kuinka paljon pieni koko vaikuttaa synnytyksessä?

  • Viestiketjun aloittaja strawberry17
  • Ensimmäinen viesti
alannah
Hei! :)
Ite oon 153,5 cm pitkä. En usko, et pieni koko hankaloittaa synnytystä. Paitsi mulla on tehty kolme sektiota. Eka tyttö oli 48cm, toinen tyttö oli 46,5cm ja poika oli 46,5cm pitkä. :D
 
Itse olen myös aika pieni, 157 pitkä ja lähtöpaino oli 45kg eli olen miettinyt paljon samaa. Mutta enää en murehdi siitä, kaverini lähtöpaino oli 39kg ja mua HUOMATTAVASTI lyhyempi ja synnytys meni todella hyvin!

:heart: älä murehdi turhia :heart:
 
rv 35
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 20:28 pikku82 kirjoitti:
kaverini lähtöpaino oli 39kg
Hui kuinka laiha! kuinka hän on edes tullut raskaaksi? (eikös sitä aina sanota, että pitää olla edes vähän lihaa luiden ympärillä että raskautuu)
 
iidajohanna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 20:43 rv 35 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 20:28 pikku82 kirjoitti:
kaverini lähtöpaino oli 39kg
Hui kuinka laiha! kuinka hän on edes tullut raskaaksi? (eikös sitä aina sanota, että pitää olla edes vähän lihaa luiden ympärillä että raskautuu)
Ei kai raskaaksi tulossa ongelmaa ole vaikka olisi kuinka hoikka, jos vain menkat tulee. Oikein hoikilla saattaa olla epäsäännöllisempi kierto kuin niillä joilla on painoindeksi isompi.
 
liima
eihän se koko vaan lantion tilavuus....ja kai silläkin on vähän merkitystä minkäkokoinen isä on...siis jos on sangen suuri naiseen verrattuna,niin vauvakin voi olla isompi...
 
Minä olen kans pikkuinen kooltani 155cm ja lähtöpaino 48kg. lääkäri teki synnytystapa-arvion ja tuumasi että monesti pienikokoiset ja sirot äidit ovat parempia synnyttämään. Sirot luut antaa helpommin periksi vaikka olisikin kapea lanteinen. Lisäksi vauvan kokoon vaikuttaa kuulemma enemmän äidin syntymäkoko kuin isän (kätilön kertomaa).Tässä nyt odottelen kovasti et milloin on minun vuoro lähteä pikkuinen maailmaan puskemaan :LOL:
 
Täällä myös yks pieni äiti. Pituutta on 156 ja lähtöpaino oli jotakuinkin 55. Tyttö oli 4020g syntyessään ja mahtui syntymään vallan mainiosti. Synnytys oli piiiiiitkä, mutta ponnistus tosi helppo.
 
aima
Täällä kanssa pienikokoinen mami, lähtöpaino 47kg, pituutta 154, hienosti sujui synnytys omalla kohdallani 15 päivää sitten. Harvoin kuulemma äidin pienuus suoraan vaikuttaa lantion rakenteisiin, itselläni ainakin ihan "normaalit" paikat, kuten kuulemma useimmilla muillakin pienikokoisilla naisilla. Ja kyllähän se vauva sitten jollakin keinoilla maailmaan saadaan! Reipasta mieltä sinne, kyllä se homma etenee, vaikkei sitten alateitse pieni sopiskaan tulemaan =) Osaavat ammattilaiset ovat apuna matkan varrella ja tietävät mitä tehdä!!
 
emppu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 20:43 rv 35 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2004 klo 20:28 pikku82 kirjoitti:
kaverini lähtöpaino oli 39kg
Hui kuinka laiha! kuinka hän on edes tullut raskaaksi? (eikös sitä aina sanota, että pitää olla edes vähän lihaa luiden ympärillä että raskautuu)
Ei mulla ainakaan oo ollu ongelmia raskaaksitulossa, vaik lähtöpaino onki 37kg.. Mut oonki kans tosi pikkunen, (145cm!) :) :)
 

Yhteistyössä