Kuinka paljon leikitte 2-vuotiaanne kanssa päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolipussi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolipussi

Vieras
..jos siis isompia sisaruksia ei ole?
Leikkivätkö paljon itsekseen,vai viihdytättekö/keksittekö jotain ohjelmaa koko ajan? Kuinka paljon tuon ikäinen tarvitsee "virikkeellistä" toimintaa?

No oikeastaan koko ajan touhuamme hänen kanssaan. Hän kun on sellainen joka on kovasti meidän askareissamme mukana eli iskän kanssa leikkaa ruohoa, istuttaa puita, kukkasipulit juuri laittoi maahan... Musta tuntuu, että olemme hänen kanssaa koko ajan aktiivisesti, kyllähän hän itsekseenkin leikkii mutta sekin tapahtuu lähinnä meidän jalkojen juuressa eli välillä kommentoimme jotain leikkiin liittyvää jne.
Mun mielestä on aivan lapsesta kiinni, että paljonko tarvii virikkeellistä toimintaa. Meidän poitsulle riittää kyllä oma piha, mökki, veneily eli meille se tavallinen arki.

Meillä tosin on isompikin lapsi, mutta hän täyttää jo 9v. ja on enemmän omien kavereidensa kanssa.

no päivisin ku oon pikku pään kans kahestaan ni kyl mä sille höpötän kaikkee yksikseni..... joskus naureskelen kun se on nii tumpelo leikeissään.... mut onneks on sattunu tommone laps joka on mielellään yksin omissa oloissaan ja leikki kaikkii rakennus leikkejä.... sit videoista jo tykkää..... joskus kyl rakennellaan yhessäki ja aina ku teen ruokaa ni meillellään se ittekki nysvää jonku taikina palan kans yksiksee

Aika paljon leikin, koska poika ei leiki vielä juuri ollenkaan itsekseen. Tai sitten just pitää ottaa mukaan kotitöihin tms. eli melkein koko ajan vietän tavalla tai toisella pojan kanssa. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muakin kiinnostaa. Musta tuntuu, että itte leikin ihan liikaa ja sit kun en leiki niin on huono omatunto.

Just tuon takia kyselen, jatkuva syyllisyys kalvaa.. :) Lapsemme on omatoiminen ja keksii itse paljonkin tekemistä,enkä sit niihin leikkeihin todellakaan änkee mukaan paitsi jos ite tahtoo. Kotitöissä on myös mukana innolla, toki luetaan,lauletaan ja peuhataan yms tavallista mut mitään sen virikkeellisempää toimintaa en osaa keksiä. Ihan spontaanisti leikitään aina mitä mieli tekee. Mut sit jos teen jotain muuta ja lapsi tyytyväisenä touhuaa itsekseen niin miksi pitää silti olla syyllinen olo?

Yhteistyössä