Kuinka paljon lapsi tarvitsee ikäistänsä seuraa/äidin huoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Help

Vieras
Tilanne että olen kotihiiri eikä paljoa innosta noi perhekerhot ja muut tuollaiset, olen aika yksinäinen. Olen vain huolissani että tuleekohan lapsestani aivan tervettä jos ei usein nää samanikäisiä tenavia leikkiäkseen. Lapsilla toista vuotta ikäeroa eli on toisistansa seuraa mutta tarviiko muuta? N. kerran pari kertaa viikossa saattaa nähdä ikäisiänsä muttei muuta. Usein paine on kova sillä monet käyvät päivittäin noissa perhekerhoissa ja itsellä ei ole kiinnostusta laisinkaan.
Äidin osa on stressaavaa :(
Miten ajattelette tästä asiasta/kuinka paljon teidän lapset saa seuraa? Tarviiko näin pienet, niin ja ikää on 4v ja 2.5v

Kyl meillä likka ainaki valittaa ku ei oo ketää kaveria leikkimään ( mun mielestä äiti ei aja sitä samaa asiaa ) eli kyl meidän 4v vaatii ikäistensä seuraa.

muksu on tarhas mut kyl mä yritän aina esim. jos on pidempiä vapaita niin käydä kyläs et sais molemmat kaveriseuraa

Mulla paljon nuorempi lapsi (alle 1v), mutta olen jo nyt huolissani, että tarvitsisiko enemmän muiden lasten seuraa. Minäkin kun olen tällainen koti-ihminen. Vierailulla joskus käydään yhdessä lapsiperheessä tai he meillä -tai joskus harvoin perhekerhoon heidän kanssaan. Mutta ei kovin sosiaalista ole tämä elämä. Itse viihdyn kaksin lapsen kanssa kotona, mutta tosiaan huoli lapsesta vähän on, että eristäytyykö kokonaan. Selvästi kyllä tykkää, kun toisten lasten kanssa saa olla tekemisissä, mutta onko se vielä ihan välttämätöntä..??

Mulla paljon nuorempi lapsi (alle 1v), mutta olen jo nyt huolissani, että tarvitsisiko enemmän muiden lasten seuraa. Minäkin kun olen tällainen koti-ihminen. Vierailulla joskus käydään yhdessä lapsiperheessä tai he meillä -tai joskus harvoin perhekerhoon heidän kanssaan. Mutta ei kovin sosiaalista ole tämä elämä. Itse viihdyn kaksin lapsen kanssa kotona, mutta tosiaan huoli lapsesta vähän on, että eristäytyykö kokonaan. Selvästi kyllä tykkää, kun toisten lasten kanssa saa olla tekemisissä, mutta onko se vielä ihan välttämätöntä..??

Yhteistyössä