Kuinka paljon liikutte viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja los bullas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

los bullas

Jäsen
15.01.2007
100
0
16
Mä olin tossa kipeenä viikon ja jouduin siksi ajaksi vähentämään liikkumista...Nyt sittenkun tauti helpotti ja kevätkin alkaa tehä tuloaan tekee mieli lisätä liikuntaa, että saa nää loputkin kilot karistettua :)
aloitin nyt vasta jumpat kaksi kertaa viikossa, tunnin kerta..SEn lisäksi juoksu kävelen ainakin kerran viikossa ja teen yhen kotijumpan /stepperillä steppailen viikossa... Tästä tulee 4-5 liikunta kertaa viikossa ja tunteina nelisen tuntia...
Olen tosi iloinen kun pääsen nyt käymään säännöllisetsi ohjatuissa jumpissa...Ihan uutta motivaatiota saa, kun tv:n ääressä suoritetuista jumpista...
Ja rehellisesti sanottuna, Jotain uutta tässä nyt on tehtävä, kun olen kaksi kuukauttaa tehnyt miltei samoja juttuja kotona :ashamed:

Mulle tulee normaaliviikkoon 3 kertaa spinningiä (2h 45min), 2 circuittia salilla (1h 45min), perfect body (50min - vaihtuu tästä viikosta alkaen keskivartalo-jumppaan 1h) ja vesijumppa 45min. Eli mitäs tuosta tulee yhteensä, reilu 6 h ohjattua liikuntaa. Lisäksi jumppailen iltaisin lasten kanssa kotona ja kävelen päivittäin, välillä vaan kauppaan, välillä mennään parin tunnin lenkkejä. Odottelen vaan kun kadut sulaa ja ilma lämpenee, että pääsen aloittamaan juoksutreenit.

Mä nyt kävelen viikossa 5-7 kertaa, reilun tunnin kerrallaan. Lisäs poljen stepperillä 3-4 kertaa viikossa tunnin, rehkin kuntokeskuksella 1,5 tuntia 3-4 kertaa viikossa ja vatsalihaspenkillä menee noin 20 minsaa 5-7 kertaa viikossa eli mitä näistä ny tulee, noin 13 tuntii vähintään. Ja juoksukelejä innolla oottelen B)

aivan älyttömiä ihmiset jaksaa tehä?! Oletteko lasten kans ikinä vai onko ne jo isoja? Mä en kerkee, enkä jaksa kyllä 13 tuntia viikossa...Tietystä päivän mittaan tulee lasten kans ulkoilua ym hyötyliikuntaa kotitöistä...Mut en mä niitä osaa laskea :)
Sitten kun lähen töihin, niin jaksankohan tänkään vertaa liikkua ;) Toisn mulla on erittäin fyysinen työ...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 13:00 los bullas kirjoitti:
aivan älyttömiä ihmiset jaksaa tehä?! Oletteko lasten kans ikinä vai onko ne jo isoja? Mä en kerkee, enkä jaksa kyllä 13 tuntia viikossa...Tietystä päivän mittaan tulee lasten kans ulkoilua ym hyötyliikuntaa kotitöistä...Mut en mä niitä osaa laskea :)
Sitten kun lähen töihin, niin jaksankohan tänkään vertaa liikkua ;) Toisn mulla on erittäin fyysinen työ...

Hyvin jaksaa ja kerkee. Tytön kans päivisin vaunuillaan ja lenkkeillään, sit iltasin vuoropäivin treenaan eri lihaksia kotona, ei siihen paljoa vaadita ainakaan toistaiseksi yhden lapsen kanssa. Miten voi ihmetellä, kerkeekö lapsen kanssa olemaan?? :o Vaan ainahan täällä näitä ihmettelijöitä näyttää riittävän oli asia mikä tahansa, varsinkin jos muilla ei mene samanlailla kuin itsellä niin heti ollaan et miten se on mahdollista.. Ihme touhua \|O

