Kuinka paljon tuhlaatte rahaa lasten joululahjoihin?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä menee ihan kaikkiin lahjoihin mitä ostetaan niin n. 600-700?
5 omaa lasta, 7 kummilasta, kaks mummoa, yks pappa, miehelle ja minulle. Sit muistan muutamaa läheistä kukilla ja leipomuksilla.Muutamalle sisarukselle jotain pientä kivaa.
 
jeps
meillä mennyt 200-300? ja lapsia on kaksi, 4v. ja 5v. sukulaisilta ja kummeilta kuitenkin vielä saavat lahjoja, joten ei kamalasti itse tarvitse ostaa, molemmat saa yhdet vähän kalliimmat lahjat ja pari sitten edullisempaa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
7,50 euroa. Lapsi on 5-vuotias. Kuopus on kolme eikä saa meiltä mitään.

Sukulaiset ostavat lahjoja ihan liikaa, eivät kuuntele riittävästi toiveitamme.
Just tuon takia mä en osta kummilapsille joululahjoja ollenkaan, kun lasten vanhemmille ei mikään kelpaa. Tai se pitäis olla jotain järettömän kallista. Mä olen loukkaantunu monta kertaa ko asiasta niin olen päättäny etten osta yhtään mitään. Kortti riittää sitten.
 
:)
Ostin lapsille tänään lahjat, 4v, 2v ja 1v. Yhteensä meni noin 25e :) Tosin ostin vaan yhdet jutut mitä tarvitsevat. En ole vielä löytänyt mistään lahjaa, minkä haluaisin ostaa. Jos en löydä niin sitten ostan ehkä jotain pientä, noin 20-30e/lapsi. Suunnilleen vaan 100? on sekin mitä olen etsinyt kaikille yhteiseksi. Ei nuo vielä ymmärrä hinnan päälle mitään ja kummeilta ja mummoilta saa paljon niitä, mitä olin ajatellut itsekkin ostaa, eipähän itse sit tarvii:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
7,50 euroa. Lapsi on 5-vuotias. Kuopus on kolme eikä saa meiltä mitään.

Sukulaiset ostavat lahjoja ihan liikaa, eivät kuuntele riittävästi toiveitamme.
Just tuon takia mä en osta kummilapsille joululahjoja ollenkaan, kun lasten vanhemmille ei mikään kelpaa. Tai se pitäis olla jotain järettömän kallista. Mä olen loukkaantunu monta kertaa ko asiasta niin olen päättäny etten osta yhtään mitään. Kortti riittää sitten.
Minä kyllä tarkoitin sitä, että ostavat liikaa, eivätkä kuuntele toiveitamme lahjojen lukumäärän rajoittamisesta. Laadusta ja hinnasta ei ole kyse, vaan vain ja ainoastaan määrästä.

Toivotaan kyllä kalliita lahjoja (toki myös halpoja vaihtoehtoja annetaan ), koska toivotaan, että kallis hinta hillitsisi ostointoa. :) Jos ostaa 100 euron suksipaketin, ei ehkä ole niin innokas ostamaan vielä kymmentä muuta pakettia...

 

Yhteistyössä