Kuinka pian Cymbalta rupeaa auttamaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masentunut

Vieras
Aloitin maanantainan cymbalta 30mg masennuksen hoitoon. Kuinkahan pian voi odotella sen vaikutuksia? Siis muitakin kuin haittavaikutuksia...:)
Mieliala on kertakaikkisen mölö, mikään ei huvita, eikä mikään tunnu miltään. Väsyttää ja ahdistaa..sydän tykytää kuin viimeistä päivää.

Onko kokemuksia?

Laitanaan noissa mielialalääkkeissä taitaa se 2 vko:a olla että on täys vaikutus. Itellä eri lääke, n. viikon päästä olo kohtalainen eikä rauhoittavia enää tarvinnu ja 2 vko:n päästä lähestulkoon normaali olo. Nyt 2 kk ollu ilman ja hyvältä tuntuu (söin 3 kk ainoastaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja kohtukuoleman aiheuttamiin paniikkioireisiin).

Riippuu siitä mistä masennuksesi johtuu. Jos sinulla on pelkkä depressio, lääke voi alkaakin auttaa siinä parin viikon sisällä. Itselläni taustalla ahdistuneisuushäiriö, jonka vuoksi en saanut masennuslääkkeistä mitään apua, vaikka odottelin viikko viikon perään. Cymbaltaakin kokeilin, ja sivuvaikutukset olivat kauheat. Vasta jälkeenpäin tajuan, että olen syönyt lääkettä liian suurella annostuksella. Kannattaa herkästi valittaa lääkärille. Hänen tehtävänsä on löytää lääkkeen "terapeuttinen leveys", eli se määrä lääkettä sinulle, mikä saa aikaan vasteen.

Söin pari päivää keskivaikeeseen masennukseen, mutta oli pakko lopettaa sivuvikutusten takia.

Kamalaa hermotärinää oli yöt, kun illalla otin. Sitten oksetti, oli palan tunne kurkussa, ei voinu syödä mitään. Silmät seiso päässä.

Mielummin masentunu, kun huumeessa. Yök.

Mulla vaikutus alkoi aika nopeasti. Psykiatri sanoi,että luultavasti jo viikon päästä pystyn sanomaan, vaikuttaako se vai ei. Itse huomasin vaikutuksen alkamisen aika selvästi viidentenä päivänä. Ahdistus ja masennus helpotti,alkoi jaksamaan paremmin. Olin energisempi jne. Minulle tuo lääke tuntuu sopivan, vain ensimmäisen viikon aikana oli haittavaikutuksina kuvotusta ja huimausta.