kuinka paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
Moi! Ihan vaan uteliaisuuttani ja tietämättömyyttäni kyselen, että kuinka paljon lapsenne syö kerralla? Siis meneekä esim koko piltti purkki kerralla? Ja kuinka monta kertaa päivässä lapsenne syö? Olen itse epävarma kuinka paljon 8kk lapselleni minun tulisi antaa ruokaa? Annan vissiin tarpeeksi kun ei jää ruokailun jälkeen kitiseen... ??
Kiitos ja hyvää kevään jatkoa! :)

Me tuskailtiin vähäruokaisuuden kanssa, kun neiti teki putkeen kaikki hampaat ja söi hädin tuskin 1/4 osa isosta pilttipurkissa päivässä.

Tiedän myös pari ""suursyömäriä"" jotka söivät yhdellä ruokailulla kokonaisen ison pilttipurkin ja tissimaitoa päälle.

Nuo päivän ruokailut sovellettuna menee kuten aikuisillakin, aamiainen, lounas, (välipala), päivällinen ja iltapala.

Eli esim. aamupuuro, lounaaksi kasvissosetta, (välipalana hedelmää/leipää jne.), päivälliseksi lihasosetta ja iltapuuro. Näin soveltaen.

Muistaakseni tuon ikäisenä meillä meni pieni pilttipurkillinen kerralla ja joskus toinen samanmoinen jälkkäriä päälle (ehkä hieman vanhempana). Jos et anna tissiä ruuan päälle niin itse antaisin kiinteätä niin paljon kuin menee. Jälkkärin kanssa sitten vähän säännöstelisin, jos sitä yleensä annat. Makeeta tahtoo vauvat syödä kuinka paljon vaan. Tosin ei sekään kyllä meillä kelpaa, jos vatsa on jo täynnä.

Meillä syötiin 8kk iästä alkaen kaksi liha-ateriaa päivässä+muut ruoat. Toinen ateria oli kalaa tai kanaa. Tuolloin ruokahalua oli ja joitain ruokia saattoi mennä melkein isopurkillinen. Pojalla oli tuolloin kasvukausi. Nyt liki vuoden iässä menee puoli purkkia kerrallaan ja sekin on joskus vaikea saada alas. Taitaa kuulua ikään.

Yhteistyössä