Kuinka paljon vertaatte omaa parisuhdetta ystävienne parisuhteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naenen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Naenen

Vieras
Eli vihjailetteko miehellenne esimerkiksi "ystäväpariskuntamme käy joka kerran kuussa syömässä hienossa ravintolassa, mutta me ei koskaan..", "ystäväpariskuntamme reissaa jatkuvasti, mutta me ei koskaan" tai vaikka "ystäväpariskuntamme tekee sponttaaneja ratkaisuja ja tekevät kaikkea hauskaa, mutta me ei koskaan.."

Onko teillä tapana vihjailla jotain tuohon tyyliin? Auttaako se teidän parisuhdettanne?

Nyt täytyy kyllä sanoa, että ei. Ehkä jonkun toisen kanssa olisi toisin? Mutta tätä parisuhdetta ei käy kyllä vertaaminen keheenkään. Sinänsä jännä juttu, etten ole sitä ajatellut aikaisemmin. Luultavasti kyllä vertaaminen olisi sellainen, joka aiheuttaisi niin pahoja konflikteja ettei olisi sen arvoista. MOlemminsuuntaisesti siis. Kyseessä on kuitenkin meidän kahden suhde ja tanssi, joka on jo niin vaikeaselkoinen ja vaikeaskelinen ettei vertaaminen sitä ainakaan parantaisi.

On paljon positiivisempiakin tapoja vaikuttaa parisuhteeseen kuin tuollainen vertaaminen. "Lähtisimmekö syömään ravintolaan?" "Mun tekisi mieli lähteä johonkin matkalle, entäs sinun?" Ja toi viimeinen jotain kivaa on niin epämääräinen että kertoo lähinnä tylsistymisestä. Joten sitten itse kaivaa esiin oman spontaaniutensa ja ehdottaa mitä haluaa tehdä.

Kiva kuulla teidän kertomuksia tähän kysymykseen nimittäin itse tosiaan syyllistyn siihen aivan jatkuvasti..nyt jäin miettimään, että taitaa tosiaan parisuhteessa olla pahasti jotain mätää meillä..

Voiko se tosiaan olla niin että tavallaan alitajuisesti tiedän parisuhteeni olevan perseestä ja nämä vertailut osoittavat sen, että olen kateellinen ystäväpariskunnille? Vai?

Yhteistyössä