N
nipotinko?
Vieras
Pyysin tänään Citymarketin lihatiskillä myyjältä 600g paistia. Myyjä punnitsi tiskissä valmiina olevan palan, joka oli 740 g. Sanoin, että liian suuri. Sitten myyjä mutisten leikkasi uuden palan, "tästä tulee tietysti sitten liian pieni". Ja niin tuli, 480 grammaa. Sanoin liian pieneksi. Sitten puhiseva myyjä pyysi toista kokeneempaa myyjää leikkaamaan. Tämä pala sitten painoi 578 g. Alkuperäinen myyjä mutisi, että ei toikaan varmaan kelpaa, kun ei ole 600 g, vaikka toinen myyjä näytti varsin tyytyväiseltä leikkuutaitoonsa ja minä sanoin, että oikein hyvä.
Jäi vaan ärsyttämään, että millä marginaalilla noita paloja pitäisi hyväksyä. Mietin, että minulle olisi kelvannut mitä vaan väliltä 550 - 700 g. Tarkoituksella pyydän palan mielummin vähän ala- kuin yläkanttiin, koska yleensä aina tahallaan leikkaavat ennemmin liian isoja kuin pieniä paloja. Mutta jos tiskiltä palan ostan, niin ei kai mun tartte lähes 150 g liian isoa palaa ottaa?
Myyjää taisi vaan oma kokemattomuutensa ottaa pattiin?
Jäi vaan ärsyttämään, että millä marginaalilla noita paloja pitäisi hyväksyä. Mietin, että minulle olisi kelvannut mitä vaan väliltä 550 - 700 g. Tarkoituksella pyydän palan mielummin vähän ala- kuin yläkanttiin, koska yleensä aina tahallaan leikkaavat ennemmin liian isoja kuin pieniä paloja. Mutta jos tiskiltä palan ostan, niin ei kai mun tartte lähes 150 g liian isoa palaa ottaa?
Myyjää taisi vaan oma kokemattomuutensa ottaa pattiin?