Meidän neiti rupesi nielemään kiinteää ravintoa vasta 8 kk ikäisenä, siis niin että sitä oikeasti meni mahaan asti. Kiinteitä ruvettiin tarjoamaan puolivuotispäivänä, mutta se oli ainoastaan maistelua, hyvänä päivänä saattoi mennä yksi teelusikallinen suuhun pyöriteltäväksi, sitten oli päiviä ettei vauva ottanut edes lusikkaa suuhunsa. En pakottanut enkä huudattanut nälkäisenä, neuvolan mukaan olisi pitänyt pitää nälässä niin kauan että rupeaa soseet uppoamaan. Mä tarjosin ruoka-aikana ensin sosetta ja jos ei kelvannu, niin kohta tissille.
Kun se 8 kk tuli täyteen niin suu rupes aukeamaan. Käytännössä oli siihen saakka täysimetyksellä. Ulkopuolinen painostus oli välillä ahdistavaa, mut vauvaani en alkanu kiusata. Nyt 1,5-vuotias, terve ja kaikkiruokainen reipas tyttö. Seuraava vauva menee samalla kaavalla, eiköhän ne rupea syömään lisäruokaa sitten kun tulee nälkä. Esikoiselle riitti maito sen 8 kk ainoaksi ravinnoksi. Hyvin kasvoi, itse asiassa huomautettiin siinä 7 kk kohdilla että hiukkasen pullava vauva.
Hoikistui kun lähti liikkeelle, nyt mun mielestä jopa laihan näköinen vaikka syö kuin heppa.