Kuinka paljon te hoidatte kavereittenne vauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiltti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiltti

Vieras
Mulla on yks kaveri ja hän hoidattaa mulla tosi usein vauvaansa. Ei mitään pitkiä aikoja, mutta kauppareissujen ajan ja kampaajalla käyntiensä ajan yms.

Mulla on itselläkin vauva ja kai hän kuvittelee että kaks menee siinä kuin yksikin. No itse asiassa oma vauvani on alkanut liikkua jo aika ketterästi joten ei se enää kovin helppoa ole. Ja muutenkin nukuttamiset (esim. jos oma vauvani nukkuu vaunuissa ja alkaa itkeä niin mihin laitan ton kaverin vauvan. Vielä ei oo noin kyllä ONNEKSI käyny)

Juu, olen liian kiltti, tiedän, mutta tuntuu että ne kerrat kun olen kieltäytyny, kaveri möksähtää.

Kokemuksia, ehkä neuvojakin kaipaan

Jos se on sulle liian rankkaa, sun täytyy kerätä jostain rohkeutta kieltäytyä vaikka kaverisi loukkaantuisikin. Ei hän voi odottaa sua ilmaisena lapsenvahtina käyttävänsä loppuikäänsä. Mitäs tykkäisi jos sä löisit oman vauvasi hänelle yhtä usein hoitoon? :)

Enpä ole kaverin muksuja koskaan vahtinut, siskon kyllä ja siitä tehtiin ihan pienimuotoinen "palkallinen" homma koska oli niin pitkiä aikoja ja usein meillä. En laittaisi kaveria hoitamaan omaa muksua ellei olisi joku ihan pakottava tarve ja silloinkin varmasti tarjoaisin korvausta.

En ollenkaan, miulla on kaksi "vauvaa" omasta takaa. No kummipoika on samanikäinen kuin oma tyttövauvani, häntä kantelen ja hoitelen kun ovat kylässä, mutta vielä en ole valmis ottamaan muita lapsia hoitoon.

Sillon tällön. Ja meillä on kohta 10kk tyttö. Kaverin on nyt 6kk.
Kaverin vauva ei liiku, meidän liikkuu. On ollu yökylässäkin, ja ihan hyvin ollaan pärjätty. Siis mulla myös mies.

Kummityttöä olen muutaman tunnin hoidellut..
Äitinsä on kyllä ollut samassa talossa, mutta siivoillut ja laittanut ruokaa ja mä olen saanut olla tytön kanssa :heart:

Muita vauvoja en ole hoitanut.

Koita jotenkin nätisti sanoa, että sulla on liikaa hommaa kun on se omakin siinä. Kyllä hän varmaankin ymmärtää.

Ja jossei ymmärrä, pyydä häntä vahtimaan omaasi esim. kauppareissun ajan, jospa se ymmärrys siitä kasvaisi..:)

Lisäys vielä: Minusta välillä tuntuu ja tiedänkin, että hän ei kovin paljon nauti vauvansa seurassa olemisesta, ja haluaa "hengähdyshetkiä" tosi paljon. Ei siis voi pyytää koko ajan esim. anoppiaan hoitamaan.

Onneksi hänellä on hyvä mies, muuten varmaan kohta joutuisin adoptoimaan sen pienen (hieman sääliksi käy)

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
Eikö ystäväsi vastavuoroisesti katso sinun vauvaasi? Vai etkö halua hänen katsovan? Selitä asia ystävällesi, hän ei ole ehkä ymmärtänyt, että koet hoitamisen rankaksi.

En voisi kuvitella antavani vauvaani hänelle katsottavaksi. Tuolla edellä oikeastaan tulikin syy siihen (ei nauti oman vauvansakaan kanssa olemisesta :(

mun kaveri yrittää säännöllisin väliajoin tunkea vauvaa ja muitakin lapsiaan hoitoon. oikein ärsyttää kun on tehnyt liudan lapsia eikä viitsi niitä itse hoitaa. joka ikinen viikonloppu ovat jollakin tutulla hoidossa, ja sen takia yritän välttää näitä hoitohommia minkä ehdin.

En ole hoitanut, enkä vastaisuudessakaan aio hoitaa. Kaverin 5v on ollut kerran hoidossa.
Sano ettet jaksa ja vastuukin on suuri. Kyllä aikuisen pitää suuttumatta tajuta. Jos ei tajua, niin pitää sua vain lastenhoitajana.

Aina kun saan :D

Ei vaavi meillä yksinään koskaan ole, mutta vaippoja vaihtelen, puen ja riisun, syötän, nukutan, jne kun ovat meillä tai me heillä. Ottaisin yökyläänkin (melkein) milloin tahansa :heart:

en ole koskaan hoitanut kaverien vauvoja. Yhtä isompaa 3 v tyttöä olen joskus hoitanut ja hänen äitinsä puolestaan kerran otti meidän vauvan, jotta pääsin hierontaan (hän siis osti minulle tämän hierontalahjakortin ja lastenhoito kuului lahjaan)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
Eikö ystäväsi vastavuoroisesti katso sinun vauvaasi? Vai etkö halua hänen katsovan? Selitä asia ystävällesi, hän ei ole ehkä ymmärtänyt, että koet hoitamisen rankaksi.

En voisi kuvitella antavani vauvaani hänelle katsottavaksi. Tuolla edellä oikeastaan tulikin syy siihen (ei nauti oman vauvansakaan kanssa olemisesta :(

No en kyllä sitten ihmettele. Aika harmillista, että sinä sitten otat vastuuta teidän molempien puolesta, kun ideaalitilanteessa sinä ja ystäväsi auttaisitte toinen toisianne.
Voisi kuitenkin silti olla parempi, ettet aina ottaisi vauvaa. Saatat toisaalta tehdä ystävällesi karhunpalveluksen ainaisella avuliaisuudellasi. Mikäli ystäväsi olisi pakko rauhoittua vauvan kanssa kotona, saattaisihan hän mahdollisesti kasvaa tilanteeseen ja jopa löytää siitä jotain nautinnollista. Liehuessaan ympäriinsä hän ei ainakaan voimista suhdettaan vauvaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ei vaavi meillä yksinään koskaan ole, mutta vaippoja vaihtelen, puen ja riisun, syötän, nukutan, jne kun ovat meillä tai me heillä. Ottaisin yökyläänkin (melkein) milloin tahansa :heart:

Vauvakuumetta ilmassa... ?? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hohohoo:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Vauvakuumetta ilmassa... ?? ;)
Ei oikeastaan, tällä hetkellä. Aika ajoin kyllä.

Tuo pallero on vaan NIIN ihana, maailman suloisin tyttö!

Yhteistyössä