Kuinka paljon lapsella lämpöä että olette vieneet päiväkotiin seuraavana päivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22455425]Normaalilämpö vähintään kokonaisen vuorokauden, mielellään kaksi. Sitten vasta hoitoon.[/QUOTE]

Peesi! Miksi lapsesi pitää tartuttaa muutkin??

Ajatellaanpa näin päin. Päiväkodista soitetaan heti jos on edes pientä lämpöä, ettei pienen potilaan tarvi sinnitellä kipeänä muiden muakana touhuissa. Miksi siis pitää viedä kotoota jo valmiiksi lämpöinen lapsi hoitoon?

en tohtis viiä lasta hoitoon seuraavana päivänä jos olis ollu ees vähä kuumetta

niin monta tarinaa siitä, kuinka tauti yhtäkkiä pahenee ja seurauksena pitkä toipumisaika

Paljon on kuumetta, on toki yksilöllistä, mutta paljon teidän lapsilla on normaalilämpö ja paljon mittari näyttää kun on kuumetta?
Jos lapsella normaalilämpö 36.3 ja lämpöä on 36.8-37 niin viettekö hoitoon vai kotona?

Mä olen aina pitänyt kiinni yhdestä kuumeettomasta päivästä. Jos lapsella on vähänkään lämpöä, en vie hoitoon. Tai en ole vienyt, nyt ovat jo koululaisia, mutta sama peli pätee yhä. EI kouluun, jos lämpöä ja yksi kuumeeton päivä kotona ennenkuin saavat palata koulunpenkille.

[QUOTE="vieras";22455482]Paljon on kuumetta, on toki yksilöllistä, mutta paljon teidän lapsilla on normaalilämpö ja paljon mittari näyttää kun on kuumetta?
Jos lapsella normaalilämpö 36.3 ja lämpöä on 36.8-37 niin viettekö hoitoon vai kotona?[/QUOTE]

Jos on tasan 37 tai yli niin minä pidän sitä lämpönä, eikä lapsi mene hoitoon.

[QUOTE="vieras";22455557]En tiedä, päiväkodista soitetaan jos mittari näyttää 37.4.
Lapsella ollu nyt 3 viikonloppua peräkkäin lämpö 36.8-37.2 välillä, muuten lapsi on aivan ok jaksaa samaan malliin kuin yleensäkin.
Tympäsee tämmönen pähkäily että onko vai eikö ole kipeä :/[/QUOTE]

Lämpö nousee muutaman kymmenyksen myös ulkopuolisilla vaikuttimilla kuten juokseminen, liian kuuma huone...

[QUOTE="vieras";22455573]Jos pitää noin tarkkaan miettiä niin en veis hoitoon.[/QUOTE]

En mie sitä mieti, kyllä vien tarhaan koska on ihan ok. Sitä mietin että mikä voi pitää lämpöä koko ajan koholla. Kuhan kyselen mitä muut on mieltä mikä on kuumeenraja.

[QUOTE="vieras";22455605]En mie sitä mieti, kyllä vien tarhaan koska on ihan ok. Sitä mietin että mikä voi pitää lämpöä koko ajan koholla. Kuhan kyselen mitä muut on mieltä mikä on kuumeenraja.[/QUOTE]

Jos on muuten ihan terve niin iltalämpö voi hyvinkin nousta 37,5 ja edelleen on normaali, jos lapsi ei tosiaan ole koko päivän ollut sänkypotilaana.

[QUOTE="vieras";22455557]En tiedä, päiväkodista soitetaan jos mittari näyttää 37.4.
Lapsella ollu nyt 3 viikonloppua peräkkäin lämpö 36.8-37.2 välillä, muuten lapsi on aivan ok jaksaa samaan malliin kuin yleensäkin.
Tympäsee tämmönen pähkäily että onko vai eikö ole kipeä :/[/QUOTE]

Onko sullajotain syytä olettaa, että lapsi on kipeä vai miksi mittailet lämpöä vähänväliä. Kyllä sen lapsesta ika hyvin näkeekin, onko kipeä vai ei. Mä mittaan lapselta kuumeen vain jos vaikuttaa muuten kipeältä tai tuntuu käteen selvästi lämpimältä.

Yhteistyössä