Kuinka paljon teillä on vaatteita lapsilla, esim. t-paitoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaatehulluus iskenyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaatehulluus iskenyt

Vieras
Just tänään järjestelin noita 3,5-vuotiaan vaatteita ja huh huijaa t-paitoja oli n. 50 ja siihen vielä kymmenkunta hihatonta päälle. Vähän noita on kertynyt. Itse olen uutena ostanut vain muutaman ja muutamia on saatu lahjaksi, mutta kavereilta olen vaatteita ostanut/saanut aina paketteina ja niissä noita t-paitoja on näköjään hieman tullut. On meillä muutenkin vaatteita todella paljon, mutta mielummin liikaa kuin liian vähän, en omista kuivausrumpua, enkä pese joka päivä pyykkiä, joten ihan muutamilla vaatteilla ei pärjäisikään.

Meilläkin on kyllä ihan kymmeniä ja kymmeniä t-paitoja. Housujakin pojalla on monta pinoa kaapissa. Kenkiä useita pareja jne:). Olen vaatehullu juuh. Ostan itse kaikki uutena (vähän saa esim. mummoltaan vaatteita lahjaksi). Tykkään ostella itsellenikin vaatteita, joten mikäpäs siinä.

4v 7kpl t-paitoja ja 2v 10kpl

piti ihan laskea:
molemmilla 1 farkut
4v 4 collegehousut, 2v 5kpl
molemmilla 1 maastohousut+ takit
ulkoilupuvut
sadepuvut
sukkia 9paria
kumppari
lenkkarit
sandaalit
pitkähihaisia paitoja 4v 6 kpl ja 2v 5kpl
4v yksi huppari
2v 5 hupparia

shortseja näkyy molemmilla olevan kolmet

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minä en edes laskenut paljonko noita pitkähihaisia trikoopaitoja on, mutta ei niitä kyllä 50 ole, ehkä jotain 30. Kenkiä meilä ei nyt niin kamalasti ole tän hetken koossa, muutamat pitäisi hankkia kyllä, kun yhden lenkkarit ei oikein riitä.

???

Meillä 2v 5-6 t-paitaa ja 4:t shortsit, 1-2 tulee Ehkä vielä ostettua kesällä. Mutta ei noin paljon..
Miksi teillä moiset määrät, kuinka usein pesette pyykkiä..Ei ihmekään kun kaikki valittaa pyykkivuoria.

???

Meillä 2v 5-6 t-paitaa ja 4:t shortsit, 1-2 tulee Ehkä vielä ostettua kesällä. Mutta ei noin paljon..
Miksi teillä moiset määrät, kuinka usein pesette pyykkiä..Ei ihmekään kun kaikki valittaa pyykkivuoria.

Minä pesen pari kertaa viikossa pyykkiä ja yleensä loppuviikosta. Näin kesällä noita t-paitoja saattaa viikossa kulua 7-10, joten 5-6 t-paitaa ei kyllä riittäisi, ne olisi aina pesussa. Toisekseen en tykkää pukea lasta koko ajan samoihin vaatteisiin, vaan pitää olla vaihtelua. Tosin noita t-paitoja on sen verran paljon kertynyt, että ei niitä välttämättä kaikkia tule edes käytettyä, saa nähdä, mutta jäävät sitten varastoon pienemmälle sisarukselle.

Pienemmille löytyy kirppiksiltä todella helposti vaatteita, joten niitä on tullut tytölle kerättyä melkoiset määrät. Niin, etteivät mahdu toisen vaatekaappiinkaan enää... Mutta lukuja en osaa sanoa. Paljon? :)

miten jotkut voi oikeesti pärjätä muutamalla t-paidalla ja muutamilla housuilla? tai no joo, pärjäishän sitä, mutta kyl kyllästyisin aika nopeesti samoihin muutamiin vaatteisiin. Meillä on pojilla liikaa vaatteita, pärjättäis kyllä vähemmälläki määrällä, mutta itse tykkään vaihdella vaatteita, eikä joka päivä samaa vaatetta pitää.

mielellään puhdas puuvillapaita pitää olla pojalla.
Sotkeekin viel (3 v) aika paljon.
Ja pissatippoja tulee nyt kun kuivaksi harjoittelee pystypissoissa.

