Kuinka paljon teillä menee asumiseen kuussa rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuja

Vieras
Kuinka paljon teillä menee kuussa asumiseen rahaa? Eli hoitovastike ja laina tai vuokra tai pelkkä laina ja asunnon hoitkulut? Mitä määrään sisältyy? Vesi, sähkö?

Meillä menee laina, hoitovastike ja vesi noin 800e kuussa.

Ihan tarpeeksi ja maksamme jokaisen sentin omasta pussista. Sapettaa toisinaan lusmut jotka hakevat tukia kun pitää rahaa saada tuhlattua muuhunkin kun asumiseen, joka on huomattavissa täällä palstallakin.

Missä menee raja...?

Vakuutukset.

Talon ylläpitokustannukset eli korjaussummat esim listoja, maalia, tapettia?
Pihalle kasveja, hiekkaa, multaa...

Helskatin vaikea laskea.

• Tykkää
Reactions: rops
Asuntolainaa 900e/kk + juoksevat asumiskustannukset n. 350e/kk (jäte, vesi, sähkö, kiinteistövero, vakuutus jne). Eli yhteensä n. 1200-1300e/kk. Sen päälle sitten tarvittavat korjaukset ja hankinnat omakotitalossa.

[QUOTE="vieras";27166924]Ihan tarpeeksi ja maksamme jokaisen sentin omasta pussista. Sapettaa toisinaan lusmut jotka hakevat tukia kun pitää rahaa saada tuhlattua muuhunkin kun asumiseen, joka on huomattavissa täällä palstallakin.[/QUOTE]

Kerros mulle miten mä tuhlaan rahaa muuhun kun saan yhden lapsen kanssa rahaa n.1200€ josta menee asumiseen lähes puolet. Lopusta pitää sitte maksaa muu eläminen ja kyllä saa laskea senttejä.

Viimeisiä vetelevään ok-talon lainaan 650 €/kk, sähkö (sis lämmitys+käyttö) 130 €/kk, vesi olisko 50€/kk, jäte 15 €/kk. = noin 850 €/kk. SItten tietty vielä kiinteistövero, vakuutukset, kaikki hoitojutut (esim ilmastointilaitteen suodattimet, nuohous jne.) Ok-talo nielee rahaa..

[QUOTE="vieras";27167004]Viimeisiä vetelevään ok-talon lainaan 650 €/kk, sähkö (sis lämmitys+käyttö) 130 €/kk, vesi olisko 50€/kk, jäte 15 €/kk. = noin 850 €/kk. SItten tietty vielä kiinteistövero, vakuutukset, kaikki hoitojutut (esim ilmastointilaitteen suodattimet, nuohous jne.) Ok-talo nielee rahaa..[/QUOTE]

Heh, siis laina vetelee vimeisiä eriään ei ok-talo :)

ai juku, mä en tiennytkään et kuussa asuu näinkin paljon ihmisiä!!

Mua kiinnostaa enemmän, paljonko matka sinne on maksanut ja onko varaa myös paluulippuun, vai jäättekö sinne loppuelämäksi?

Yhteistyössä