Kuinka paljon panostat itseesi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meikkaan joka päivä, päivästä riippuen. Kampaaja-ajan otan aina kuuden viikon välein.. kasvohoidoissa en käy mutta käytän mm laadukkaita ihonhoitotuotteita.
vaatteita ostan pari kertaa /kk. Sesonkiaikoina enemmän, kesän alussa, talven alussa tms..

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
En minkään vertaa. Hyvä jos jaksan aamulla hampaat ja kasvot pestä. Saunan jälkeen laitan dödöä.

Miksi?

Miksi vaivautua? Ei kukaan mua näe.

Etkö arvosta itseäsi?

En kai sitten jos se itsensä arvostus on ulkonäkökeskeistä.
Höpöti höpö, ei se itsensä arvostus meikeistä yms tule...Me kaikki ollaan erillaisia jospa hän on niin luonnon kaunis kaunotar

Voi toki olla, hielle haiseva kaunotar takkupehkonsa alla. :) Ei vaan, kukin tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja tää on jo hieno suoritus:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Onko panostaminen pelkkää esteettistä ulkonäköä? Käyn salilla aina kun ennätän ja opiskelen alinomaan jotain uutta - lokakuu 2009 ja elokuu 2010 välisellä ajalla näyttäisi tulevan noin 100 opintopistettä täyteen yliopistoissa.

Ootpa aika reipas! Hui :D Mitä oot opiskellut? Ja avoimessa vai ihan "oikeessa" yliopistossa?

40 op avoimessa, loput etänä Alma materiini. 25 op psykologiaa (perusopinnot), 15 op kehitysmaatutkimusta (aineopintoja), 60 op kolmannen vuoden kursseja pääaineena kansainvälinen politiikka.

Meikkaan melkein joka päivä... Tosin jos olen vaan kotona niin sit en välttämättä. Siis arkena meikkaan vaan aurinko puuteria ja ripsaria :) Laitan joka päivä vaatteisiin sipivat korut (olen koruhullu). Ja kampaajalla käyn n. 1,5kk välein <3 Vaatteita ostan oikeastaan noin. kerran kuussa. mutta kaikkea muuta kivaa itselleni tulee ostettua aina kun vaan kaupungissa/kaupoissa käyn...eli aika usein :D siis esim. Koruja, meikkejä, laukkuja tai jotain semmosia ihania tyttö-tyttö juttuja :) kyllä siis mulle on tärkeää että saa huolehtia itestään vaikka olisikin lapsia tai tässä tapauksessa viimesillään raskaana :)

Meikkaan harvoin, lähinnä jos pitää mennä jonkin julkiseen tilaisuuteen, juhliin tms. Ja tietty viihteelle. :D Mut uusia meikkejä tarttee silti saada, että on primakunnossa tarvittaessa. :) Kampaajalla käyn 1-2 krt/vuosi, paitsi jos tyyliin häät tms et pitää olla erityisen hienossa kunnossa. Jalkahoidossa käyn 1-2 krt/vuosi. En siksi että tarvitsisi, mut kun tykkään. :) Samoin lakkaan kynsiä ja ajelen sääriä tarpeenmukaan. Vaatteita ostan kun tarvitsen/löydän jotakin erityisen kivaa. Jumpalla ja kuntosalilla en oikein ole ehtinyt lasten jälkeen käymään, mutta ehkä vaunuttelut lasketaan mukaan? :)

Ja miksi en meikkaa säännöllisesti johtuu siitä, että teen juttuja sen mukaan, mikä itsestäni tuntuu hyvältä, en siksi että työkaverin olisi kivempi mun naamaani katsella. :D Työkavereita huomioidakseni valitsen vain hajuttomia deodorantteja ja hiuslakkoja. (kas, paljon hajusteallergikkoja) :D

Käyn kampaajalla+laitatatan ripset ja kulmat kuntoon joka toinen kuukausi(en meikkaa sitten kotioloissa, kun on väri valmiina, vain jonnekin lähtiessä). Yritän päivittäin liikkua/ulkoilla, paino-ongelmia ei ole. Ostan yleensä joka vuodenajalle uudet vaatteet (muutaman yläosan, parit alaosat, kengät, laukun, takin, asusteet, alusvaatteet) H&M.stä tai vastaavasta. Kiva olis vielä itteä enemmän hemmotella (hieroja, kasvo-, jalka,- vartalohoidot ym), mutta siihenpä ei enää varat riitä. Myöskään mitään kallista kosmetiikkaa en käytä, ainoastaan shampoo+hoitoaine kampaajalta, kaikki muu marketista. Ja laadukkaan tuoksun toivon ja saankin yleensä joulu- ja synttärilahjaksi :)

Pidän huolta siitä, että oon puhdas enkä haise hieltä, tukka ei repsota kovin pahasta ja vaatteet on siistejä ja puhtaita. Meikkejä en käytä arkena, kampaajalla käyn kun tuntuu olevan tarvetta. vaatteita osta kun on tarvetta.

Panostan jonkun verran, sen ajan puitteissa mitä on käytettävissä. En ole koskaan harrastanut kampaajalla käyntiä (tälläsista peppupituisista hiuksista tasottaa kuka tahansa kaveri välillä latvat), meikkaan todella harvoin, se on huonoksi mun iholle. Tuhatta eri ripsariakin on tultu kokeiltua ja kaikki kutittaa niin että silmät menee punaseksi!

Kotona sitten huvikseni teen kasvonaamioita, otan iltaisin pitkiä kylpyjä kun lapset nukkuu ja hoidan hiuksia luonnontuotteilla. Jumppaan ja lenkkeilen säännöllisesti, otan omaa aikaa hetken teekupin ääressä kesken päivää. Harrastan käsitöitä ja kirjoittamista sekä itseopiskelen. Ostan vaatteita vain tarpeen tullen. Pidän koruista ja ostan niitä silloin tällöin. Pidän itsestäni huolta myös pitämällä ystävyyssuhteita yllä, ja piipahdan lapset mukana kahvilassa välillä.

En meikkaa koskaan, koska en pidä meikkaamisesta. Miksi tunkea tököttiä naamaan, kun olen rehellinen itselleni ja siedän todellisen minäni. Mielestäni puuteri naamalla on muuten rumaa. Ainoastaan esim pahan aknearpien peittämisessä uskoisin meikkivoiteen taikaan.

En ole käynyt jalkahoidoissa, kosmetologilla (miksi sinne edes mennä), enkä viime aikoinan kampaajallakaan. Kampaajalla voisin käydä, jos ehtisin.

Käytän rahaa ja aikaa vaatteisiini, harrastuksiiini, mielihaluihin erittäin paljon - useamman tuhat euroa vuodessa.

En aja säärikarvojani - ne eivät näy, enkä muuten käytä aina dödöä - en haise hielle (enkä edes hikoile poislukean urheilu).

Meikkaan lähes päivittäin, kampaajallakin oon taas innostunut käymään n.5 viikon välein.:)
Vaatteita ostan kun löydän jotain kivaa, en nyt hirveitä summia kuitenkaan laita menemään.
Eli ihan terveellä tavalla panostan kyllä ulkonäköön!

Meikkaan päivittäin, pukeudun siististi ja käyn kampaajalla, nyt kun on lyhyt tukka, niin hiukan entistä useammin. Kotiäitinäkin meikkasin päivittäin, mutten pukeutunut näin siististi, vaan tilanteen mukaan usein ulkoiluvaatteisiin, farkkuihin jne.

Yhteistyössä