Kuinka paljon teillä menee asumiseen kuussa rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27167140]450e asuntolaina, n 100e sähkö, vesi 0e[/QUOTE]

näissä vastauksissa mä joskus mietin, että miten vakuutukset, jätehuolto, kiinteistövero, vastike tms. Kai jokaisella asunnnonomistajalla on pakko olla muitakin kuluja kuin laina ja sähkö?

Meillä lainanlyhennykseen menee noin 950€, vesilasku joka toinen kk.30€, sähkölasku vaihtelee kuukausittain mutta keskimäärin 130€/kk. Eli noin 1110€ kuussa menee yheteensä lainaan, veteen ja sähköön (sähkölämmitys). Muuten meillä on melko pienet kustannukset: kiinteistövero n.140€/vuodessa, jätemaksu 50€/vuosi, tienhoitomaksu 70€/vuosi, polttopuita kuluu noin 300€:n edestä vuodessa, eli kuukaudelle jaettuna n.46€/kk kokanaisuudessaan siis 1156€/kk. Vakuutukset tietenkin vielä tähän päälle, mutta niistä minulla ei ola hajuakaan, kun mies hoitaa sen puolen. Ja ainahan sitä on vanhassa talossa pientä laitettavaa, että ei ne kustannukset tähän lopu, mutta nämä ovat ne kuukausittaiset säännölliset menot.

Asutaan siis vanhassa omakotitalossa (kolmehenkinen perhe), 150neliötä, sähköllä lämmitetään, mutta ilmalämpöpumpuilla ja takkaa lämmittämällä pyritään pitämään sähkölaskut kurissa.

näissä vastauksissa mä joskus mietin, että miten vakuutukset, jätehuolto, kiinteistövero, vastike tms. Kai jokaisella asunnnonomistajalla on pakko olla muitakin kuluja kuin laina ja sähkö?

No meillä vakuutus on vuodessa 100 euroa. Se jaettuna per kuukausi on alle kymppi, jos sanoin että meillä menee about 1800, niin edelleen menee about 1800.

Kun asuu osakkeessa, niin jätehuollot, kiinteistöverot yms. kuuluvat vastikkeeseen. Remppakuluja voi tulla, jos itse jotain haluamme rempata, mutta ihan heti, en näe sellaiselle tarvetta.

[QUOTE="Maamo";27167334]Meillä menee kuussa asumiseen 8000€ kuukaudessa, harkitsemme kyllä kovasti muuttoa Maahan.[/QUOTE]

Hapen tuottamiseen vai mihin ihmeeseen? en tosin edes tiennyt, että eurot on sielläkin käytössä tai raha ylipäätään, ei olisi kuu-ukosta uskonut. vielä 20 vuotta sitten oli ilmaista kaikki, matkoihin nyt meni, kun NASA oli monopoli.

[QUOTE="vieras";27167383]Hapen tuottamiseen vai mihin ihmeeseen? en tosin edes tiennyt, että eurot on sielläkin käytössä tai raha ylipäätään, ei olisi kuu-ukosta uskonut. vielä 20 vuotta sitten oli ilmaista kaikki, matkoihin nyt meni, kun NASA oli monopoli.[/QUOTE]

No lämmityskulutkin on aika korkeat, kun kuussa on aika kylmää.
Työmatkakulujakaan ei saa täysimääräisesti verovähennyksiin, kun molemmilla työpaikat Maassa.

Yhteistyössä