitos tähän astisista kommenteista. Lohdullista kuulla, että muillakaan ei suin päin ole välttämättä hyväksytty uutta puolisoita. Onko vielä lisää kokemuksia aiheesta?

Yhteistyössä