Kuinka paljon tienaatte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ifiwererich
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ifiwererich

Vieras
Miten paljon perheesi tienaa nettona kuussa? Kuinka iso perhe? Miten käytätte rahat? Koetko olevasi köyhä tai varakas?

Me tienaamme nettona n. 3400 euroa kuussa. Mukana siis tuet (jotka meillä vain 3 lapsilisää). Koemme olevamme "tavallisia". Elämme 140 neliön omakotitalossa, kaikilla lapsilla on omat huoneet. Ylimääräistä ei toki ole. Autoja kaksi, molemmat vanhahkoja. Onneksi mies osaa ite korjata.

Ei paljon lomamatkoja tehdä, mutta säästämme koko ajan siihen että Joulun 2018 päästäis esim. Kanarialle.

Lainoja ei oo asuntolainan lisäksi lainkaan.

Kaikkineen tienaamme 5000 euroa kuussa. 5 vuotta sitten tuo olisi minun mielestäni ollut huikea summa rahaa. Silloin tienasimme puolet tuosta. Mutta niin ne vaan hupenee ne rahat isohkoon asuntolainaan, autoihin ja polttoaineineen (miehellä pitkä työmatka). Säästämme tuosta 500 kuussa. Säästöt ovat pahan päivän varalle + ulkomaan matkoihin.

Autoja se kaksi, toisesta velkaa.

Vähän reilu 4000 kuukaudessa netto, kolmihenkinen perhe, 160 neliöinen omakotitalo ja yksi auto. En koe että ollaan köyhiä tai varakkaita, vaan ihan ok toimeentulevia. Matkoja voidaan tehdä ehkä kerran vuodessa, mutta varat riittää esim. uusimaan kodinkone tarvittaessa, jos jokin hajoaa. Erityisesti säästöön ei laiteta erikseen rahaa, mutta pyritään pitämään 1000-2000 euron puskuri tilillä jatkuvasti.

Tulot 3000-4000 välillä ja 7 henkeä. 180 neliöinen talo ja 2 autoa. Aika pitkälti kaikki menee, mutta säästöönkin saadaan jotain. Pari kertaa vuodessa reissataan.

Nykyään meillä 2800e jää kuukaudessa käteen(aikaisemmin 3200e). Kahden ihmisen talous, molemmilla kokoaika työ. Kaksi reilusti yli 10v. vanhaa autoa, vuorotyön takia pakko olla. Asuntolaina. Lapsista ja ulkomaan matkoista ei voi kun haaveilla. Mitään ei oikein jää säästöön. Yritämme pitää n.500e puskuria, kun aina jotain hajoaa, kaiken pyrimme korjaamaan itse mitä esim.autoihin ym. tulee. Toiveena on että työpaikkamme säilyisivät tässä Sote ja Kiky myrskyssä...

Lisäys vielä edelliseen: Olemme aika tyytyväisiä ja onnellisia yhdessä. Miestä arveluttaa tuleva Sote ja minua rasittaa nykyään nämä kikypäivät ja "joustot" .

Ihmettelin itsekkin kun aloin laskemaan että voiko se tosiaan olla meillä vain 2500 euroa Kaksi lastakin on. Kaikki kyllä menee mitä tulee... onneksi on tää http://csl.ink/2NbH saadaan tuolta 100-150 euroa kuussa vastailemalla kyselyihin Saa sillä yhden kauppareissun maksettua

Nettopalkat ei paljoa kerro kun erilisia vähennyksiä kaikilla on.
Täällä noin 3000 ja sillä koitetaan haukun kaa pärjätä.
Koitatte pärjätä, yksi aikuinen ja koira? Kyllä varmasti tekee tiukkaa. :ROFLMAO::ROFLMAO::poop::rolleyes:

Ja kyllähän nettopalkat kertoo sen, että minkälaisilla summilla ihmiset tulee toimeen. Ei siinä paljon auta bruttopalkka perheen kanssa pärjäämiseen kun veroihin yms. menee vaikka kuinka paljon.

Meidän nettotulot on n.2900€ ja meitä on neljä. Asumme 140 neliöisessä omakotitalossa, meillä on kaksi autoa (uudehko ja vanha), on vaatteita ja ruokaa jne. Ja pärjäämme ihan hyvin. Sitten joku poikamies yrittää koiransa kanssa pärjätä 3000 eurolla. :cry::cry:

N. 3800 e/kk jää käteen. 2 aikuista, 2 lasta ja 2 kissaa. Omakotitalo pääkaupunkiseudulla ja 2 autoa. Säästöjä minulla n. 30 000 euroa. Miehen säästöistä en tiedä. Pärjätään ihan hyvin.

Olen pihi luonteeltani ja nautin, kun teen edullisia ostoksia alennusmyynneistä tai tarjouksista. Mahdollinen tuleva työttömyys huolettaa, mikäli se pitkittyy. Siinä tapauksessa pitää lopettaa kaikki ylimääräinen kulutus.

Yhteistyössä