Kuinka paljon leipää teillä menee päivässä ja viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri

Vieras
Mietin että jos alkais leipoa vaaleat leivät itse, niin montako 0,5 litran taikinaa pitäs viikossa tehdä sämpylöitä taikka hiivaleipää varten, että se ois tarpeeksi. Meillä siis perheessä 2 aikuista ja 5 lasta. Ruisleivät ajattelin vielä ostaa kaupasta. Leipää syödään välillä aamupalaksi, joskus välipalalla ja joskus iltapalalla ja keittoruokien kaverina. Muuten ei ruuan kanssa syödä leipää.

en osaa sanoa paljonko... välillä tosi paljon,varsinkin just itseleivottua uppoaa. Yleensä leivon 1-2 krt/vko 0,5 litran taikinan ja aika paljon pitää ostaa lisäksi kaupasta leipää. Meillä siis 2 aikuista,teini ja pikkulapsi.

Riippuu päivästä mut varmaan se paketti on minimi mikä menee. Minä en oo aikoihin ostanu enää vaaleaa leipää kuin ihan satunnaisesti. Sitä menee tolkuttomat määrät. Sämpylää teen 2 litran taikinan kerralla ja ei riitä viikkoa. Naapuri paikkakunnalla on leipomo. Sieltä haen välillä kassillisen vaaleaa leipää, maksaa 12 e pussi.
Meillä 2 aikuista ja 6 lasta (3 poikaa yli 10v) .

Paljon. Kaksi aikuista + 1v. Aamulla ruisleipää, joskus puuroa, iltapalalla vaaleata, ruista, näkkileipää. Itselleni vielä välipaloiksi ja keiton kanssa joskus. Riippuu, minkä kokoisiakin sämpylöitä teet, että paljonko joudut viikossa leipoaan. Eilen itse tein sämpylöitä puolen litran taikinasta ja niitä tuli 15 normikokoista. Kannattaa tehdä jotain muitakin leipiä kuin sämpylöitä välillä. Esim. peruna- ja ohrarieskat ovat tosi hyviä ja jotkut vuokaleivät vaikka helppoja tehdä.

Yhteistyössä