Kuinka paljon teidän perheen brutto tulot on

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
bruttotulot ei oikeasti kerro mitään, ei edes se bruttotulo jaettuna perheen koolla. siitähän maksat verosi ja sekin riippuu niin monesta tekijästä mikä se veroprosentti on.
On olemassa vanha sanonta "ei ne suuret tulot vaan pienet menot" (vai miten se menikään).
Itse olen huomannut että kun rahaa on enemmän niin enemmän menee, mutta kuitenkin luojankiitos selkäytimessä on vanhempien opettamana se että koskaan ei saa kaikkea rahaa tuhlata vaan jotakin pitää aina olla tilillä "pahanpäivän varelle" kun se paha päivä voi iskeä vaikka muutama päivä ennen tilipäivää tai sitten kestääkin vähän pidempään.

Nimetön
Brutto yht 9500, josta minä 6500 ja mies 3000. Ei ole vielä miehen itsetunnolle käynyt:)

Mutta kuten joku totesi, ei se brutto vaan se netto. Yllättävän hyvin nimittäin tasoittaa tämä suomalainen verotus meidänkin perheen tuloeroja...

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
bruttotulot ei oikeasti kerro mitään, ei edes se bruttotulo jaettuna perheen koolla.
Siksipä mä en ikinä sano palkanlaskijalle, paljonko haluan tässä kuussa bruttona vaan sanon, paljonko haluan nettona. Verottajalle menee se mikä menee ja sille menee paljon. Mutta sillä rahallahan sitten katetaan niiden ihmisten eläminen, jotka eivät terveytensä takia kykene työssä käymään. Joten menköön. Musta on ihan itsestäänselvää, että - vielä toistaiseksi - työkykyisenä teen töitä niidenkin puolesta, joilta se työkyky on jo mennyt tai joilla sitä työkykyä ei koskaan ole ollutkaan.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Nimetön:
Yllättävän hyvin nimittäin tasoittaa tämä suomalainen verotus meidänkin perheen tuloeroja...
Niin se tekee. Suomessa ei ole tarkoituskaan, että ihmiset ylenmäärin tekisivät töitä. Tai ainakaan tienaisivat.

suunnittelua, suunnittelua
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
bruttotulot ei oikeasti kerro mitään, ei edes se bruttotulo jaettuna perheen koolla. siitähän maksat verosi ja sekin riippuu niin monesta tekijästä mikä se veroprosentti on.
On olemassa vanha sanonta "ei ne suuret tulot vaan pienet menot" (vai miten se menikään).
Itse olen huomannut että kun rahaa on enemmän niin enemmän menee, mutta kuitenkin luojankiitos selkäytimessä on vanhempien opettamana se että koskaan ei saa kaikkea rahaa tuhlata vaan jotakin pitää aina olla tilillä "pahanpäivän varelle" kun se paha päivä voi iskeä vaikka muutama päivä ennen tilipäivää tai sitten kestääkin vähän pidempään.
Niin. Olipa tulot 6000e tai 600e niin täytyy elää sen mukaan, että viivan alla on aina plussalla oleva luku.

Nalletar
Keskimäärin 3000e tällä hetkellä, kun mies töissä ja mä kh-tuella. Välillä muutaman satasen enempi kun teen sijaisuuksia. Toukokuusta alkaen keskimäärin 4200-4500e, kun mä olen ä.lomalla. Sitten joskus kun kumpikin taas töissä niin oliskohan n.5200e/kk lähellä...Kolme meitä on nyt, neljäs kesällä.

pohjantähdenalla
Mulla bruttotulot 522e( kotihoidontuki ) tuohon lisäksi asumistuki 360e, lapsilisät.. elatusmaksut ensikuusta alkaen. Mulla kolme lasta mutta hyvin pärjätään näin. :D

Yhteistyössä