kuinka paljon on normaalia laihtua kun imettää ja kuinka ****** sitä tukkaa voi oikee lähtee?

• Viestiketjun aloittaja ööh..
  • Ensimmäinen viesti
ööh..
mulla on 5 kk vanha poika ja mulla on paino pudonnut synnytyksen jälkeen 10 kg, jos lasketaan loppuraskauden painosta niin 20 kg. Edellisen raskauden jälkee paino putos tasasee mut pysähty ku seinää 59 kilon kohalle(jolloin oli synnytyksestä 10 kk ja paino pudonnut loppuraskaudesta 15 kg). Nyt painan 54 kg. Paino on pudonnut tosi tasaseen enkä TODELLAKAAN oo yrittäny laihduttaa tai syödä vähemmän. Pikemminkin päinvastoin..

Ja tosiaan hiuksia lähtee ihan järkyttävän paljon. Harja muistuttaa harjauksen jälkee jotain elävää olentoa :D

Miten teillä muilla? Aloin täs jo epäilee et oisko jotai kilpirauhasen liikatoimintaa.. EN kyl hikoile kauheesti, ei oo univaikeuksia eikä ripulia..

"vieras"
Minä en laihtunut ollenkaan imetyksen aikana, tosin paino oli normissa heti jo jälkitarkastuksessa. Hiuksia lähti imetyksen lopetteuani aivan järkyttävän paljon, paksu ponnarini kutistui puoleen paksuudestaan eli hiuksia lähti iavan käsittämättömän paljon, viemäri tukossa joka hiustenpesun jälkeen siis se sihti osa, piti kesken pesun heivata niitä siitä pyttyyn. Mutta lohdutukseski voin sanoa, et takaisin kasvaa ajallaan. Tosin hiusten kasvuvauhti on kyllä hieman hidastunut, ennen kasvoi reilu 2cm/kk:ssa nyt ehkä reilu 1cm.

Paljonko olet pitkä ja mikä on sun normaali painosi ennen raskautta?

Joillain paino tippuu paljonkin, itsekin kuulun heihin. Imetysajat on olleet mulle siksi hankalia, että olen laihtunut aivan liian laihaksi vaikka olen syönyt joka päivä valtavasti ja esim kokonaisia kakkuja, joo ei terveellistä, mutta ruokaa en vaan pystynyt enempää syömään. Painoin imettäessä kummallakin kerralla lopulta vain jotain 47 (olen 165 pitkä).

kohtalontoveri
Mulla putos paino, kun tyttöä imetin, ihan huikeeta tahtia. Vaikka söin tosi hyvin ja paljon, ruokaa enimmäkseen, mutta herkkujakin. Painoin ennen raskautta silloin noin 60 kg, pituutta vähän alle 170 cm. Kun imetys loppui tytön ollessa 4,5 kk painoin noin 50 kg! ;) Ja hiuksia lähti, ja lähti, ja lähti....loppui lopulta onneksi. Hyvä, kun on paksut hiukset, ei tullut kalju olo. :D Ja mä todella söin...

ööh..
Oon 162 cm pitkä ja painoin ennen tätä viimestä raskautta 59 kg ja ennen ensimmäistä(josta 4 v)55 kg. En siis missään nimessä valita, ihanaa kerranki elämäs syödäsyödä ja syödä eikä tuu painoo lisää,mut rajasa kaikella. Kaikki vaatteet roikkuu eikä näil tuloil uusia ostella..

^^
Multa tippui imettäessä joku 7kg, mutta söin kyllä melkein seinätkin ympäriltä :D Imetin kaksoset, joten energiaa meni tuplasti, piti syödä ihan hulluna että sai maidon riittämään. Tukanlähtö alkoi kans siinä kun lapset oli n. 5kk, ja multa lähti kyllä päänahkaakin läntteinä. Kaks ihan kaljua läiskää oli päässä, ja muutenkin harveni hiukset runsaasti. Nopeasti kyllä lähtivät taas kasvamaan kun lopetin imetyksen mutta se hiustenlähtö oli kyllä ihan hirveää! Vaan ilmeisen normaalia kuitenkin..

Yhteistyössä