Kuinka paljon olit isovanhemmillasi hoidossa kun olit lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja perinneäiti
  • Ensimmäinen viesti
Miten millonkin. Joskus kesäsin olin monta viikkoa putkeen, melkein kaikki joululomat ja talvilomatkin. Serkkuni oli myös melkein yhtä paljon kuin mä mummolla, oli kivaa yhdessä. Välillä vanhemmat kävi myös siellä mutten halunnut vielä lähteä kotiin esim. kesällä tai sit kävin kotona viikon olemassa ja sit pääsin taas mummolaan maalle. Toisella mummolla olin vain silloin tällöin yökylässä.
 
Mummuloissa olin tosi harvoin hoidossa. En muista että yhtään kertaa oltaisiin oltu yökylässä, mutta en mene vannomaan... :whistle: Sillon harvoin kun yökylässä oltiin, oltiin äidin siskolla. Siellä oli aina kivaa leikkiä serkkujen kanssa. Tai sitten äidin sisko oli meillä meitä vahtimassa, kun asuivat samassa talossa kuin mekin silloin.
 
vieras
Useinkin oltiin ja oltiin ihan koko perhe myös yökylässä. Äidin sisarukset usein ottivat kuppia porukalla, lapset meni siinä sivussa. Muutenkin olin lomilla useitakin päiviä.
 
vieras
Asuivat 170km päässä, ja kävimme kerran kuussa viikonloppureissun kun olin pieni.
Kouluikäisenä olin kesälomalla viikon yksinäni isovanhemmilla.

Äitini hoiti meitä kotona siihen asti että menimme kouluun joten isovanhempien hoitoapuja ei tarvittukaan.
 
Saraldo
Minä ja serkkuni oltiin paljon mamman luona yötä, varmaan pari kertaa kuussa. Ja me itse vängättiin sinne. Ihan pienenä en muista juuri olleeni, mutta varmaan koko ala-asteen juostiin siellä. Se oli mun ja serkun yhteistä, ihanaa aikaa! Leikittiin yhdessä ja mamman kanssa, syötiin lettuja, nukuttiin vierekkäin mamman yksiössä... Meidät sai aina väkisin viedä pois sieltä :) .
 
JEs
En ikinä. Yksi mummo vaan oli elossa, ja se asu kaukana.

Mun äiti haluaa auttaa paljon ja auttaakin. Ihan siksi koska itse kertoo hyvin muistavansa sen kun ei apua saanut eikä halua olla sellainen mummo. Isäni kanssa pyytelevät vanhempaa, 3v, yhtenään yökylään ja onpa 1v ollut myös jo muutaman kerran yökylässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisinko ollut yhden kerran. Vanhemmat eivät harrastaneet kännäilyä joten he ehtivät hoitaa minua itse.
Eivät olleet vanhempani koskaan humalassa, vaikka mummulassa olinkin. Meillä siskoni kanssa siellä kivaa, ja mummu ja tuffa tulivat läheiseksi. Heillä oli maatila, jossa oli lampaita, pupuja ja kanoja. Niitä hoitelimme. Ja aamiaiseksi mummu teki aina kaakaota, jossa oli kermavaahtoa(kyynel silmäkulmassa muistelen)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisinko ollut yhden kerran. Vanhemmat eivät harrastaneet kännäilyä joten he ehtivät hoitaa minua itse.
Eivät olleet vanhempani koskaan humalassa, vaikka mummulassa olinkin. Meillä siskoni kanssa siellä kivaa, ja mummu ja tuffa tulivat läheiseksi. Heillä oli maatila, jossa oli lampaita, pupuja ja kanoja. Niitä hoitelimme. Ja aamiaiseksi mummu teki aina kaakaota, jossa oli kermavaahtoa(kyynel silmäkulmassa muistelen)
Joo en miekään sen takia ollut koskaan isovanhemmilla. Ne asuivat kaukana, joten me yleensä mentiin sitten koko perhe sinne. Ja ku olin jo vähän vanhempi niin menin yksin hoitoon varmaankin vain siks, että sain viettää aikaa isovanhempienkin ja serkkujen kanssa. Se oli yksinkertaisesti vain kivaa! Mutta varmaan oli ihan mukavaa ku vanhemmatki sai välillä ommaa aikaa. Ei meidän hoitaminen varmasti mitään helppoa nimittäin ollu, ku veli on vaikeasti vammainen.
 

Yhteistyössä