^^ joo, tällänen ihmettelijä ja taivastelijahan täällä ilmoittautuu :wave: Ja pahimmasta päästä vielä! :laugh:
Ihme kun tarvii loukkaantua, kun en tod. Pahalla ihmetellyt tai tarkoittanut, että kukaan on huono äiti. Sori kun kalahti. Mä en vaan jaksa ... :xmas:

Ottaa vaan päähän, ku tänne osastolle viestiä laittaa, ni lähes aina on jollain nokan koputtelua ja ihmettelyä et miten voi liikkua niin paljon, miten on mahollista ym. ym. :kieh: Eikö sitä vois miettiä hiljaa ite mielessään, jos on ihmeteltävää, kaikkihan sitä erilaisia ollaan ja erilailla liikutaan? ;) Enkä ny tarkota yksin sulle los bullas :saint:

No mun mielestä ne ihmettelyt ei aina ole negatiivisessa mielessä sanottu. Vaan ehkä pointtina vois olla, että kertokaa vinkkejä miten saatte tunnit riittämään niin rankkaan treenaamiseen. (Itsellä se ei ole ongelma, mutta muilla voi olla).

Mä lähinnä ihmettelen sitä, että nämä jotka liikkuu erittäin paljon - niin ne ei taida olla laihduttamassa. Että ne jutut vois tietenkin sitten siirtää tuonne liikunta puolelle, kun sellainenkin tällä palstalla on..

Siis toki täälläkin niitä voi käsitellä, mutta ajattelin, että sieltä löytyisi enemmän samanhenkistä treenaaja porukkaa, kuin täältä. Mene ja tiedä.

Ljusa, en otakaan kaikkea negatiivisesti ja kyllähän toki vinkkejäkin voi antaa. Ja ellet muissa ketjuissa ole huomannut, kyllä minä ihan laihdutusmielessä liikun, 30 kiloa on jo takana, vielä olisi muutaman kilo tavoitteeseen. Kai laihduttajakin saa liikkua paljon tarvitsematta siirtyä "kovemmin kuntoilevien" joukkoon? Luulisi että olisi hyvänä esimerkkinä täällä nimenomaan laihduttajille, että paljon voi saada aikaan - ja jopa vielä enemmän.

no aika paljon täälläkin tuo liikkuminen on iha eri juttu ookko sä pvät kotona vai ensin jonnekki 4 töissä kotiudut joskus 5 aikaan siinä ruoka yms..koeta siinä sitten ehtiä..kotiäidit ne ny kerkeeki ku eihä niillä oo muutaku aikaa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 21:05 joopaa kirjoitti:
no aika paljon täälläkin tuo liikkuminen on iha eri juttu ookko sä pvät kotona vai ensin jonnekki 4 töissä kotiudut joskus 5 aikaan siinä ruoka yms..koeta siinä sitten ehtiä..kotiäidit ne ny kerkeeki ku eihä niillä oo muutaku aikaa
Ei tarvitse olla kotiäiti kun sitä kerkiää muutenkin...... :whistle:

No omasta puolestani voin sanoa, että olen jäsenenä kuntosalilla jossa on lapsiparkki. Eli mun kuopukseni on siellä kun minä treenaan. Isommat on mulla jo koulussa. 4 ohjattua tuntia on aamupäivisin ja 3 illalla, joista yksi sunnuntai-illalla ja silloin tietty iskä hoitaa hommat sen aikaa.
Kävelylenkit tehdään päivisin rattailla tai sitten mennään koko perhe illalla lenkille, tai sitten teen lenkin ennen iltatreenejä yksin.

Ja laihduttajia ollaan, olen liikkumalla saanut pudotettua 24 kiloa ja normaalipainoon on vielä n. 10 kiloa matkaa, eli ylipainoa on sen verran että täällä kehtaa kirjoitella :laugh: .

Kotiäitinä olen syksyyn asti, kuinka sitten jaksan hoitaa kodin, lapset ja liikkumisen on vielä selvittämättä. Toivottavasti hyvin.. :D

Yhteistyössä