Kuinka paljon lasten isovanhemmilta löytyy lastenhoitotarvikkeita ym.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Oon ehkä outo mutta mua ahdistaa tuo.. :ashamed: Nämä lapsethan syntyi meille eikä heille, ei siellä minusta tarvis kaikkea roinaa olla kun kyläillään, eihän niitä tule edes käytettyä. Jotenkin minusta ovat liian yli-innokkaita isovanhempia :ashamed: Vaikea selittää kokonaisuudessaan mutta mielestäni ovat jo muutenkin liikaa mukana meidän elämässä, kaikki pitäis tietää meidän asioista ja huolehtia, kun osataan itsekkin kyllä hoitaa asiamme. En tiedä miten tässä sais vähän välimatkaa ja saatais ihan rauhassa elää ilman että ollaan hönkimässä niskaan, velvoitteet tulee kyläilyyn ja reissailuun kun ovat nuo istuimetkin ostaneet. Minä kun en lapsia halua muiden kanssa reissuille antaa, en omille vanhemmillenikaan vaikka ovat monesti pyytäneet poikia mukaan kesämökille.

Kyllä minuakin ahdistaisi.
No mun vanhempien luona on yhtä ja toista. Ei niinkään varta vasten ostettuna, mutta sinne on kulkeutunut yhtä ja toista kun siskon lapset ovat olleet usein yökylässä (sisko siis sai esikoisensa 10v sitten, minä 1v sitten )
Ja siis jos samanlainen roina on kotoa löytynyt kuin mikä mamman luona on ollut, on ollu vain kätevää jättää toinen sinne. Tai ehkä jotain on tarkotuksellakin hankittu, mutta siis ihan tyyliin "näin kirpparilla ja ajattelin että jos tarvii"

Miehen vanhemmille olen vienyt ihan tarkoituksella potan. Anoppi on ostanut jotain leluja yms, mutta ei siellä ole niin "lapsekasta" kuin mun vanhemmilla, johtuen siitä että tuo siskon nuorempi polvi on roudannut (ja unohdellut ) tavaroitaan erinäisiin paikkoihin jo vuosia:D

Potta ja korokepalli löytyy, siinäpä ne sitten olikin. :)

Asutaan tosin niin lähellä mummoloita, ettei olla koskaan siellä yötä. Jos isovanhemmat hoitavat lapsia ilta-aikaan, he tulevat meille, koska on helpompaa siirtää kahta aikuista, kuin kolmea lasta kamoineen.

Toisessa mummolassa oli pallo ja tyhjiä lääkeputkiloita, joita pystyi käyttämään keilona. Ei muuta lastentavaraa. Toisessa mummolassa ei ollut mitään. En osannut kaivatakaan.

Kyllä meiltä löytyy kaikenlaista leluista lähtien. Lelut ovat todellakin sellaisia, joista itsekin tykkään, hyvälaatuisia ja kestäviä. Lelut on ostettu mummolaan siksi että aika kuluu mukavasti sekä lapsilla että isovanhemmilla. Lapsien koteihin emme vie leluja kuin ehkä lahjoiksi, ja niistä sovitaan etukäteen. Varsinaisten lelujen lisäksi on paljon askartelumateriaalia, muovailuvahaa ja puuhatehtäviä, palapelejä, kirjoja jne. Lisäksi meiltä löytyy syöttötuoli, sänky, potta ja muuta tarvittavaa. Niitä on ollut hauska ostella, ja olemme saaneet paljon kiitosta siitä, että täällä on kaikki valmiina. Tilaa ne eivät vie, sillä meillä on paljon säilytystilaa, jota tavarat otetaan tarvittaessa esille.

Yhteistyössä