Kuinka paljon saatte rahaa säästöön kuukaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja "iloinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Neiti"
On rikasta väkeä juu ;) itse keskipalkkaisena laitan 350€ säästöön kuussa hoitovapaata varten. Mulla on vielä opintolainaa lyhennettävänä, kunhan saan sen maksettua, niin parisataa saan enemmän säästöön. Mies laittaa säästöön varmaan jotain 500-1000€/kk, on isompi palkka kuin mulla. Mutta makselee sitten remontti/auton kulut noista myös. Esim. auto ostettu käteisellä miehen säästöistä.

En ole koskaan säästänyt mihinkään erityiseen, jos tekee mieli kallista laukkua tai reissuun, niin pari kk elän vähän tiukemmin.
 
Ei yhtään. Ei vaan yhtään jää ylimääräistä, käytetään sitten johonkin muuhun. Tässäkin kuussa tiedossa vähintään 200e eläinlääkärimaksu, ei siis tarvii miettiä ostaako herkkuja tai jotain pientä kivaa itelle.
 
Juurikin näin
Säästössä nyt vain 30000€, koska ostimme toisen talon. Vuokralla toinen. Mieheni tulot eivät ole isot, mutta vuokratuloilla maksamme lainan ja jääkin 350€ ylimääräistä. Säästöön laitan kerran vuodessa 5000-10000€, kun on kertynyt tilille tarpeeksi.
 
vierailija
Itsellä menee säästöön n.50-300€/kk. Olen ansiosidonnaisella ja teen keikkatöitä (soviteltu ansiosidonnainnen). Vain kaikki keikkatyöllä tekemät rahat menee säästöön ja se riippuu siitä paljonko olen ollut töissä ja teenkö vain sen alle 300€/kk. Säästän tulevia matkoja ja oman alan lisäkoulutuksia varten (USA:ssa). Myös yllätyskuluihin.
 
vierailija
Yks tuttu on koko työuransa ajan säästänyt lähes puolet nettopalkastaan. Koko ajan ollut samassa työssä, josta palkka tulee kahden viikon välein. Joka toinen palkka menee kuulemma säästötilille. Yksinelävälle tuo tietysti on ollut helppompaa kuin perheessä, mutta nyt kun hän on jäämässä piakkoin eläkkeelle, niin totesi, ettei varmaan ehdi omalla kulutustottumuksellaan käyttää kaikkea,, vaan joutuu vähän tuhlaamaankin, koska rintaperillisiä hänellä ei ole.
 
Olen konsulttibusineksessa, eli kk-tulot vaihtelevat hyvin paljon yritysten toimeksiannoista riippuen. Joskus palkka voi jäädä tasolle, ettei säästöön ole mielekästä laittaa käytännössä mitään. No joku satku taitaa mennä lasten nimissä olevalle rahastolle kuukausittain, mutta siis noin muuten... Sitten kun rahhoo tulloo, niin sitten isompi könttä kerralla sijoituksiin. Viimeksi tälläinen tilanne oli juurikin tammikuussa, kun viime vuoden lopun toimeksiantoryppäästä tuli 5-numeroinen summa sijoitettavaksi.
 

Yhteistyössä