Kuinka paljon palkkaa saa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raakaa lihaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitää sit vissiin sanoo ukolle että ryhtyä mieluummin teurastajaks... heh :D

kyllähän noissa hommissa tienaakin,mutta työ on kyllä melko rankkaa.Viimme vuoden tienistit vähän päälle 47t. eeroa,ilman ylitöitä lihanleikkaajana.
Sen verran kuiteski että ei noihin hommiin niin vaan ryhdytä,ekana pitäs vähä hommaa opetellakin esim,oppisopimus on yks tapa.

kertokaas mistä leikkaamosta tuollaista palkkaa saa? itse ollu kolmessa leikkaamossa eikä palkka tuonne päinkään. myös teurastamossa 5 vuotta ja aivan onneton palkka. kiinnostais vaan missä päin tuollaista palkkaa nautitaan :)

Lihanleikkaajan KTA n. 22e tunti..Teurastajalla n.18e. Lihanleikkaajilla myös urakkapalkka, teurastajilla ei ole urakkapalkkaa. Tiedän, kun mies on töissä siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja myös lihanleikkaaja;20150748:
kertokaas mistä leikkaamosta tuollaista palkkaa saa? itse ollu kolmessa leikkaamossa eikä palkka tuonne päinkään. myös teurastamossa 5 vuotta ja aivan onneton palkka. kiinnostais vaan missä päin tuollaista palkkaa nautitaan :)

Palkka on pienissä leikkaamoissa ja tukuissa paljon suurempi kuin joillain Atria tai HK Ruokatalo tyyppisissä mestoissa. Samoin leikkaajan vaatimustaso. Isot talot maksavat kiloissa laatua enemmälti painottamatta kun taas omassa firmassani maksan tasaisen määrän ja laadun mukaisesti palkan. Itse valitsen jokaisen leikattavan naudanruhon henk.koht. ja sianruhot tulevat kaikki yhdeltä sopimussikalalta. Koska käytän hieman erilaista sian paloittelukaavioita sekin asettaa oman vaatimustason leikkaajalle, kuten se että yksi ja sama leikkaaja käsittelee koko ruhon yksinään. En muista että olisin maksanut kertaakaan alle 3400€ liksaa kellekkään. Kirjanpidon mukaan 4185€ on tyypillinen palkka.
Tietääkseni se on alan korkeimpia palkkoja. Joten vaihtuvuus onkin minimaalista. Firmastani vapautuu uusia työpaikkoja lähinnä eläkkeelle siirtymisen takia.

Yhteistyössä