Kuinka paljon on hyvä summa maksaa ystävälle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pohdittiin kun menemme miehen kanssa laivalle. Emmekä halua mummuja ja sukulaisia vaivata lasten hoidolla niin pohdein mikäli ystäväni sinkku lapseton ottaisin lapset hoitoonsa.
Aika olisi tostaista noin kello 5. lapset olisivat yötä hänellä. Sitten hän veisi lapset hoitoon perjantai aamulla 8.00 ja hakisi ne 16.00 ja tulisimme hakemaan lapset noin 9 aikaan illalla.

Ajattelin siksi tälläistä vaihtoehtia kun tiedän ystävälläni olevan todella tiukkaa, vaikka ei itsekkään rahassa uida.

Mutta mikä teistä olisi kohtuullinen korvaus?
 
"Riittu"
[QUOTE="noh";22140094]Jotain satasen pintaan? Joko pitkään säilyvinä ruokatarvikkeina tai sitten rahana, joka on sujautettu kauniiseen pankkilippaaseen.[/QUOTE]

Minusta 100 eur tuntuu aika paljolta, kun ystävä hoitaa lapsia torstaina noin 4 tuntia ennen nukkumaan menoa ja perjantaina noin 5 tuntia. Minusta 40-50 eur olisi aika maksimi. Ainakin meillä ystävien kesken autellaan ihan ilman palkkaakin. Tässä toki ymmärrän pienen "palkan", jos ystävä ei ole erityisen varakas ja tarviihan lapsille antaa ruokaakin.
 
vieras mamma
Ettekö te sitä nukkumisaikaa, mahdollisia heräämisiä, vieraanpaikanitkuja ja sitä vastuuta, jonka kaveri lapsesta ottaa, mitenkään arvota? Jos vielä on tuloerojakin. Satanen on ok.
 
---
Riippuu minkä ikäisiä. Mitä pienempiä, sen enemmän. Itse en kehtaisi mitään korvausta ystävän lapsien hoidosta ottaa, mutta jos hänellä on tiukkaa, niin kannattaa tietysti jotain tarjota.
 
"mie"
Mustakin 50e kuulostaa kohtuulliselta ja tuohon päälle sitten ruuat, joko niin että tekisin itse jotain valmista lämmitettävää tai sitten kysyisin ystävältä, mitä hän haluaisi tehdä ja ostaisin esim. lihat valmiiksi.

Tuossahan tulee kuitenkin kaksi kertaa päivällinen + iltapala + aamupala.
 
"vieras"
No jos haluat maksaa ystävälle lapsenhoidosta, niin satku on kyllä minimi! On kuitenkin vastuussa lapsistanne noin 20 tuntia, jos lapset sairastuvat hoitopäivänä niin enemmänkin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22140128]Kiitoksia.
Lisää mielipiteitä.[/QUOTE]

Mun mielipide on, että koko perhe laivalle! Vaikka sitten ottaisitte tämän sinkkuystävän mukaan ja hän siellä illalla toimisi lapsenvahtina, jotta pääsette keskenännekin hummaamaan.
 
Musta se riippuu lasten iästä. Mitä pienempiä, sitä enemmän tarvii aikuisen olla läsnä ja siksi sitä enemmän rahaa.
Joku 100 e ei kuulosta ollenkaan pahalta kun miettii mikä vastuu siinä hoitamisessa on. Ei riitä että on vaan paikalla vaan täytyy olla läsnä niiden kanssa.
 
mlps
Jos mahdollista niin tää ystävä tulis hoitaan lapset kotiin, varais sinne valmiit sapuskat ja vähän herkkujakin+ sitten maksais 50-60 €. Itse oon kyllä hoitanut kaverin lasta viikon sadalla viidellä kympillä, mut olikin oman sakin joukon jatkona.
 
"vieras"
Ihme rahastusta nykyään! Aina nyt yhden yön ja päivän voi kaverin muksuja katsoa ilman maksuja. Kunhan ei joudu omasta pussista lasten menoja eli ruokia maksamaan.
Eikä ole minunkaan mielestä ihan ok, että vieras sekä vie että hakee hoidosta, jos vanhemmat itse ovat huvittelemassa.
 

Yhteistyössä