Kuinka paljon maksaa julkisella puolella sterilisaatio naiselle nykyään?

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos vastaajille
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos vastaajille
Alan vakavasti kääntyä sen puoleen, että haluan sterilisaation. Olen yli 30v ja mulla on 2 lasta. Lapsillani on sisarpuoliakin isänsä puolelta mukava määrä. Mietin vain kustannuspuolta. Kohta pitäisi kierukka uusia, ja jos sterilisaation hinta liikkuu samoissa, niin se olisi kätevästi ratkaistu.
 
das
Aika yleistä on nykyään myös se, että sterilisaation läpikäyneille naisille laitetaan Mirena joka tapauksessa. Sitä kun käytetään myös runsaiden vuotojen hoitoon. Ja iän karttuessa vuodoilla on tapana runsastua...
 
"Jenis"
Aika yleistä on nykyään myös se, että sterilisaation läpikäyneille naisille laitetaan Mirena joka tapauksessa. Sitä kun käytetään myös runsaiden vuotojen hoitoon. Ja iän karttuessa vuodoilla on tapana runsastua...
Häh, en ole ikinä kuullutkaan - mahtaa olla yleistä lähinnä Porvoossa?

Mulle on tehty ns. perinteinen sterilisaatio, maksoi vähän päälle 80 euroa.
 
Kiitos vastaajille
Mielenkiitoista. Miksi sitten sterilisaatioita edes tehdään, jos tarvetta kierukalle? Koska silloinhan pelkkä kierukka riittäisi, ymmärrän kyllä tuon pointin, että vuodot lisääntyvät. Sitä en kaipaa ollenkaan, koska Mirenan ansiosta menkat ovat jääneet täysin pois.
 
No mulle tuli kohdunulkonen mirenasta huolimatta jonka seurauksena toinen munatorvi poistettiin.
Samalla halusin sterilisaation ja kierukka jätettiin paikoilleen, menkkojen hoitoon. Hinnasta en viel tiedä kun laskua ei oo tullu, mut siihen kuuluu 3vrk sairaalassa oloa.
 
"vvv"
Ei se sterilisaatio mahdollisiin tuleviin vuotohäiriöihin vaikuta, siksi hormonikierukkaa voidaan joutua jossain vaiheessa käyttämään hoitona (ei siis ehkäisytarpeeseen vaan muuhun)
 

Yhteistyössä