Kuinka paljon tiedät ns. vahinkolapsia?

  • Viestiketjun aloittaja "vahinko" vai ei
  • Ensimmäinen viesti
En ole kysellyt ystäviltä ja sukulaisilta, saati tutuilta, että onko niiden lapset vahinkoja vai tekemällä tehtyjä.

Neuvolan tädin oletuksen mukaan mulla itsellä on kyllä mitä ilmeisemmin kolme vahinkolasta :whistle:
 
vieras
Mä en tajua miks pitää kertoa kenellekään siitä jos oma lapsi on ns. vahinkolapsi? En todellakaan menis kertomaan että käytin kortsua tai pillereitä mutta näin kävi silti jne jne.

Lapsella on oikeus saada syntyä rakastettuna ja haluttuna, eikä hänen tarvitse tietää että sai alkunsa vahingossa. Miettikää mitä se tekee itsetunnolle jos lapsi saa kuulla olleensa vahinko? Vaikka se olis totuus, ei kaikkea tarvii kertoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en tajua miks pitää kertoa kenellekään siitä jos oma lapsi on ns. vahinkolapsi? En todellakaan menis kertomaan että käytin kortsua tai pillereitä mutta näin kävi silti jne jne.

Lapsella on oikeus saada syntyä rakastettuna ja haluttuna, eikä hänen tarvitse tietää että sai alkunsa vahingossa. Miettikää mitä se tekee itsetunnolle jos lapsi saa kuulla olleensa vahinko? Vaikka se olis totuus, ei kaikkea tarvii kertoa.
No mun omat vanhemmat on halunneet kertoa mulle varmaan siksi, että olen heidän mielestään jonkinlainen ihme, kun ei niitä lapsia enää pitänyt tulla. Mieheni vanhemmat taas siksi, että mies jokatapauksessa olisi sitä epäillyt, koska heidän muut lapset oli jo melkein aikuisia, kun hän syntyi. Mun mielestä siinä vaiheessa, jos lapsi itse kasvaessaan voisi tuollaista miettiä, tulee kertoa rehellisesti. Korostaa sitten sitä, että lapsi silti on ollut maailman onnellisin asia vanhemmille, vaikkei hänen syntymäänsä olekaan suunniteltu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en tajua miks pitää kertoa kenellekään siitä jos oma lapsi on ns. vahinkolapsi? En todellakaan menis kertomaan että käytin kortsua tai pillereitä mutta näin kävi silti jne jne.

Lapsella on oikeus saada syntyä rakastettuna ja haluttuna, eikä hänen tarvitse tietää että sai alkunsa vahingossa. Miettikää mitä se tekee itsetunnolle jos lapsi saa kuulla olleensa vahinko? Vaikka se olis totuus, ei kaikkea tarvii kertoa.
Se, että lapsi saa alkunsa vahingosta, ei (välttämättä ) tarkota sitä, etteikö se syntyisi rakastettuna ja haluttuna. Oma lapsi oli vahinko, mutta heti testin näytettyä positiivistä, häntä kyllä odotettiin innolla ja rakkaudella. En tiedä saako tuo koskaan tietää miten alkunsa sai, tuskin, ellei itse isona kysy ja halua tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
kaverilla kaksi ja omassa mahassa yksi nyt :)
Mä olin ihan varma, että oli suunniteltu :D Ja poden täällä vauvakuumettani kateellisena...

Omassa suvussa n puolet lapsista ovat näitä "vahinkoja". Kavereista en tiedä aina niin tarkkaan, mutta varmaan aika suuri osa lapsista tulleet ihan lupia kyselemättä. Äitini viisauksia: Suomesta loppuis lapset kesken jos koskaan ei tapahtuisi näitä iloisia yllätyksiä.
 
Lähipiiristä ainakin 3 lasta (nyt yksi jo aikuinen) on oikein julistettuja vahinkoja. Yksi on saanut alkunsa ehkäisystä huolimatta, toisista en tiedä. Enkä tosiaan kyselisi keneltäkään onko lapsi vahinko, nämä kaksi tuoreinta tapausta on vaan aika kovaan ääneen huudeltu vanhempien toimesta ja tämän jo aikuisen äiti on asiasta itse kertonut muussa yhteydessä. Kukaan "vahingoista" ei käsittääkseni itse tiedä asiasta.

