Kuinka pian alkaa asuntojen hinnat putoamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostokuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostokuume

Vieras
Sitähän ennustetaan koko ajan. Asuntojen hinnat tulee putoamaan. Monesti on näissä jutuissa kuullut puhuttavan jo ensi syksystä! Voiko niin nopeasti? Ja miten paljon? Esim. pk-seudun hyväkuntoinen kerrostalokolmio, nyt hintaa 165-180 000e, paljonko siitä voi hinta pudota...

Minulle sanottiin vuonna 2000 että asuntojen hinnat alkavat juuri tippua, ettei kannata missään nimessä ostaa asuntoa pääkaupunkiseudulta. Juupajuu, sitä odotellessa.

Lamaa, korkojen nousua ja asuntojen halpenemista on ennustettu jo siitä asti, kun ensiasunnon ostin vuonna 2002.

Kolmen vuoden kuluttua myin sen 60 000e:n voitolla.

Sitten ostin tämän asunnon 210 000e ja nyt kysyin välitystoimistolta arviota ja minimi oli 250 000e

En usko enää asuntojen hintojen alenemiseen. :D

Eräs sanoi meille, että kannattaa odottaa kaksi vuotta niin tulee lama ja paljon asuntoja myyntiin. Sitten vasta vaihtaisimme. Mutta mitäs hyötyä siitä olisi, koska yhtälailla tämän nykyisen talon hinta laskisi.

Minä en oikein jaksa moiseen lamaan ja hinnan laskuihin uskoa. Iät ja ajat niistä puhuttu.

Miten sit kaikkialla ja kaikilla on semmoinen oletus, että hinnat laskevat paljonkin. Siis semmoisillakin ihmisillä, jotka niistä asioista oikeesti tietävät... Mitähän tässä nyt uskoisi :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiken takana on nainen:
Eräs sanoi meille, että kannattaa odottaa kaksi vuotta niin tulee lama ja paljon asuntoja myyntiin. Sitten vasta vaihtaisimme. Mutta mitäs hyötyä siitä olisi, koska yhtälailla tämän nykyisen talon hinta laskisi.

Minä en oikein jaksa moiseen lamaan ja hinnan laskuihin uskoa. Iät ja ajat niistä puhuttu.

Mä en usko, että lama tulee yhtä rajuna kun silloin 90-luvun alussa...mutta jossain määrin tulee.

Inflaatio kyllä lähenee hurjaa vauhtia...nyt esim. Nordea pankkikin nostaa Prime-korkoaan 4,90 %:n, joten tämäkin kertoo, että laskua ei ole tiedossa...ainakaan asuntolainojen koroissa.

Me ei uskalleta edes nyt harkita talon ostamista tai rakentamista, koska viiden vuoden sisällä niiden arvo romahtaisi todella paljon sekä korot ovat edelleen nousussa...siksipä asummekin vielä rivarissa (kolmio), jonka voi laittaa vaikka sitten vuokralle kun uskaltautuu omakotitaloa ostamaan tai rakentamaan...eli sitä ei ole välttämättä pakko myydä, jos ei omaansa sillä hetkellä omaansa pois saa.

Faktaa suuresta E-Suomen muuttovoittokaupungista: Ostin juuri 4h lähes keskustasta, ensiesittelyssä hintapyyntö oli 179 000, nyt kolmen kuukauden päästä ladoin pöytään 151 000 euroa.

Pyytää saa, maksaa ei tarvitse.

Yhteistyössä