Kuinka paljon sinulla on rahaa säästössä?

  • Viestiketjun aloittaja rgrhh
  • Ensimmäinen viesti
rgrhh
"Kaikki tietävät että pahan päivän varalle pitäisi säästää, mutta harva kuitenkaan tekee niin. Viisainta olisi pitää koko ajan noin kuuden kuukauden palkkaa vastaavaa summaa sukanvarressa, sillä mitä tahansa voi tapahtua." .
 
Ei sitten niin mitään.. Kyllä tossa kesän alussa vielä oli parin tonnin "puskuri", muttamutta, kun piti saada sitä ja tätä ja vähän tota, niin sinne meni..
Nyt taas alotellaan säntillistä elämää ja eletään tarkan budjetin mukaan, jos taas alkais kertyyn sitä hätävaraa :)
 
"vieras"
Mulla ei ole hirveästi, mutta miehellä taasen on kuusinumeroinen summa. On opinnot vielä kesken, joten omat säästörahat kuluu opintovapaiden pitämiseen ja elämiseen.
 
"eeh"
No vaivaiset pari tonnia on tilillä tällä hetekllä. Alkukesästä oli vielä reilu viisi tonnia, mutta melkein kaikki meni, vaikka tuli kesälomarahat ja palkka. Ei sitä saa säästöön, vaikka miten yrittäisi.
 
No tätä minä oon pohtinu - vastaako meillä tää säästöjä?! Siis kun kaikki menee mitä tulee, lasten tileille nyt menee säästöön joskus enämpi yleensä muutamia kymppejä. Mut sit meillä on sellainen "rahastojuttu", jossa ihan rahaarahaa on n. 13000e, siis jonka voi nostaa pois, ja siihen sitten korkoja jne. päälle. Niin, että onko tää nyt sellainen puskuri?
 

Yhteistyössä