Nämä arvioita, en voi tarkastaa kun pojalla vaatteet vaatehuoneessa ja nukkuu

collarihousuja (osa velouria) n. 10-15 kpl
farkkuja 3 kpl
suoria muita kesähousuja 2 kpl
shortseja n. 8 kpl
kalsareita n 25 kpl
sukkia n. 20 kpl
t-paitoja n. 20 kpl
pitkähihapaitoja n. 20 kpl
collegepaitoja/huppareita/vetskaricollegeita n. 4 kpl
mikrofleecetakki/softcelltakki/verkkaritakki/vk-takki:/paksu fleecetakki 1,1,2,2,1 kpl
vkhousuja 3 kpl, tuulihousuja ei vedenpitäviä n. 3 kpl, verkkareita 2 kpl
vkpukuja 2
2 sandaalit
2 lenkkkarit
1 nahkaiset nilkkurit

[QUOTE="justiina";26430830]miten jotkut voi oikeesti pärjätä muutamalla t-paidalla ja muutamilla housuilla? tai no joo, pärjäishän sitä, mutta kyl kyllästyisin aika nopeesti samoihin muutamiin vaatteisiin. Meillä on pojilla liikaa vaatteita, pärjättäis kyllä vähemmälläki määrällä, mutta itse tykkään vaihdella vaatteita, eikä joka päivä samaa vaatetta pitää.[/QUOTE]

helposti, ja joka päivä ei tarvi pitää samaa vaatetta, eides joka toinen. tia edes samalla viikolla.

[QUOTE="liinu";26430861]En itsekään pidä likaisia vaatteita, joten miksi lastenikaan pitäisi. Jos on kesäksi vain viitisen t-paitaa niin tuskin lapsi kovin siistiltä näyttää.[/QUOTE]tää oli jo paras.... et oo kuullu pyykikoneesta?

ja tänäänki juoksentelivat alasti pihalla, päättivät kirmasta laitumelle kattomaan elukoita ja nuorempi vetäs lipat tuoreeseen lehmänpaskaan.... oli onni että ei ollu ku vaippa niin oli helpompi pestä. vaatteista kun tuo tuoreruohopaska ei meinaa lähteä kunnolla millään pois, hajuki kulumalla

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
t-paitoja n. 20kpl
capreja n. 5kpl
legginsejä n. 10kpl
kesämekkoja n. 20kpl
farkkulappushortsit
haaremihaalarit
muutamat tavalliset trikoo shortsit

Frotee ja golitsihousuja n. 15kpl
Farkkuja ja sammareita 7kpl
canvaseja 2kpl
pitkähihasia ribbi ja trikoopaitoja 20kpl
Huppareita 4kpl
fleecetakkeja 8kpl
golitsipaitoja 4kpl

helposti, ja joka päivä ei tarvi pitää samaa vaatetta, eides joka toinen. tia edes samalla viikolla.

Näinpä, itse hankin mielummin muutaman oikein kivan t-paidan, kuin sen 30 tai 50.
Suomen kesä on sellainen että sää vaihtelee, joka päivä viikon sisällä ei edes välttämättä ole t-paitasää. Sitten löytyy ne muutamat pitkähihaiset.

Kuluta kuluta kuluta ja osta turhaan monta t-paitaa..ei ole hyvä

Meillä on 3 pientä lasta ja kovasti olen yrittänyt rajoittaa vaatteiden määrää. Periaatteena on, että jokaisen lapsen sisävaatteet pitää mahtua 2 pieneen sängynaluslaatikkoon, eli jokaisella lapsella on ne 2 omaa laatikkoa. En nyt pääse tarkistamaan, mutta sanoisin, että

-lyhythihaisia t-paitoja n. 5-7kpl
-pitkähihaisia paitoja n.5-7kpl
-shortseja/capreja n.4-5
-pitkiä housuja/farkkuja n. 3-4
-college-housuja n. 4-5
-hupparit tai fleecetakit 2
-pitkät kalsarit 3-5 kpl
-yöpukuja ei varsinaisesti ole, vaan nukkuvat esim. kalsarit ja jokin pitkähihainen paita päällä
-alushousuja 7kpl
-sukkia 7paria

Verrattuna monien muiden listoihin meidän lapsilla on siis varsin maltillinen määrä vaatetta, vaikka tuntuu että näissäkin on ihan liikaa. Meillä on kuivausrumpu käytössä, joten oikeastaan ei tarvittaisi kuin ehkä puolet tuosta vaatemäärästä.