Meiltä varsinkin kuopuksen kohdalla kyseltiin ihan suoraan (varsinkin näiden toimesta joilla "vahinkoja" on käynyt) onko vahinko käynyt. No ei ole, mutta enpä tiedä uskoivatko. Ärsyttävää.. Mitä se muutenkaan kenellekään kuuluu vaikka olisikin, ja kun ei tosiaan edes ole! :D
 
3
no ei meidän lapset oo mitään vahinkoja vaikka me ei olla niitä etukäteen oikeen suunnittelemalla suunniteltu ollaan vaan jätetty pois ehkäisy ja oltu iloisia sitten kun on raskaus saanu alkunsa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Itse olen sitä mieltä, että vahinkolapsi on sellainen, joka saanut alkunsa oikein käytetystä ehkäisystä huolimatta
no sitten minulla on yksi tällainen ja toinen suunnittelematon. maailman parhaat vahingot :heart:

niin ja lähipiirissä myös näitä ehkäisyn läpi tulleita :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En ole kysellyt ystäviltä ja sukulaisilta, saati tutuilta, että onko niiden lapset vahinkoja vai tekemällä tehtyjä.

Neuvolan tädin oletuksen mukaan mulla itsellä on kyllä mitä ilmeisemmin kolme vahinkolasta :whistle:
:eek: miksi niin hänen mielestään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En ole kysellyt ystäviltä ja sukulaisilta, saati tutuilta, että onko niiden lapset vahinkoja vai tekemällä tehtyjä.

Neuvolan tädin oletuksen mukaan mulla itsellä on kyllä mitä ilmeisemmin kolme vahinkolasta :whistle:
:eek: miksi niin hänen mielestään?
En kysellyt.

Siltä kuitenkin tuntui, kun neljättä odottaessa menin ekaan äitiysneuvolaan. Pääsin huoneen ovesta just ja just sisään, kun se harppuuna sieltä pöytänsä takaa naama norsunvit*lla huikkasi (huomaa painotus):
"Oliko TÄMÄ nyt sitten harkittu raskaus? "
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En ole kysellyt ystäviltä ja sukulaisilta, saati tutuilta, että onko niiden lapset vahinkoja vai tekemällä tehtyjä.

Neuvolan tädin oletuksen mukaan mulla itsellä on kyllä mitä ilmeisemmin kolme vahinkolasta :whistle:
Mutta meidän äiti on vahinko :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
En ole kysellyt ystäviltä ja sukulaisilta, saati tutuilta, että onko niiden lapset vahinkoja vai tekemällä tehtyjä.

Neuvolan tädin oletuksen mukaan mulla itsellä on kyllä mitä ilmeisemmin kolme vahinkolasta :whistle:
:eek: miksi niin hänen mielestään?
En kysellyt.

Siltä kuitenkin tuntui, kun neljättä odottaessa menin ekaan äitiysneuvolaan. Pääsin huoneen ovesta just ja just sisään, kun se harppuuna sieltä pöytänsä takaa naama norsunvit*lla huikkasi (huomaa painotus):
"Oliko TÄMÄ nyt sitten harkittu raskaus? "
:LOL: Hyvin kirjoitettu ja kaamee terkka :eek:
 
Yksi kaveri on, muutaman muunkin tiedän ja meilläkin on sellainen. Ruvettiin puhumaan ehkäisyn pois jättämisestä, muttei sitä keretty toteuttamaan :D Muuten on ollu työn ja tuskan takana raskautua kun sitä on yritetty :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
kaverilla kaksi ja omassa mahassa yksi nyt :)
Mä olin ihan varma, että oli suunniteltu :D Ja poden täällä vauvakuumettani kateellisena...

Omassa suvussa n puolet lapsista ovat näitä "vahinkoja". Kavereista en tiedä aina niin tarkkaan, mutta varmaan aika suuri osa lapsista tulleet ihan lupia kyselemättä. Äitini viisauksia: Suomesta loppuis lapset kesken jos koskaan ei tapahtuisi näitä iloisia yllätyksiä.
no siinä kävi vähän niin että mietiskelin sopivaa ehkäisyä vähän turhan kauan :whistle:
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
no ei meidän lapset oo mitään vahinkoja vaikka me ei olla niitä etukäteen oikeen suunnittelemalla suunniteltu ollaan vaan jätetty pois ehkäisy ja oltu iloisia sitten kun on raskaus saanu alkunsa....
No onhan toi nyt suunniteltua, jos olette tarkoituksella jättäneet ehkäisyn pois.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja hesselin:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Itse olen sitä mieltä, että vahinkolapsi on sellainen, joka saanut alkunsa oikein käytetystä ehkäisystä huolimatta
Näin minäkin. En tiedä yhtään vahinkolasta.
En minäkään suvustani tai lähipiiristäni.
Samalla yläasteella oli tosin useampikin tyttö, jotka saivat teini-iässä vahinkolapsen. Mutta lähipiiristä ei siis löydy yhtään.
 

Yhteistyössä