kuinka paljon korviketta?

Hei!
Meillä on kymmenkuinen tyttö ja ollaan nyt vierottamassa tisusta.
Kuinka paljon korviketta 10kk:n täytyy vuorokaudessa saada, olisko kellään tietoa? Ei suostu pulloa ottamaan, juo vai nokkamukista, kylläkin vähän huonosti. Olen kuullut että määrä olis jotain 5 dl... kuulostaa tosi paljolta, hyvä kun yks purkkikaan uppoo meijän neitiin kokopäivän aikana.


kiitos etukäteen vastauksista :)
 
En osaa valitettavasti auttaa, mutta kovassti kiinnostaisi tietää miten teillä alkaa tuo vieroitus sujumaan. Itsellä kun se on parin kuukauden kuluttua edessä. Poika on nyt vajaa 9kk ja ajattelin ruveta siinä 11 kk pikkuhiljaa antaa tavallista maitoa ja jättää rintaa pois, mutta määrät ja muut on myöskin hakusessa. Meillä ei poika myöskään syö pullosta, mutta mukista (ei nokkamukista vaan tavallinen kelpaa) nyt jo aika hyvin.

Olen kuullut myös että tarvisi vauva tuon 5dl korviketta, mutta luulisi että se tarve hiukan pienenee lähemmäs yhtä vuotta kun ruvetaan käyttämään tavallista maitoa?

Olisi kiva kuulla jos kertoisit miten teillä alkaa sujumaan ja miten lapsi ottaa tuon vieroittamisen? =)
 
äippäs: se maidon lisääminen ruokiin ei onnistu kun meijän herkkäkurkku oksentaa puuron ja omatekoset ruoat joten aamulla ja illallasyödään velliä ja päivällä kaupanpurkkiruokia.Niihin ei kyllä voi maitoo lisätä.

äippä78: Meillä on nyt vieroitus alkanut aika hyvin. Alotin sen niin että annoin ruualla nokasta korviketta,enkä sitten tissiä enään ruuan päälle.

Sitten seuraavaks jätin sylinukutuksen illalla pois eli kun oli tissillä ollut hetken vein vauvan omaan sänkyyn... alkuun se kyllä huusi mutta kun en mennyt sinne, niin muutaman illan jälkeen suostu jäämään ihan hienosti. Yöllä jos herää niin yleensä en mene luokse ollenkaan, hetken itkee ja nukahtaa sitten uudestaan. Meillä ei kyllä yleensä herätä yöllä syömään.

Nyt ollaan sitten myös päiväunille menty niin että (siis pari päivää ) maito nokasta ja sit kärryihin ja vauva nukahtaa sinne eikä rinnalle.

Välillä huomaa että vauvalla on selvästi semmosia hetkiä (yks/kaks) päivässä että kaipaa rintaa, itku on ihan erilaista ja ei mistään syystä johtuvaa, näihin hetkiin oon rintaa sitten antanut. Vauva hetken imee ja sitten on hyväntuulinen. Meillä ei ole tuttia huolittu lainkaan, toisaalta se olis voinu helpottaa vähän tätä vierotushommaa vaikka tää tuntuisikin melko kivuttomasti menevän.

Luulen että äidille se on rankempaa...meillä kun tämä on kolmas ja ns. viimeinen lapsi niin tuntuu haikealta lopettaa :'(
No joskushan se on kuitenkin edessä.

Saana :D
 
Kiva kuulla, että hyvin on sujunut! Meilläkin ihan selkeästi poika osaa odottaa tissiä vaikka olisi juuri syönyt mahansa ruokaa täyteen, alkaa kitisemään jos ei heti meinaa tulla. Sama jos olen poissa tissityksen aikaan ja on saanut maitoa mukista. "Tissin kaipuu"-itku tulee heti kun äidin näkee. Mutta eiköhän se siitä kun poju vielä hiukan kasvaa. =)

Tuon vellin voit muuten myös laskea mukaan maitomääriin, on kuitenkin maitoa suurimmaksi osaksi.
 
No se kyllä helpottaa jos sen vellin voi laskea mukaan koska sitä menee puolitoista purkkia päivässä.
Meillä yritettiin jättää vaavi eilen yökylään mummilaan siskon 2,5v kanssa... kahdentunnin jälkeen mummu soitti että ei tuu mitään vaavi vaan huusi :kieh: luulen että iski tisukaipuu heti kun huomasettä äitiä ei näy eikä kuulukkaan enään.

Onneksi ilta sujui kivasti vaikka olikin suunniteltu ohjelmaa, vaavi oli onnessaan kun pääsi äitin luo :heart:
 
Sen verran voin ehkä neuvoa, että kysy vaikka sairaalasta lasten osastolta. Ne laskee sen pituuden ja painon mukaan maidon saannin. Tietenkin kerrot, et mitä muuta saa. Meillä ainakin tytölle laskettiin menekki, kun joutui olemaan sairaalassa ilman tissiä...
 

Yhteistyössä