Liika vaatemäärä ahdistaa, enkä muutenkaan tykkää turhasta tavarasta. Ärsyttää oikein laittaa pieneksi jääneitä pois ja huomata, että eipä tätäkään vaatetta ehditty pitää muutamaa kertaa enempää. Meillä lapsille puetaan aina kodin ulkopuolelle lähdettäessä puhtaat vaatteet, joten ainakaan sottaisiksi ei heitä kukaan pääse sanomaan.

[QUOTE="...";26430929]t-paitoja n. 20kpl
capreja n. 5kpl
legginsejä n. 10kpl
kesämekkoja n. 20kpl
farkkulappushortsit
haaremihaalarit
muutamat tavalliset trikoo shortsit

Frotee ja golitsihousuja n. 15kpl
Farkkuja ja sammareita 7kpl
canvaseja 2kpl
pitkähihasia ribbi ja trikoopaitoja 20kpl
Huppareita 4kpl
fleecetakkeja 8kpl
golitsipaitoja 4kpl[/QUOTE]

siis onhan tämä kolmostyttöjen vaatteet eikä yhden, onhan??? kauheita määriä !

[QUOTE="essi";26431119]siis onhan tämä kolmostyttöjen vaatteet eikä yhden, onhan??? kauheita määriä ![/QUOTE]

No meillä on pojilla tuollaiset määrät vaatteita kullakin yksinään. Vaatetta on paljon minä tiedän sen ja jotain turhaakin, mutta en voi sille mitään, että olen vähän höyrähtänyt ja kuten itse jos sanoin, niin uutena on aika vähän ostettu, suuri osa on hankittu kavereilta. Minä taas en kestäisi jos t-paitoja olisi vain 7 kappaletta, ei silloin varmaan koskaan löytyisi sellaista sopivaa päälle pantavaa.

Meillä olisi tuossa tilanteessa aina ne parhaimmat pesussa ja ei olisi päälle pantavaa.

Meillä tytöillä on aika vähän t-paitoja. Vain muutama eli alle kymmenen on sellaisia, joita kehtaa käyttääkin ja niiden lisäksi poikien vanhoja aluspaidoiksi tai rönttösvaatteiksi sopivia. Mutta mekkoja heillä onkin sitten huomattavasti enemmin.

Esikoisella myös ei ole kuin alle 10 t-paitaa ja itse pesee vaatteensa kerran viikkoon, joten jos en ole pessyt, niin aina löytyy puhdas paita pääle. Pienemmillä pojilla on vähän enemmin, mutta taitaa johonkin kahteen kymmeneen jäädä.

Molemmilla on n 15 t-paitaa, tytöllä tämän lisäksi arviolta 10 lyhythihaista tunikaa tai mekkoa. Tytöllä siis ihan liikaa, pojalla sopivasti, noita paitoja menee helpoSti pari päivän aikana enkä pese pyykkiä kuin kerran viikossa.

[QUOTE="justiina";26430830]miten jotkut voi oikeesti pärjätä muutamalla t-paidalla ja muutamilla housuilla? tai no joo, pärjäishän sitä, mutta kyl kyllästyisin aika nopeesti samoihin muutamiin vaatteisiin. Meillä on pojilla liikaa vaatteita, pärjättäis kyllä vähemmälläki määrällä, mutta itse tykkään vaihdella vaatteita, eikä joka päivä samaa vaatetta pitää.[/QUOTE]

meidän 6v neidillä on mielestäni paljon vaatteita (tämän ketjun jälkeen totuus on ehkä sittenkin kohtuullisesti), en nyt jaksa laskea, mutta t-paitoja kymmenkunta. Meillä on kuivausrumpu ja kone pyörii melkein joka päivä. Lapsella päällä melkein joka päivä ne samat lempparivaatteet, joten puolet voisi vaatteista poistaa, kun lapsi ei tahdo vaihdella vaikka varaa olisi. Taitaa olla aikuisten juttu vaan tuo vaatteiden vaihtelu, onhan ne somia, pikkuiset vaatteet :) silti itsehillintää vaatekaupoille :)

Yhteistyössä